Minusta on kornia tämä korjaamoiden tekemät suoranaiset kusetukset. Eli veloitetaan tekemättömistä töistä tai tarvikkeista. Se on petos/varastamista. Käännetään asia toisin päin. Jos sinä veisit maksamatta varaosan liikkeestä miten sinulle kävisi?
Hyvä esimerkki eräästä marmorihuollosta, kun käytin firman autoa. Katsoin lasinpesunesteet ja muut nesteet kohdalleen ennen vientiä (Kuvasin vielä säiliön). Naureskelin kun huoltolomakkeessa oli laitettu raksi, että saa lisätä nesteitä (Itselläni lukee aina, että mitään ylimääräistä ei tehdä ilman lupaa tai nesteitä lisäillä). Tämän lisäksi oli toisen puolen pitkänvalon säätö.
Kun meni hakemaan autoa tuli vain vastaus, että lasku menee perässä ja annettiin avaimet. Minä että haluan nähdä tuon huoltoselvityksen. Ensimmisenä pisti silmään, että 2 litraa oli laitettu lasinpesunestettä ja hinta oli muistaakseni 15 euroa. Kysyin huoltoneuvojalta, että mihin tämä neste on laitettu, niin vastattiin että pesureita testataan ja sen jälkeen täytetään. Totesin että säiliö oli piripintaan täynnä sekä minulla oli kuva tästä ja haluaako hän nähdä kuinka kauan saa pestä ikkunoita 2 litralla. Tämä hyvitettiin kommenteilla: Pitäähän hänen asentajaan luottaa. Kerroin tämän tarinan varastamisesta. No hyppäsin autoon, niin toisen puolen pitkä oli kyllä säädetty, mutta lähivalo näytti liian alas. Siinä vaiheessa katsoin myös lasipesunestesäiliön, niin se ei ollut edes täynnä eli vain omia nesteitä oli käytetty ja laskutettu olemattomasta nesteestä.
Takaisin tiskille ja totesin, että ettekö tee veloitettuja töitä. No huoltoneuvojan mukaan valot ovat läpäisseet katsastuksen ja valot ovat kohdallaan. Meinasin raahata niskaperseotteella katsomaan, mutta tuli itse vapaaehtoisesti. Totesi että ehkä tuo lähivalo näyttää alas. Pyysi varaamaan uuden ajan. Rupes niin vituttamaan, että ajoin auton tutulle jolta löytyi valojensäätömittari. Lähivalo oli päin persettä. Tuttu katsoi, että " Jaa tämä katsastusfirma. Menee kaikki läpi". Laitoin palautetta tälle firmalle tästä tapauksesta ja ikinä en saanut vastausta.
Yksi syy miksi en kusekkaan merkkihuoltoihin omien autojen kohdalla, vaan käytän tutulla nyrkkipajalla, joka tekee erinomaista jälkeä ja hinta on 1/3 marmorista. Onkin todennut, että minulle on helppo tehdä remonttia, kun tulee aina oikeat hyvät osat ja hänen tarvitsee vain korjata

.
Ai niin parhaan katteenhan marmori ottaa nimenomaan huolloilla. Öljyn hinta marmorilla 110 euroa ja Tokmannilla 40 euroa tarjouksessa (Castrol FST 5 litraa).