Auton vaihdossa=kuumeessa en yleensä montaa päivää mieti, ja niinhän tässäkin kävi

Perjantaina (11.11) aamusta katselin Hybridejä Nettiautosta ja totesin, että paukut ei riitä "suomi-autoon". Tosin joka neljäs Hybridi Volvo oli Kamuxin Ruotsin tuonteja.
Siinä sitten mietin, että omaa en saa yksityiselle millään myytyä ainakaan nopeasti. Iltapäivällä meni Tampereen Rinta-Joupille näyttämään autoa. Samainen kaveri on ostanut suoraan multa 3 edellistäkin autoa, joten kaava oli tuttu. Halusi mun XC60:sen ja hinta saatiin kohilleen

Siinä sitten viikonlopulla hakijaa etsimään. 4:lle laitoin kyselyä 2 vastasi. Ekalla oli suolainen hinta palvelusta, mutta sitten törmäsin Salosen Seppoon sellaisesta puljuista kuin autoruotsista.
http://www.autoruotsista.com/Tuonnin teki helpoksi ja kohtuu nopeaksi, että itse olin katsonut auton valmiiksi. Harmittava takaisku tuli, kun Seppo soitti Bilialle heti maanantaina, niin kyseinen sininen (RebelBlue) oli myyty minkä halusin

Hetken päästä Seppo soitti uudestaan, että Bilialle on tullut vastaavan ikäinen ja kilometreiltään samaa luokkaa oleva V60 D6.
Autosta tosin puuttui tuo etututka mikä olisi sisältänyt BLIS, Adaptiivista vakkaria yms. Aina ei voi voittaa, kun käytettyä katsoo. Lisäksi auto oli punainen mitä emäntä vihaa

Positiivinen puoli oli se, että auto oli noin 1500€ halvempi, kuin nenän edestä mennyt Rebel Blue.
Heti tiistaina laitoin maksuun Bilian tilille( kestää 2-3 päivää kun näkyy heidän tilillän.
Seuraavan viikon tiistaina Salosen Seppo kävi tekemässä paperit kuntoon ja keskiviikkona lähti ajelemaan laivaa kohti.
Torstaina auto oli aamusta yhdeksän aikoihin Ideaparkin parkkipaikalla. Samalla kävin katsastamassa auton Lempäälän katsastusasemalla. 100€ kustansi + 18€ kilvistä. Kielen sai vaihdettua valikosta Suomeksi, joten siitä ei tullut kuluja.
Verot on tosiaa alle 10% luokkaa, kuten Ribbe tuolla on todennutkin, eli verot tulee jäämään alle 3800€, jos olen asian oikein ymmärtänyt..
Tykännyt vähäisellä kokemuksella, kuin hullu puurosta tästä pelistä! Tarvittaessa voimaa riittää, mutta tarvittaessa pääsee todella pienellä.
Vanhasta kaipaan sähköistä takaluukku ja sähkölämmitteistä rattia. Istuin korkeuteenkin sopeuduin yllättävän hyvin. Tosin hieman joutuu tekemään enemmän töitä autosta poistuessa. Tavaratilan koko on luonnollisesti huomattavasti matalampi, kuin XC60:ssä, joten sen kanssa pitää tulla toimeen.
Tuonti tapahtui tässä tapauksessa todella kivuttomasti. 13 päivää meni siitä, että V60 D6 oli alla, kun kuume iski päälle. Auton olisi saanut varmaan pari päivää aikaisemmin, kun Bilian myyjä oli 2 päivää isyyslomalla.
Jos vastaava haku kiinnostaa Ruotsista, niin yhteyttä Salosen Seppoon, niin uusi auto voi olla nopeastikin pihassa, kohtuu edullisin tuontikuluin

Sitte itse autoon.
Ajettu tuonti hetkellä 34600km
*Käyttöönotettu 9/14, vuosimallia -15
*Tehdasasennettu Webasto
*Volvo on Call
*Navi
*Parkkitutka edessä ja takana+kamera
*Harman/Kardon audio
*Aktiivitset xenonit
*Avaimeton käyttö
*Irroitettava vetokoukku
*2 renkaat alkuperäisillä vanteilla