J2K:n kaltaisesta toteutuksesta minulla ei ole kokemusta, mutta jossain 70-luvun TM:ssa oli hyvä artikkeli mittaustuloksineen senaikaisesta, oliko "pakkasukko" tjsp. eristepussista akun ympärillä. Kyseinen foliopussi ei lämmittänyt akkua ollenkaan, vain eristi sen.
Ajon jälkeen 20h seisomisen jälkeen akun kylmäpurkausvirta taisi olla 15-17% parempi kuin ilman foliopussia.
Noista ajoista akkutekniikka ei juurikaan ole kehittynyt (ellei ole geeliakku tms. käytössä), mutta uskoisin tuommoisella lämmittävällä eristeellä olevan vaikutusta. Kuitenkin se painava lyijyakku myös varastoi lämpöä aika hyvin, ettei se heti jäähdy jääkylmäksi.
Muutoinkin V70:n tapauksessa, missä akku on kontissa. Jos siinä ympärillä on eriste (oli lämmittävä tai ei), vaikkapa -25°C ulkolämpötiloissa ei akku pääse käytännössä koskaan noin kylmäksi (auton pitäisi seistä ääliökauan, viikko/kaksi jatkuvasti samassa pakkasessa) seisomisen aikana.
Hyvällä akullahan kyllä saa käymään, vaikka akku ja auto olisi jääkylmiä. Ehkä tuo folioeriste auttaa kaikkein eniten akun lataamiseen (jos akkuun on jäänyt yhtään kumuloitunutta lämpöä edellisen ajon jäljiltä ja sitä myös lämmitetään käynnistyksen jälkeen, alkaa se ottamaan varausta nopeammin vastaan).