Lämppärinmoottori tuli eilen vaihdettua. Tuollanen meni kokeiluun kun ei ollu pahan hintanen, 90€ vs orginaali reilu 500€.


Pieni selostus hommasta:
Hanskalokeroa ei mielestäni ole pakko ottaa pois kun moottori on asenettu alaspäin eikä taaksepäin kuten mk1/850:ssä. Mutta näin se poistuu.
Keskikonsolin sivusta paneeli pois. Takapäässä iso muovi kiinnike mikä aukeaa vaikka kolikolla. Sit pikkasen taaksepäin siirtämällä se irtoaa. Potkumuovi jalkatilasta irtoaa irrottamalla kaksi torxia, oikeassa reunassa yksi kiinnike irtoaa kampeamalla/nyppäämällä.
Nuo kielekkeet taivuttaa yli vasteesta.

Toppari on vanhemmissa mallia pumppu, tässä tuollanen vaijeri. Sen saa vapaaksi irrottamalla noin.

Ja avot! Rungon kiinnitys on 8kpl torxeilla(kaikki T25), kaksi ylhäällä ja 3/puoli reunoilla.

Valon liitin irtoaa tuosta.

Jalkatilanvalon liitin tuosta.

Kynnyslista pois. . .

. . . jotta saa mattoa sivuun.

Kondensio letku pois(näkyy paikka seuraavassa kuvassa), raikkarin suodatin kotelosta irrotin takimmiset(lähimmät kun kabiinista katotaan). Liitin irti. Itse moottori on kiinni 5kpl torxilla. Hyvä
KUVA, ja muutakin löytyy linkistä. Yksi torx on pahassa paikassa takana, ja vaatii nivelen tms(lattia tulee tielle)

Moottorista suoja pois kampeamalla. Nyt voi irrottaa moottorin liittimen ja sen kiinnitys torxit näkyvät.

Moottorin saa kammettua kolostaan irti.

Vaha ja uusi.

Ja koottuna. Sit eikun asentamaan takaisin paikalleen. Jos etuvastus pitää vaihtaa niin se näkyy myös tässä kuvassa.
