Kulkukoira  Proturbo

Pumpen S80 D5 & 740 T6 Driftmissile

  • 161 Vastauksia
  • 81847 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #60 : 14.07.2012, 03:06:03 »
Onko tämän ikäisessä jo alunperin 13c mitsu?  ???

Jos nyt en ihan läpiä puhu päähäni niin FT-koneissa on mitsun ahtimet, ET-moottoreissa sitten garretin hyrrä.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #61 : 14.07.2012, 20:13:47 »
Vanhassa FT:ssä on vielä garrettia. Olisko joskus -92-93 vuoden paikkeilla tullut mitsut.
Mulla on ollu 90 ja 91 vuoden FT:t jaaajaaa molemmat oli garretilla.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #62 : 14.07.2012, 21:03:14 »
Vanhassa FT:ssä on vielä garrettia. Olisko joskus -92-93 vuoden paikkeilla tullut mitsut.
Mulla on ollu 90 ja 91 vuoden FT:t jaaajaaa molemmat oli garretilla.
On niitä ollut jo 80-luvun puolella noita mitsuja FT koneissa ensin TD05H12B(tms.) ja sitten 13C. Sulla sattunut mäihä kun on ollut garretteilla, se T25 on kohtuu harvinainen ahdin näissä varsinkin täällä suomessa.

ET koneissa on yleensä sitten se vanhakunnon TB03xx Garrett.


Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #63 : 14.08.2012, 23:03:10 »
Päivitetääs tätäkin taas ! 

Volvo  sai ennen jurvan volvo miittiä vähän hellyyttä, se myllytettiin ja vahattiin kunnolla ennen reissua.
Matka meni hienosti ja auto kulki radalla hyvin, vähän mentiin kylkiedelläkin  ;)  Sitten koko homma meni v*tuiks kun jurvan keskustassa köröteltiin ja  moottorin johtosarja kärysi, en tiedä suliko se johonkin vai oliko vaan aikansa nähnyt ja hinkkautut johonkin ja ottanut maihin, noh trailerin kyydissä sitten sunnuntaina kotiin... Maantaina sitten tilasin 940 johtosarjan, mutta eihän se perkle sinne käy millään. Otin sitten kolvin käteen  kolvailin  noin 7m uutta piuhaa siihen ja nyt pelit taas toimii !

Oli kyllä hienoa päästä ajamaan taas volvolla parin viikon tauon jälkeen !


740: kin  osat alkais olee aika valmiina, tarvis vaan niputtaa ja viedä leimalle.

Kansi kävi pajalla ja siihen koneistettiin venttiilien seetit uusiksi ja taso suoristettiin ja sillai,  Samalla tulee tietenkin uusi jakohihna, vesipumppu  jne :)









Tuota pinkkiä volvo tarraa mikä on etupuskurissa  ei enää ole  :)
S80 D5
740 "T6"

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #64 : 04.09.2012, 21:36:46 »
Taas saatu jotain aikaseksi, 760 sai ruutumaskin ja kusipolttimot  ja 740 olis ajokunnossa, leimaamatta tosin vielä.


Kaverit  :)


S80 D5
740 "T6"

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 740 GLT & 760 TIC
« Vastaus #65 : 27.10.2012, 14:32:01 »
Juujuu, se olis nyt farmari seisonnassa ja tutun tallissa, ennen sitä pestiin kunnolla ja heitettiin kovavaha pintaan ja laitoin dracot alle, melkeen ottaa kumit etukaariin kiinni  :D

Seiskanelikantilla oon nyt ajellu, eilen oli vähän liippi hommiakin ja on toi kyl helkkarin hieno viedä kylkiedellä  ;)


Pohjolaralli
S80 D5
740 "T6"

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 945TDIC & 765TIC
« Vastaus #66 : 31.12.2012, 15:40:35 »
Noniin, rallimallin 740:pin myin tossa yhelle kaverille viimeviikolla ja diisseli oli hakusessa, tommonen 940 löytyi sitten jalasjärveltä...












Se on jännä miten turbon vihellys ja musta savu saa aina hymyn naamalle  :D


Ainiin ja 760 volvoon hain postista äsken mitsun 19t ahtimen, siitä se lähtee...   
S80 D5
740 "T6"

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 945TDIC & 765TIC
« Vastaus #67 : 03.02.2013, 23:52:12 »
Noniin.

 Nyt on 760 hallila ja purin siitä jäähdyttimen, välijäähdyttimen, turbon, pakosarjan, pakoputkiston jne pientä


Meinas olla vetojuhdassa perä vähän kentässä  8)



Ja siinä se nyt makaa, justiin vasta muutettiin tonne niin on vähän sotkusta.
S80 D5
740 "T6"

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 945TDIC & 765TIC
« Vastaus #68 : 16.03.2013, 12:18:29 »
Dodii, jotain pientä on tehty taas. 3" tuuman pakoputkisto on muuten valmis mutta lambda antureille pitää tehdä paikat ja lämpökääre vetästä päälle.
Eilen tiputettiin vakio m46 irti  ja kytkin myös. M90 tulee ensiviikolla  :P






Kytkin on melko uuden näkönen, mitä nyt levy vähän luistanu joskus  :D


Diisselissäkin oli vähän kytkinvikaa  muutama viikkos sitten, heitin sachsin uuden turbon levyn ja laatikkoon uudet öljyt ja taas pelaa nätisti.

Seuraavaks coolerin sovittelua ja osien tilailua. Vielä uupuu mm:  Laajakaista lambda, suuttimet, lastut, silikooni mutkat coolerille, SRE 763 asetelma, dieselin levy ja perään lukko ja mitähä vielä  :D  Vanteetkin on maalauksessa.
S80 D5
740 "T6"

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: Pumpen 945TDIC & 765TIC
« Vastaus #69 : 16.03.2013, 12:26:42 »
Kylläpäs on hyvännäkönen farkku, ja nuo rakennustilat myös.
Minkälainen rengastus tuohon farkkuun tulee?

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 945TDIC & 765TIC
« Vastaus #70 : 16.03.2013, 13:29:23 »
Kiitos!  Rakennus tilat on juu todella hyvät, vähän pitäis kyllä siivota välillä  :)

Vanteet on samat levitetyt peltivanteet kuin ennenkin , edessä jotain 8.5 ja takana 10.5 muistaakseni.

 Kumeiksi tulee kympin isommalla profiililla kuin viimevuonna eli eteen 195/60/15  ja taakse 225/60/15     eli kunnon strech & poke  8)   Samalla saa wheelgapin vähän vielä pienemmäksi ja pitäähän sitä vielä vähän tiputtaakkin ensi kesäksi.



Vanteisiin tulee joo uutta väriä koska noi mustat hukkuu niin paljon, mutta eipä siitä sen enempää  ;)
 
S80 D5
740 "T6"

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 945TDIC & 765TIC
« Vastaus #71 : 10.04.2013, 20:36:21 »
Nokilekas olis nyt valkosen kesäpallot alla, niistä tuli aika härskit  8)

Samalla otin hellat pois keulilta, maalipinta vaatis myllytystä ja muutama paikkamaalaus pitäis tehdä.

Valkoseen lähinnä nyt haalinut osia mm; M90 laatikko, Detroit truetrac lukko, PLX laajakaista lambdaa yms.







Kaveri kittasi ja maalasi vanteet koulussa, Epoksi pohjalle ja dupontin maaleista sekoitettiin tommonen mintun sävy.

Maalasin myös akseleiden päädyt mustiksi.

Vanteille ammuttiin 185/65/15  ja 225/60/15 kumit. Eteen vois laittaa mielummin 185/60 kumit  mutta noi nyt sattui löytymään nurkista. 

Takana vähän raapii isommalla lastilla kun takapää on niin löysä, pokkausta ei ole. Edessä on raapinut vaan muoviseen sisälokariin mutta tiukkaa on  :D

S80 D5
740 "T6"

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 945TDIC & 765TIC
« Vastaus #72 : 08.06.2013, 15:18:16 »
760 vihdoin saatu ajoon, mutta ei se vielä valmis ole ;)





S80 D5
740 "T6"

Poissa Motronic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • NordicR #359
Vs: Pumpen 945TDIC & 765TIC // Kesävanteet alla
« Vastaus #73 : 08.06.2013, 15:24:38 »
On kyllä komee pari sulla.  O0
855 T-5R '95 | V70 D3 '12 | 744 D24T' 89

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Pumpen 945TDIC & 765TIC
« Vastaus #74 : 16.06.2013, 14:52:15 »
Kiitos  ;)

Jaaha, hommat alkaa lähtee lapasesta. Uus ahdin ja pakosarja tilattu, uus nokka pitäis jostain vielä kaivaa ja suuttimet voi loppua kesken...  :buck2:

Nooh pistetään lissää kuvia !

 



Penkit pitäis pestä ja ratti vaihtaa mokkaseen tai jopa jalopuiseen jos jostai löytyis  8)







Takavalot on tällähetkellä jo kirkkaalla vilkulla.   Pitäishän sitä tiputtaakkin lisää ja kaikkee.
S80 D5
740 "T6"

 

Samppasport  Futurez