Futurez  Kulkukoira

V-40 B4204S savuttaa VM:98

  • 3 Vastauksia
  • 1481 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 701
  • O.V.L.O.V.
V-40 B4204S savuttaa VM:98
« : 27.10.2016, 12:28:58 »
MYSTEERI!!! Älli ja hermo loppuu. VM:98 2.0 16-V- Elikkäs tämä B4204S. Kylmänä kun käyttelee niin ei tupruttele yhtään. Heti kun alkaa saavuttaa käyntilämpöjä, eli noin 70asteen jälkeen alkaa savutus. Kun mottia huudattaa yli 3tuhannen kierroksilla, ei savua tule juurikaan. Mutta autappa armias kun käy hetken tyhjäkäyntiä ja polkasee kaasua niin jösses tuota savupilveä! Aivan sinistä öljyn kitkua.

Koneeseen tehty kansiremontti koneistuksineen. Uudet venttiilit, hydraulinostimet, venttiilinkumit. Ostin auton öljyä pössyttelevänä vaikka tämä kansiremppa oli tehty. Noh! Käytin kannen irti ja totesin että kyllä, on kaikki uutta ja totta remontista. Alakerta auki, männät ylös, järjettömän karstan peitossa männät ja rengasurat. Kevyt hoonaus sylintereille, (alkuperäiset hoonijäljet näkyi vielä) mäntien perusteellinen pesu ja puunaus, kasaus uusilla Mahle Original renkailla. Kone kasaan, laakista käyntiin ja sama savutus jatkuu!!! Ei mennyt parempaan eikä huonompaan suuntaan.

Kertokaas jotain hyvää niksiä! Kymmenen kiloa C-4 kävi jo mielessä mutta jos jotain muita ehdotuksia tulisi niin olisin mielissäni.

Niin ja sitten mikä ihme on se reikä venttiilikopassa 4 JA 3 sylinterin välissä missä on kahdelle 6mm pultille reiät, aivan kuin jotain anturin laippaa varten.
Siinä ei ollut meinaan mitään autoa ostaessakaan ja sieltä tuleepi öljyä kun menee V-koneistoon suoraan tuo läpi.

« Viimeksi muokattu: 27.10.2016, 13:03:44 kirjoittanut hespa »
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: V-40 B4204S savuttaa VM:98
« Vastaus #1 : 27.10.2016, 21:49:28 »
imusarjan alla on öljynkerääjä ja sieltä pitäs tulla tohon kohtaa musta putki http://www.eerojaaskelainen.com/kuva.php?id=600 ja tossa ois 850 mutta samanlainen on tyyliltään. http://lakesidedp.com/uploadpics/pcv/

vaikuttas kyllä että puhaltaa öljyn ylös renkaiden ohitte, jos kerta karstottaa urat ja männänlaen. Teeppä sillain että annat käydä moottorin lämpimäksi ja sitten anna käydä tyhjää n.10min ja kone seis ja tulpat pois ja alat katteleen onko männän päällä öljyä minkä verta. Voisko näissäkin olla samaa vikaa kuin alkupään 850 10 tappisissa volvoissa että kuluu mäntien reiät soikeiksi?. Jos näin on päässy käymään taitaa olla kone valmis sulattoon, ei taida olla varaa porauttaa ylikokoon.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2016, 21:57:12 kirjoittanut Juupeli »

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 701
  • O.V.L.O.V.
Vs: V-40 B4204S savuttaa VM:98
« Vastaus #2 : 27.10.2016, 22:00:19 »
Ei se ole se putki. Käytin huoharipöntönkin irti ja putsasin. Se huoharin musta letku tulee noin keskelle kantta, tämä reikä on tosiaan siinä nelosen ja kolmosen välissä. Ja huohottimen letkulle on Volvoissa se pieni nippa, mikä on samaa alumiinivalua kuin koppakin.    ;)
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 701
  • O.V.L.O.V.
Vs: V-40 B4204S savuttaa VM:98
« Vastaus #3 : 27.10.2016, 22:06:11 »
Juu ja tuo sylintereiden kuluminen on varmaan ainoa vaihtoehto enää. Sääli kun ei ollut T-mittaa sillon kun oli männät pöydällä.   :'(
Ovatten niin hemmetin kalliita muuten nuo mittalaitteet vaikka ei kovin kummonen kapistus ole.

Ja kun eihän sen sylkyn tartte olla kun muutaman satkun soikhia niin varmasti lämmetessään puhaltaa. Sovitin toki uudet renkaat joka sylinteriin mutta eihän sitä kulumista paljaalla silmällä voi nähdä. Taidan nyppästä padan nokalta ja hankkia ehjän motin tilalle.

Eli kohta voisi tulla myyntiin juuri koneistettu ja kunnostettu kansi jos joku tarttee!!!   HOKSHOKS!!   ;)
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

 

Proturbo  Autodiagnoosi