0
Häjy71 ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
Tohon Rodionin kysymykseen, olisiko tietty konservatiivisuus hyve ns. premium luokassa? Eri kohderyhmiä miellyttää eri asiat.Mun silmään toi royal näyttää vain vanhalta, muttei riittävän vanhalta, että sillä olisi mitään erikoista arvoa. Aikanaan hieno, mutta aika ajoi ohi.
ultimate70: Vollessa tosiaan painoa reilusti, mutta ei sekään selitä huonoa suorituskykyä. Volvohan ilmoittaa tuolle v70 0-100 km/h 6,7 s. Mikäli auto tuohon kiihtyy niin pitää sen mennä 80-120 km/h väli selkeästi rivakammin. Lueskelin tuulilasin testiä D6 v60 ja siinä 0-100 km/h oli mennyt 6,9 s ja 80-120 km/h väli 4,4 s. Lisäksi jossain eco tjsp. modessa vastaavasti 7,9 ja 5 s. Eli tuon Volvon todellinen 0-100 aika lienee luokkaa 8 s. Eli kaukana luvatusta. Enpä vähään aikaan ole törmännytkään noin räikeisiin rimanalituksiin ilmoitetun ja todellisen välillä. Niin ja omani ilmoitettu paino taitaa olla 1505 kg. Volvossa laskennallisesti siis parempi teho/painosuhde.
Tykkään tuon konseptin keulasta. Saa nähdä sitten lopputulos, XC 90.Tuon Royalin kuva kyllä miellyttää enemmän silmää verrattuna moneen uuteen Volvoon Toivottavasti Volvoon saadaan vielä hieman enemmän särmää!
Varmaan näin, mutta miksi ainakin oletettavasti samoista asiakkaista kilpailevat muotoillaan silti Volvon toimesta "kiimaisiksi kissoiksi"?
Varmaan näin, mutta miksi ainakin oletettavasti samoista asiakkaista kilpailevat muotoillaan silti Volvon toimesta "kiimaisiksi kissoiksi"? Esim. (Kuva poistettu lainauksesta.)(Kuva poistettu lainauksesta.)(Kuva poistettu lainauksesta.)(Kuva poistettu lainauksesta.)Volvon muotoilu näyttää enemmän tältä:(Kuva poistettu lainauksesta.)
Varsinkin Audi A3 ja Mercedes A-sarjalainen on sen verran rumia etten ottais vaikka maksettaisi. Katto näyttää semmoiselta puoli ympyrän mallisen kuplalta. Niin ja todella lähellä oli ettei tullu kesällä haettua vaihtotarjousta V40 Volvoon
ja on myös nähtävästi ensimmäinen bensa hybridi joka on vartavasten hybridikäyttöä suunniteltu(alusta/pohjalevy rakenteeltaan). Kun nykyiset esim Plug-in V60 on V60 johon tyrkätty akut konttiin jne eli sama kuin kilpailijoilla.(priuksesta en tiedä sitten)
Niin, tarkoitat varmaan ensimmäinen bensahybridi Volvolta, joka on juuri hybridiksi suunniteltu? Mainitsit itse Priuksen, joka on varmasti ensimmäisiä juuri hybridiksi suunniteltuja nykyaikaisia autoja, ja se on suunniteltu jo yli 20 vuotta sitten. Muita vartavasten hybridiksi suunniteltuja on myös Lexuksella, FiskerKarmalla, Chevroletilla, Hondalla, jne.
Ymmärtääkseni äsken mainituissa autoissa akut on ns patteristoina eli yhdessä möykyssä plug&play tyylisesti eikä ole jaettu koko auton massaan tasaisesti? Kaikkihan sen varmasti ymmärtää että noin 200kg paketin kun johonkin iskee kiinteänä ei vaikutus ole positiivinen vaikka painojakaumaa saataisiin lähemmäksi 50/50 tällätavoin. Tätä siis hain takaa, selitys saattoi ontua mutta korjaa jos olen väärässä. niin ja varmasti meinasivat plug-in bensa hybridi tyypin hybridiä.
ja miksi sitten Volvo on lähtenyt "japsi-suuntaan", tai miksi sitä sitten haluaa nimittää?