Proturbo  Autodiagnoosi

740 GLT T5 607Whp. Maxxecun asennus

  • 108 Vastauksia
  • 52616 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 295
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GLT T5 607Whp. Maxxecun asennus
« Vastaus #105 : 20.11.2025, 21:00:16 »
Kannattaa kokeilla Midlandin kisaöljyä, siitä kuullut todella hyviä lukemia ja kokemuksia.
Sitä saa Terolta: https://www.lubester.fi/
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GLT T5 607Whp. Maxxecun asennus
« Vastaus #106 : 20.11.2025, 21:57:43 »
En oo ihan 100% varma mitä öljypumppuja mun tinakoneissa on ollut, veikkaan että ne on noita vitoskoneen pumppuja kun niitä tuli erään osakasan mukana useampi ja ne oli Kansityön tarkastamia ja läpikäymiä. Kolmen tekemäni tinakoneen otannalla kaikissa on kuumana paineet tyhjäkäynnillä reilusti alle 1bar, 2500rpm 2 - 2.5bar, 4000rpm 3bar. Suureksi hämmästykseksi ei oo kuitenkaan laakereiden päälle käynyt, eniten ton kuulalaakeri Pulsarin puolesta on jännittänyt. Öljynä oon käyttäny Comman 5W-50 Motorsportia ja Valvolinen VR1 10W-60
En kyllä rehellisesti sanottuna muista mitä tässä on aikaisemmin ollut öljynpaineet, mutta maxxecun myötä on tullut kateltua logeja tarkemmin. Tässä kyllä tyhjäkäynnillä paineet pysyy nyt barin yläpuolella, mutta huippupaine jää tuonne 3.5bar nurkille lämpimänä.

Tässä viimeisimmältä testiltä öljynpaineen käytöstä. Kierrosten huippu jossain 6800rpm.

Poissa V850

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GLT T5 607Whp. Maxxecun asennus
« Vastaus #107 : 20.11.2025, 23:11:10 »
Oisko isommasta öljytilavuudesta ja lauhduttimesta apuja, jos pumppu on kunnossa, eikä vuotoja linjassa?

Eikös tinakoneessa ollu isommilla kierroksilla ongelmana että työntää yläkertaan liikaa öljyä? Eikös se tarkoita että pumpussa riittää voluumi, mikäli ehjä.

Jossain vanhassa jenkki V8 moottorissa nostajien poraukset saattaa olla niin väljiä että paineet karkaa sieltä, mikäli huonosti pidetty moottori.


Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7248
  • Global alligator
Vs: 740 GLT T5 607Whp. Maxxecun asennus
« Vastaus #108 : tänään kello 08:23:50 »
Mikäs tuossa ö-paineessa on vikana?
Turhahan sinne jollain konstilla on tajuttomasti painetta saada.
3,5 bar on mun mielestä hieno paine.

Joskus saatiin fordin koneeseen kovat paineet kun jäi tiivisteeseen reikä tekemättä  :facepalm:
Kyllä se sitten oli hienoa kun mittarista katottiin paineen nousua, jossain 7 bar jälkeen se sitten hylkäs putsarin tiivisteestä ne turhat paineet pois.
Hetki piti maisemaa siivota. ELK

Fordin ohc koneessa ongelmana oli öljyn kerääntyminen ylös kun mentiin täysillä koko ajan. Moottori oli vähän takakenossa niin piti tehdä ylimääräinen öljynpaluu venttiilikopan takakulmasta öljypohjaan. Ihan vaan putkentumpit hitsaten ja letku väliin.
Karkas aiheesta sori. :-[
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001 talviunilla, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.5T 1999 The Saint, nopeempi kuin T5 ;)

 

Elekma  Autoracing