0
tosutosu ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.
1.5 I3? Ei se äänimaailma voi kovin erikoinen olla... Ja muutenkin tuollainen kone, mitenkähän kestävä on ajan kanssa.Kyllä sen viitosen Volvoon yhä vahvasti yhdistää.
Ilmeisesti monikaan täällä ei ole kolmosen käyntiä kuullut. Kyllä kolmosen käynti on mukavan kuuloinen, parempi kuin nelosen.
Meinasin samaa kirjoittaa. Varsinkin vanha 3 sylinterinen Massikka kuulostaa hauskalta, mutta kokemusta myös uudesta Tojotan kolme pyttysestä ja hauskemmat äänet siinä oli kuin nelosessa.
Onko noista jossain enemmänkin asiaa? Kaikki lienee T5-lähtöisiä, tai siis vea? Onko noista nelipyttyisistä jätetty turbo kokonaan pois? Vai likeastiko ne on tehneet kakslitraisen 122hp turbokoneen? Tuossa voi olla lastutuspotentiaalia.Täytyy kyllä sanoa että moottorien nimeämispolitiikka meni jos mahdollista entistä sekavammaksi.
Onhan sitä verrattu Porschen ääniin yms. Ihmetyttää vaan tuo ratkaisu kun kaikessa hiljaisuudessa pienempi tilavuuksinen nelisylinterinen nostetaan mallistoon. Toisaalta jos tuosta 1.5 litraisesta tehtäisiin kolmesylinterinen niin tulisi näppärä V40:sen aloitusmoottori T1 vaikka 100 heppaisena ja tilavuutta reilu 1.1 litraa. Äskettäin oli kuitenkin juttu noista 3-sylinterisistä 1.5 litraisista Volvon koneista, jotka tulevat tänä vuonna ja tehokkain taisi olla 180 heppainen.
T4 taisi aina olla 2l moottori tosin taitaapi 3mukiset koneet tulla Geelyn kanssa tehtyihin "pikkuauto" sarjaan jos huhut pitää kutinsa.
Polestarilta tulossa hieman piristystä VEA-koneisiin. Vielä kun Rica saisi ohjelmat D5:een ja T6:een. http://www.worldcarfans.com/115042992972/polestar-announces-performance-optimization-program
Äskettäinhän niistä uutisoitiin että aina 60-sarjaan asti tulevat voimanlähteiksi.
Siitä kuumeen nostatukseen V60 CC matskua: https://youtu.be/pkXngkzWZ1g