Jotain saatu taas talven aikana tehtyä.
Vinokone kävi penkissä loppukesästä hieman huonoin tuloksin. Koneelta irtosi 365hp muistaakseni noin 1.3bar paineilla. Painetta koitettiin nostaa ilman tulosta ja ennakkoiden nostollakin tehot lähti laskuun.
Syytä tuli mietittyä ja koitin säädettäviä nokkapyöriäkin. Penkissä ei enään käyty, mutta kadulla ei suuttimien aukioloa saanut yhtään sen isommaksi vaikka seokset pysyi vedossa samoina. Ei siis mitään apua. Pakopaineet tuli mitattua myös, nekin oli oikein hyvät.
Syksyllä alkoi sitten kone pitämään nakutusta tyhjäkäynnillä ja ajot loppui siihen. Kuulosti kovasti tulevan yläkerrasta ja pistin sitten koneen osiksi. Öljypumpun paineputken o-rengas oli puoliksi hypännyt pois paikoiltaan, jonka seurauksena hydraulinostajat luultavasti alkoivat pitämään ääntä. Kaikki laakerit oli uudenveroisessa kunnossa. Tehoihinkin luulisin löytäneeni syyn. Pakoventtiilit vuosi läpi. Olisi pitänyt läpätä ne silloin samalla, kun vaihtoi venavarren kumit...
Vinokone lähti pois ja osina myyntiin:

Akku joskus vuotanut hapot allensa ja joku korjannut vähän sinnepäin...





Pussit lähti myyntiin ja tilalle bc racing. Laitoin samalla ehjän hammastangon, uudet sisä- ja ulkopäät, kaikki puslat, yms. Kaikki alustan osat sai myös maalia.



Sisusta pois ja puolikaaret kyytiin.



Tolpat räin kasaan:

Osien hankintaa. Ahdin Holset HX52 Pro #16

Laatikoksi gs6-53dz.

Koneeksi t5 rn.


VVT poisto:




Laatikolle tein tollasen kannakkeen. Koneen kannakkeet tuli kl racingiltä.


Pakosarja tuli tehtyä, laipat tuli valmiina.




Ruiskin black satinin päälle.

Vesiputket joutui tehdä uusiksi. Ois ollut 960 putket, mutta eihän ne ollut paikallaan, kun tein pakosarjaa...


Putken tein 3.5" rst. Kaikki rst paitsi takapöntön kiinikekorvat:


Ahtoputket 3" alumiinista.



Absit siirsin umpion taakse piiloon. Samalla kaikki jarruputket uusiksi...
