Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tdi:n noussut kulutus >> ei käy(nnisty)

  • 24 Vastauksia
  • 7452 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Tdi:n noussut kulutus >> ei käy(nnisty)
« Vastaus #15 : 12.11.2016, 11:27:47 »
heittokellolla tuo pitää laittaa.esm. carcom seinäjoki.

Oon kuullut kans legendaa että 600-700tkm ajetut vanhat taksit on pumpuiltaan niin väljiä ettei tietokoneen kanssa ajoittaminen onnistu. Kuvittelisin kumminkin että huomattava osa näistä kulkee ihan tehtaan antaman ajoitusohjeen mukaan.

Jotainhan tässä on tarvinnut tapahtua, kun auto pelas 2kk ihan ok kohonnutta kulutusta lukuunottamatta ja sitten yks kaks alkoi sohlaaminen.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Tdi:n noussut kulutus >> ei käy(nnisty)
« Vastaus #16 : 13.11.2016, 21:36:51 »
Heh, vois vaikka alkaa ketuttamaan. Arvatkaas kävikö se tänään? Ei löytynyt enää pumpun hienosäädölläkään käyntiä. Toki tuo nyt on muutenkin ollut hit&miss hommia.

Vahvistamaan tai kumotkaa joku seuraava spekulaatio:

Tulkkasin sammumista edeltäneen äänen hihnaääneksi. Jos se olikin jakohihna kiristin? Olisiko Diesel purge ollut sen verran paremmin palavaa että auto kävi vaikkei pumppu ollut kohdillaan? Nyt sitten perjantaina sain pumpun hetkeksi alueelle, mutta ajoitus on taas muuttunut. Voiko jakohihna antaa sen verran löysää että pumpun ajoitus menee kahdesti ohi eikä siltikään osuta venttiileihin, kone kun pyörii mielestäni ihan normaalisti.

Pakko tässä on pohjapanssari tiputtaa ja katsoa vauhtipyörältä missä mennään.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Tdi:n noussut kulutus >> ei käy(nnisty)
« Vastaus #17 : 16.11.2016, 21:10:42 »
Ei jumalauta poijjaat. Alakerta ja pumppu merkeissään, jakopäässä öljyä lukuunottamatta kaikki hyvin. Eilen se taas kävi pumpun säätämisen jälkeen. Sammutin vielä auton ja käynnistin uudestaan, hieman pitkä vieteri mutta käynnistyi ja kävi hienosti.

Tänään oli tarkoitus koittaa ajella tuossa pihalla vähän, mutta arvatkaas. EI SE MITÄÄN KÄYNNISTY.

Nyt jos jolla kulla on mitään ideaa niin otetaan vastaan. Pumppu, ecu, cem?

Sää myös vääntää pumpun ajoituksen rautalangasta. Kumpaan suuntaan ja kumpaa rullaa käännetään?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa pihlaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Tdi:n noussut kulutus >> ei käy(nnisty)
« Vastaus #18 : 17.11.2016, 10:55:55 »
Tuli tossa mieleen tuosta nokkapyörän mahollisesta nitkahtamisesta..Kantsisko tässä vaiheessa tarkistaa tuo koko paketin ajoitus alusta loppuun ? Nokkapyörähän on jakopään puolella kartiolla ilman kiilaa ja pitäisi uudella pultilla kasata oikealla momentilla. Pumpun puolelta hihna ja nokkapyörä pois, ja tarkastaa sit nokka akselin ja kampuran synkron. Sitten pumpun puoli kasaan ja ajoituksen säätö heittokellolla kohilleen. Sit olisi ainakin varmaa et koko paketti on kohillaan, jollei vieläkään toimi ni  vian etsintä muualle. Omassa portterissa (sama kone) alkoi kone toimimaan kunnolla vasta kellotuksen jälkeen, sitten hienosäätö autocomilla jotta dynaaminen ajoitus meni 'ikkunaan'.. Linkissä ajoituksesta lisää volkkarin ohjeilla !
http://m.atlib.info/blog/96-vw-transporter-25-tdi-acv-t-belt--high-pressure-fuel-pump-belt-replacement

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Tdi:n noussut kulutus >> ei käy(nnisty)
« Vastaus #19 : 17.11.2016, 20:09:08 »
Jes, kiitokset linkistä. Laittelen noilla ohjeilla hihnan takaisin paikoilleen ja pidän sormia ristissä. Tällä hetkellä on siis pohjapanssari irti, jakokoppa auki, venakoppa auki ja pumpun hihna irti. Pumpun merkit kohtas tasan yks yhteen vauhtipyörän merkin kanssa ennen hihnan irroitusta, ykkönen on työtahdissa ja hihnat, pultit ym. kireellä. Tarkotus ois saada sen verran käymään että saisi nilkutettua romun hallille viime remontissa vituiks menneiden stefojen uudelleen asennusta varten, sen verran ketuttaa koko vehje ettei oikein hirveetä hinkua ole tätä käyttöön ottaa... :D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Vs: Tdi:n noussut kulutus >> ei käy(nnisty)
« Vastaus #20 : 19.11.2016, 07:36:50 »
Pumpun ajotus merkistä on +- 1 hammas, näin kerto mulle vokkeloasentaja, kun en saanu audia tulille, merkkien ollessa kohdallaan.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4208
Vs: Tdi:n noussut kulutus >> ei käy(nnisty)
« Vastaus #21 : 19.11.2016, 08:26:09 »
Itse säädän ennakkoa näissä siitä pumpun puolen nokkapyörästä sellaisella nokka-akselityökalulla vääntämällä.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Tdi:n noussut kulutus >> ei käy(nnisty)
« Vastaus #22 : 19.11.2016, 13:43:26 »
Ei taida viimeisen viikon käymättömyydestä auttaa syyttää kuin itseään: joku on nimittäin koittanut kääntää myöhäiselle tuota ajoitusta.  :D

Nyt pumppu on hampaan verran edellä ja vaikuttaisi toistaiseksi hyvältä. Vikavalo palaa mutta mitäpä siitä, eiköhän se ajoituksessa korjaannu. Jos sade heltiää voisi käydä koelenkillä, viimeistään huomenna jos pelit vielä toimii.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Tdi:n noussut kulutus >> ei käy(nnisty)
« Vastaus #23 : 19.11.2016, 14:15:44 »
heittokellolla tuo pitää laittaa.esm. carcom seinäjoki.
:2funny:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Tdi:n noussut kulutus >> ei käy(nnisty)
« Vastaus #24 : 19.11.2016, 14:33:07 »
:2funny:

Noniin, mä haen seuraavaksi sen heittokellon niin katsotaan millanen sotku siitä tulee.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron