Proturbo  Autodiagnoosi

240--> b230ft + m90

  • 14 Vastauksia
  • 3617 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
240--> b230ft + m90
« : 14.11.2016, 13:50:08 »
Eli  ensimmäistä kertaa moottoria vaihtamassa ja olisi nyt tarkoitus tuommonen kokoonpano vaihtaa b200e+m47 tilalle. Kaikki on kohtalaisen selvää, paitsi moottorinohjauksen vaihtaminen kjetronicista---> LH 2.4 jonka tuo moottori käsittääkseni vaatii?
Löytyykö jostain suomenkielisiä ohjeita tähän?

 Foorumilta lukenut myös, että m90 pitäs sopia hyvin vaihtamalla kardaanin jostain tietystä  volvosta, mutten muista mistä. Mitä muuta olisi hyvä tietää?  Ja b230ft mukana tulisi kaikki paitsi moottorinohjaus

240 vuosimallia -86 ja b230ft tulossa luultavasti 940 vm.97

Edit. Tämä vaihto olisi siis paljon helpompi hoitaa mikäli autossa olisi valmiina b200e tilalla b200f moottori, jos olen käsittönyt oikein? Eli ei aivan mitään boltonia ole? ;D
« Viimeksi muokattu: 14.11.2016, 14:35:07 kirjoittanut Rokuli »

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 430
Vs: 240--> b230ft + m90
« Vastaus #1 : 23.11.2016, 14:29:28 »
Hommaat vaan 240 LH johtosarjan nii sopii suoraa. Huonolla tuurilla voi muutaman johdon joutua lisätä ja/tai muuttaa.
Volvo 245DL -88 käyttis, Volvo 242L -75 kesäauto, Volvo 245SE -91 talvikottero

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1144
  • www.vrcf.fi
Vs: 240--> b230ft + m90
« Vastaus #2 : 23.11.2016, 16:13:22 »
Johtosarja kun tossa todettiin ja sen lisäksi tavallaan kaikki mitä ei käy 74x/94x b230ft koneesta niin sen otat vaikka siitä sun b200e koneesta kuten esm moottori kiinnikeet virrankakaja+apuakseli

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4499
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240--> b230ft + m90
« Vastaus #3 : 23.11.2016, 22:45:38 »
Kardaani käy nykyisestä pikku kiinnitysmuokkauksella, olettaen että molemmat laatikot on hardylaipalla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240--> b230ft + m90
« Vastaus #4 : 25.11.2016, 21:24:18 »
Anteeksi avuttomuuteni, mutta miksi virranjakaja edes pitää vaihtaa? Tuossa b230ft on siis virranjakaja käsittääkseni kannen "peräpäässä" ja se kohta josta b200e löytyy virranjakaja on taas tuossa b230ft koneessa tulpattu.

Ja kiitokset vastauksista, olin 99% varma että tulee pelkkää "selaa foorumia"  :D

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 240--> b230ft + m90
« Vastaus #5 : 25.11.2016, 21:27:43 »
Anteeksi avuttomuuteni, mutta miksi virranjakaja edes pitää vaihtaa? Tuossa b230ft on siis virranjakaja käsittääkseni kannen "peräpäässä" ja se kohta josta b200e löytyy virranjakaja on taas tuossa b230ft koneessa tulpattu.

Ja kiitokset vastauksista, olin 99% varma että tulee pelkkää "selaa foorumia"  :D
Koska toinen vaihtoehto on leikata tulipeltiin reikä kansijakajan kohdalle
No kun halvalla sai.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4623
  • www.vrcf.fi
Vs: 240--> b230ft + m90
« Vastaus #6 : 25.11.2016, 21:28:46 »
Päätyjakaja ei mahdu 240:in konehuoneeseen. Laita pystyjakaja ja sitä käyttävä apuakseli b200e:stä. Akselit ovat muuten samanlaisia mutta b230ft:stä puuttuu jakajan hammastus.
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240--> b230ft + m90
« Vastaus #7 : 25.11.2016, 22:20:25 »
Ahaa en tullutkaan ajatelleeksi  ::) mites muuten onko väliä kumpaa puolaa käytän, tuota joka tuli b230ft mukana vai tuota joka nyt paikallaan b200e:ssä josta otan sen pystyjakajan?

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1144
  • www.vrcf.fi
Vs: 240--> b230ft + m90
« Vastaus #8 : 28.11.2016, 06:48:12 »
Muistaakseni siinä 230ft puolassa on erilainen puolanjohto, siis se liitin kun 240 omassa. Itse laittaisin se mikä on paikalla niin sopii 240sen puolanjohto suoraan

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240--> b230ft + m90
« Vastaus #9 : 12.12.2016, 18:37:34 »
 Mitenkäs nuitten suuttimien etuvastuksien kanssa? Mistä löydän oikeat, moottorissa siis b230ft vakiosuuttimet. Saa tarjota jos nurkissa pyörii  ;D

Edit. Ja tosiaa 240 oman LH johtosarjan kanssa tulee tämä
« Viimeksi muokattu: 13.12.2016, 05:34:57 kirjoittanut Rokuli »

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 270
  • www.vrcf.fi
Vs: 240--> b230ft + m90
« Vastaus #10 : 12.12.2016, 19:04:41 »
200 Sarjalaiseen korkeaohmiset, joten ei etuvastuksia.
Volvo 242DL -79 "Mean Green Jalapeno"
Volvo V70 -08, 2.4D

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240--> b230ft + m90
« Vastaus #11 : 15.12.2016, 15:22:55 »
Eli tarkoitatko siis, että helpompi vaihtaa korkeaohmiset suuttimet, kuin laittaa ne etuvastukset?

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 270
  • www.vrcf.fi
Vs: 240--> b230ft + m90
« Vastaus #12 : 15.12.2016, 15:51:28 »
Kyllä jos 200 sarjalaisen johtosarja kyseessä, koska ei tarvitse etuvastuksia. Senkun hommaa korkeaohmiset suuttimet ja pistää kiinni.

Alle 7 ohm suuttimet (matalaohm) tarvitsevat aina etuvastukset kun taas yli 7 ohm suuttimet (korkeaohm) menee ihan ilmankin. Etuvastusten tehtävä on matala ohmisissa rajoittaa virtaa jotta ruiskuboksin suuttimia ohjaavat fetit eivät kärähdä.

Ja 200 sarjalaisissa alunperinkin korkeaohmiset, mutta 900 sarjalaisissa matalaohmiset, jonka takia on etuvastukset.
Volvo 242DL -79 "Mean Green Jalapeno"
Volvo V70 -08, 2.4D

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 240--> b230ft + m90
« Vastaus #13 : 15.12.2016, 16:52:51 »
Kiitoksia selvennyksestä! Alkais olee romua hankittu nyt sen verran, että enää uupuu nuo korkeaohmiset suuttimet, sekä sytkäpoksi ja sitte voi alkaa purkamaan vanhaa tekniikkaa pois tieltä ;D

Mietin vähän, että pitäiskö jatkaa tässä ketjussa, vaiko raapustaa tuonne projektipäiväkirjat osioon jotain höpinöitä. Tulen kyseleen aika paljon neuvoa kuvien kera, että ois seuraavillekki käettömille vähän helpompi toteuttaa tämmöstä swappia.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1144
  • www.vrcf.fi
Vs: 240--> b230ft + m90
« Vastaus #14 : 15.12.2016, 17:48:00 »
Päiväkirja/showroom  vaan pystyyn ei niitä ikinä liika ole

 

TamCar  KKD Motorsport