Valmet 802 turbo, katson saanko kuntoon. Kytkin ei irroita. Muuten 3600h ajettu ja toimii. Miten tätä vapaaliikettä säädetään, pitääkö ottaa sokka tosta oikeimmasta mutterista irti ja irroittaa siitä kohtaa vai miten, onko vartta tarkoitus siis lyhentää:

Sain tän siis syksyllä parin kolmen vuoden seisonnan jälkeen käyntiin ja oli jo tämä kytkinongelma. Sit jäi talveksi seisomaan ja nyt samassa kunnossa kun sain liikkeelle. Tuo tanko liikkuu vasemmalle kun painaa kytkinpoljinta, kaksoiskytkin, vaihteet menee rutinalla päälle ja voimanotto pyörii koko ajan vaikka kytkin pohjassa.
Valmet 903:n ohje (joka ehkä ei sovi tähän) sanoo "Avaa karan lukkomutteri. Kierrä karaa kunnes vapaaliike on annetuissa rajoissa." Mutta onko tuo kierretanko se kara ja mikä on lukkomutteri? Ylhäältä tulevan vivun se sanoo irroitusvivuksi ja sen oikealla puolella olevan mutterin jossa sokka "vastamutteriksi"
Onko oikea tapa unohtaa sokka ja sen mutteri, ja polkea poljinta samalla kun pitää kiini kierretangon vasemmasta päästä ja kiertää oikealle heti sen oikealla olevaa sen ja irroitusvivun välissä olevaa mutteria? Kierretanko menee kytkimen työsylinterille.

EDIT:
Tein nyt sitten niin että tulkitsin lukkomutteriksi sen toisen vasemmalta ja säädin kunnes oli ohjekirjan mukainen 4mm vapaaliike vivussa. Tämä ei ainakaan auttanut irtoamiseen, mietin oliko tuo siksi säädetty niin tonne toiseen laitaan. Kuolleilta ei voi kysyä. Lana perässä kiihdyttelin kytkin pohjassa samalla nurmea hävittäen mutta ei auttanut, sai sentään öljyt vaihtolämpimäksi. Jotkut on jatkaneet tota karaa että ovat saaneet liikerataa lisää polkimeen..