KL-varaosat  Race.fi

B21 poraus

  • 21 Vastauksia
  • 11591 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
B21 poraus
« : 20.11.2016, 20:24:37 »
B21 lohkon voi porata 96mm männille ilmeisesti mutta jääkö sylinteriseinämät yhtä vaihvoiksi kuin std b23 lohkossa? Toisin muotoiltuna onko b21 ja b23 samaa valua?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: B21 poraus
« Vastaus #1 : 20.11.2016, 20:26:57 »
Ei ole samaa valua, noista B19 ja B21 on samaa, mutta B23 omansa tunnistaa pakkasropuista imupuolella.
Vanhat ukot sano joskus että ei kestä pikkulohko 96 männällä.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: B21 poraus
« Vastaus #2 : 20.11.2016, 20:29:38 »
Kiitos tiedosta! Eli b19 on myös mahdollista porata 96 männille?  :o
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B21 poraus
« Vastaus #3 : 20.11.2016, 20:34:16 »
Kiitos tiedosta! Eli b19 on myös mahdollista porata 96 männille?  :o

Keväällä porattiin kokeilumielessä yksi B19 96 mm poraukselle. Ohkaiseksi se menee, mutta ei mennyt kuitenkaan puhki.

Koneistaja sanoi, että "saundi" kertoi, että ohkaiseksi on menossa.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: B21 poraus
« Vastaus #4 : 20.11.2016, 20:40:49 »
Olikos b19 lohkosta olemassa sn-versio tai jotain sinnepäin? Mikä ero siinä on tavalliseen b19 vai liekö eroa lainkaan?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B21 poraus
« Vastaus #5 : 20.11.2016, 20:51:27 »
Olikos b19 lohkosta olemassa sn-versio tai jotain sinnepäin? Mikä ero siinä on tavalliseen b19 vai liekö eroa lainkaan?

Toi meidän testilohko oli SN valumerkinnällä. En oo perehtynyt, että onko niissä oikeesti eroa ilman SN merkintää oleviin verrattuna.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: B21 poraus
« Vastaus #6 : 20.11.2016, 21:12:46 »
B21 lohkon voi porata 96mm männille ilmeisesti mutta jääkö sylinteriseinämät yhtä vaihvoiksi kuin std b23 lohkossa? Toisin muotoiltuna onko b21 ja b23 samaa valua?

Aika homma porata useita millejä lohkosta ja kallista. Epäilen vaan että lohko on jo kovilla tuosta rasituksesta. Miksi ei suoraan B23 tai B230 lohkoa jotka eivät maksa mitään nykypäivänä?
« Viimeksi muokattu: 20.11.2016, 21:26:30 kirjoittanut Eikka »

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: B21 poraus
« Vastaus #7 : 20.11.2016, 21:19:19 »
Löytys 96mm takomännät ja hprofiilit b23 koneeseen. Kaks b23 lohkoakin löytyy mutta molemmat väljähköjä.. Kyllä hakemalla saa hakea b23 lohkoja puhumattakaan hyväkuntoisista.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: B21 poraus
« Vastaus #8 : 20.11.2016, 22:22:07 »
Löytys 96mm takomännät ja hprofiilit b23 koneeseen. Kaks b23 lohkoakin löytyy mutta molemmat väljähköjä.. Kyllä hakemalla saa hakea b23 lohkoja puhumattakaan hyväkuntoisista.
Merikoneita heitetään jatkuvasti roskiin, yrittänyt niitä pelastaa. Kaverilla makanut B23 penta (AQ145) ulkona sateessa. Niissä ei varmaan yhdessäkään kanttia pytyissä, eli ei tartte porata.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Jonttu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: B21 poraus
« Vastaus #9 : 21.11.2016, 12:03:29 »
Jokamiesluokassa tullut parikin kertaa vastaan B200 lohkoja jotka porattu 96 männälle ja toimineet moitteettaa. B19 ja B21 lohkojen kestävyys ollut vähän tuurissaan, toisilla kestänyt toisilla ei. Hirveän pitkäikäinen ratkaisu ei B19 porattuna 96 männälle kuitenkaan ole viritetyssä vehkeessä.

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 615
  • www.vrcf.fi
Vs: B21 poraus
« Vastaus #10 : 21.11.2016, 15:31:19 »
Toi meidän testilohko oli SN valumerkinnällä. En oo perehtynyt, että onko niissä oikeesti eroa ilman SN merkintää oleviin verrattuna.

Tuosta S/N lohkosta ja "normaalista " pitäisi mitata materiaalin kovuus , ihan vaan mielenkiinnosta !
Mulla on mittari , jos  pääkaupunkiseudulla on jollain lohkoja , voisi testata .

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: B21 poraus
« Vastaus #11 : 21.11.2016, 15:43:45 »
Merikoneita heitetään jatkuvasti roskiin, yrittänyt niitä pelastaa. Kaverilla makanut B23 penta (AQ145) ulkona sateessa. Niissä ei varmaan yhdessäkään kanttia pytyissä, eli ei tartte porata.

Mullakaan ei olkaa tunnu kummassakaan lohkossa. Mittailin halkaisijoita niin molemmissa oli kulunut pytyt soikeiksi. Toisessa tais halkaisija heittää 96.06 - 96.14mm ja toisessa hiukan vähemmän. Kuitenki kohtuu soikeita ja huomaa kyllä huohotuksessa...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: B21 poraus
« Vastaus #12 : 21.11.2016, 15:48:15 »
Jokamiesluokassa tullut parikin kertaa vastaan B200 lohkoja jotka porattu 96 männälle ja toimineet moitteettaa. B19 ja B21 lohkojen kestävyys ollut vähän tuurissaan, toisilla kestänyt toisilla ei. Hirveän pitkäikäinen ratkaisu ei B19 porattuna 96 männälle kuitenkaan ole viritetyssä vehkeessä.

Tuosta jatkojalostettuna ajatuksena että sehän se vahva lohko olisi B200 vakioporauksella ja pitkäiskuisella vaikkapa Arrow:in billett kampiakselilla. Taitaa saada vieläpä järkevällä ~88-89 mm:n iskulla turbokäyttöön (tai Penta tai Kiinan billett) kampiakselilla jolla saisi vähän tilavuutta lisää. Lohkohan on tosi vahva jos kestää 96 mm:n porauksen kun vakioporaus on 88.9 mm:ä.
« Viimeksi muokattu: 21.11.2016, 17:59:37 kirjoittanut Eikka »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B21 poraus
« Vastaus #13 : 11.12.2016, 18:30:46 »
Jokamiesluokassa tullut parikin kertaa vastaan B200 lohkoja jotka porattu 96 männälle ja toimineet moitteettaa. B19 ja B21 lohkojen kestävyys ollut vähän tuurissaan, toisilla kestänyt toisilla ei. Hirveän pitkäikäinen ratkaisu ei B19 porattuna 96 männälle kuitenkaan ole viritetyssä vehkeessä.
tästä kummastuneena mittasin sylinteriputkien vahvuudet B230 ja B200 koneista.
B200: Poraus 88.9 ja sylinteriputken ulkohalkaisija 98mm = n.9mm/2=4.5mm seinämävahvuus
B230: Poraus 96.0 Ja sylinteriputken ulkohalkaisija 104mm=n.8mm/2=4.0mm seinämävahvuus

Aika ohueksi menee jos B200 lohkon tosiaan poraa 96mm männälle. Ei paljoa linnunluita vahvempaa kankea kannata enää laittaa ::)

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
« Viimeksi muokattu: 11.12.2016, 21:15:30 kirjoittanut Eikka »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo