Mitähän ainetta lie Evans vedetön jäähdytysneste?
Tuota mainostetaan ikuisena nesteenä, yleensä ei tarvitse enää vaihtaa koskaan. Taisi tulla ensimmäisenä raskaalle puolelle ja jossain mainosvideoissa on miljoonan ajettuja Detroit Dieseleitä joihin ei oltu koskaan vaihdettu nesteitä. Käyntilämpötila koneessa on vähän suurempi, mutta nesteen kiehumispiste on korkeampi, kuin normaalilla. Eli ei tee niin suurta painetta järjestelmään. Korkeampi lämpötila on kuulemma vain hyväksi taloudellisuudelle (kuumempi moottori kuluttaa vähemmän). Kun vettä ei ole, ei korroosionkaan pitäisi olla ongelma.
Vaihto on työläämpi ja kallis. Ensin laitetaan esikäsittelyaine, joka sitoo veden ja sitten laitetaan se itse jäähdytysneste. Kaikki vesi on saatava kokonaan pois, tai aine ei toimi kunnolla.
Wheeler Dealers-ohjelmassa laittoivat tuota johonkin Triumphiin tai vastaavaan, millä oli taipumusta ylikuumentua ja keittää kaupunkiliikenteessä. Evanssilla korjasivat tuon suunnitteluvirheen ja auto toimi kaupungissakin. (edit: Oli Triumph TR6, toki ovat varmaan laittaneet muihinkin).
En ite lähtis kokeilemaan, mutta jos jollain on pitkäaikaisia kokemuksia, niin mukava olisi kuulla. Ehkä johonkin ongelma autoon tuota voisi laittaa, mutta ei Volvoihin.

Taitavat keräilyautoissa käyttää, niin ei tarvitse huoltaa niin paljoa, eikä varmasti ruostu? Kokemusta aineesta ei minullakaan ole, olen tuohon netin välityksellä tutustunut. Äkkiseltään ei ainakaan silloin tullut vastaan mitään negatiivisia tarinoita. Hintaa vaihdolle taitaa tulla toista sataa euroa?