Samppasport  Futurez

B6304 Jakopää!!

  • 11 Vastauksia
  • 2415 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
B6304 Jakopää!!
« : 30.10.2016, 20:23:18 »
Ugh!

Tossa on työn alla 960 -95, 3.0 koneen jakohihnan vaihto, kaikki muu on mennyt tähän asti nappiin. Purkuvaihe vielä hieman kesken, homma tyssäsi kun kiristinrullan Torx-pultti ei aukea, helposti alkaa avain nousemaan kolostaa, seurauksena pyörähdys. Vielä ei todellakaan ole pyöreä pää, vaan ajattelin että kysyn ajoissa vinkkejä miten saisi torxin parhaiten auki? Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?

Uusina osina INA:n laakerit ja SKF:n hihna, Graf:in vesipumppu

Kyseinen kone siis B6304, Hihna on 152x28

Kiitos vinkeistä etukäteen!!

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: B6304 Jakopää!!
« Vastaus #1 : 30.10.2016, 20:33:09 »
Onhan takuulla oikean kokoinen torx. Eikös noista löytynyt joku mystinen T27 joistain kohdista.
Pari terävää napsua vasaralla pultin päähän saattaa helpottaa.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla


Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304 Jakopää!!
« Vastaus #2 : 30.10.2016, 20:43:04 »
Hakkaat sitä avainta vasaralla samaan aikaan kun väännät avainta suhteessa enemmän hakkaamista kuin vääntöä.

Ota flekti irti niin saat lisätilaa.

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: B6304 Jakopää!!
« Vastaus #3 : 30.10.2016, 20:48:19 »
Flektin olen irroittanut.

Kyllä pitisi olla oikean kokoinen torx, vertasin uuteenkin laakeriin niin juuri oikea koko. Pitää koittaa vai taistella ja naputella kuin tikka.

Poissa Kakkos_nelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: B6304 Jakopää!!
« Vastaus #4 : 31.10.2016, 12:55:41 »
Nyt alkaa olla keinot vähissä....pultin kanssa taisteltu ilman toivittua lopputulosta eli irtoamista. Mielessä kävi myös Dremelillä työstäminen jotta saisi esim ison talttameisselin tms. jolla vääntää, mutta arveluttaa moinen.

Torx-avaimella kun naputtaa ensin vasaralla varmasti pohjaan saakka, toisella kädellä vääntää, toisella työntää avainta pohjaan kohti, lähtee vain nousemaan kolostaan...  :'(
...ei irtoa kirveelläkään.

Mietin myös että jos ei vaihtaisikaan laakeria, mutta se olisi kyllä huono tapa, siirtää ongelmaa ettepäin. Vanha laakeri on kyllä INA Germany, välystä ei tunnu, ei rahise, pyörästää aika samanlailla kuin uusikin.

Nyt kaikilta viimeisetkin tiedot ja taidot kehiin, please!  ::)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8109
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B6304 Jakopää!!
« Vastaus #5 : 31.10.2016, 14:11:35 »
Lyöt pari kertaa reilusti suoraan pultin päähän ja koetat kääntää sen jälkeen. Tosin peli alkaa olemaan menetetty jos avain ei meinaa pysyä pohjassa. Mutteri hitsaten kiinni jos ei muuten lähde.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304 Jakopää!!
« Vastaus #6 : 31.10.2016, 17:14:44 »
Alumiini ja rautaoksidia siellä vaan on. Luovuttaa kun hakkaamalla saa molekyylit liikkeelle. Ei yksikään pultti ole jäänyt aukeamatta.

Lämpö auttaa myös.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304 Jakopää!!
« Vastaus #7 : 31.10.2016, 19:22:18 »
Kerran oli sama juttu 850:ssä. Taisi avautua ihan talttaamalla loppujen lopuksi.
Grafia en itse näihin enää suostu laittamaan. Yksi poiki n. 60 tkm:n kohdalla.  Eli alkuperäinen tai sitten vaikkapa skf.
Muutama kymppi pumpunhinnassa  ei merkitse mitään. Iso vaiva alkaa moottoriremppaan sen takia.

_sfr-

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304 Jakopää!!
« Vastaus #8 : 31.10.2016, 19:53:28 »
Laita se torx-hylsy iskumeisseliin kiinni ja sitten vaan iskuja. Jos vaan tilaa on riittävästi.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304 Jakopää!!
« Vastaus #9 : 02.11.2016, 22:49:08 »
On olemassa sisäkartio hylsyjä joilla saa vaikka sileästä pultin kannasta kiinni, itse hankin sarjan Snaponilta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B6304 Jakopää!!
« Vastaus #10 : 02.11.2016, 23:03:09 »
Lyönti/iskumeisseli hakien ja teet siihen keulaa purkaen sevverta tilaa että pääsee kottaamaan, ja viimesenä vittuiluna voi dremelöidä siihen isolle talttapäälle uran ja sitten lyöntimeisselillä kalauttaa irti. On meinaan aivan ässä työkalu kun takana on rautaa ja saa surutta lyödä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8109
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B6304 Jakopää!!
« Vastaus #11 : 02.11.2016, 23:09:18 »
Lyönti/iskumeisseli hakien ja teet siihen keulaa purkaen sevverta tilaa että pääsee kottaamaan, ja viimesenä vittuiluna voi dremelöidä siihen isolle talttapäälle uran ja sitten lyöntimeisselillä kalauttaa irti.
Nuo vaan tuppaa olemaan joskus niin tiukalla, että esim. etuvedoissa ~40cm varrella pitää oikeasti kääntää samalla kun painattaa rengasraudalla päin runkopalkkia :( Mutta parempi toki yrittää kuin jättää tekemättä, mikäli hitsiä ei ole käytettävissä.

On olemassa sisäkartio hylsyjä joilla saa vaikka sileästä pultin kannasta kiinni, itse hankin sarjan Snaponilta.
Kiristimen kiinnityspultti on samalla tasalla kuin kiristimen runko, siitä ei ulkoa saa kiinni. Sisäpuoleltakaan ei saa avaustyökalulla, koska kanta on niin matala.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Autoracing  KL-varaosat