Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

240->b230ft+m90

  • 123 Vastauksia
  • 44416 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2405
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #90 : 13.07.2017, 18:35:47 »
Ei mitenkään Rokulille naljailuna (itse melkeempä samanlainen että tahdon epävarmoissa asioissa kysellä paljon, välillä vähän tyhmiäkin, varmistuakseni), mutta en hänenä lähtis vaihtamaan mihkään aftermarket-ruiskuun.

Kokoonpano ja tehotavoitteet tässä on kuitenkin niin normisettiä, että aivan varmasti tämän saa osaava bitin vääntäjä käymään nätisti koko vetoalueen tyhjäkäynniltä rajoittajalle. Mieluiten autokohtaisesti säätäen.

Toki jollain Vikingracen tai KL-racingin lastulla alkaa ongelmia ilmenemään jos kokoonpano ei aivan 100% vastaa lastuaan, ja välillä vaikka vastaisikin...  ::)

Eikä se ATECU:kaan nyt ilmainen ole, senkin joutuu säätämään itse tai maksamaan osaavalle kaverille. Ja mitä se antais tässä tapauksessa enemmän?  ;)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #91 : 13.07.2017, 21:14:13 »
Ei mitenkään Rokulille naljailuna (itse melkeempä samanlainen että tahdon epävarmoissa asioissa kysellä paljon, välillä vähän tyhmiäkin, varmistuakseni), mutta en hänenä lähtis vaihtamaan mihkään aftermarket-ruiskuun.

Kokoonpano ja tehotavoitteet tässä on kuitenkin niin normisettiä, että aivan varmasti tämän saa osaava bitin vääntäjä käymään nätisti koko vetoalueen tyhjäkäynniltä rajoittajalle. Mieluiten autokohtaisesti säätäen.

Toki jollain Vikingracen tai KL-racingin lastulla alkaa ongelmia ilmenemään jos kokoonpano ei aivan 100% vastaa lastuaan, ja välillä vaikka vastaisikin...  ::)

Eikä se ATECU:kaan nyt ilmainen ole, senkin joutuu säätämään itse tai maksamaan osaavalle kaverille. Ja mitä se antais tässä tapauksessa enemmän?  ;)
Muista, että LH on huonointa ikinä, ja se kannattaa paalata, koska vakioruiskulla ei voi virittää.

Nim: B230+532+TD05+870cc+E85+LH. Koska niin ei voi tehdä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4516
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #92 : 13.07.2017, 21:18:42 »
Mutta asiasta kukkaruukkuun, väliaikasena ratkasuna ajattelin laikata keulasta jousia puoltoista kierrosta. Ruukataanko näistä ottaa ala vai yläpäästä? Aattelin vielä varmistaa että mitenkä tuo operaatio nyt tapahtuu ennenku rikon jotaki, elikkä otetaanko tuo yläpää jotenki irti ja sitte  vaan jousi ulos ja haluttu määrä rälläkällä pois ja takas kasaan?:idiot2:
Alhaalta. Ja kyllä, jousi kasaan, yläpää irti ja jousi pois niin pääset pätkimään. Ota laadukkaat tiivisteet (elring/reinz), kestää hyvin.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2405
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #93 : 13.07.2017, 22:26:58 »
Muista, että LH on huonointa ikinä, ja se kannattaa paalata, koska vakioruiskulla ei voi virittää.

Nim: B230+532+TD05+870cc+E85+LH. Koska niin ei voi tehdä.

En minäkään näe oman ysin piristelemisessä mitää syytä alkaa moottorinohjausta vaihtamaan. Ja miltei 1:1 setuppi Rokulin kanssa. Tosin mulla on vaan 530 kansi T-nokalla...

Sitten TVS:lle OT: Onko toi 532 (oletan että tarkotat kantta) näppivirhe vai oliko tuo joku 16 venasen kannen tyyppi (tyyliin joku pentalaisen merimosan ???)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #94 : 14.07.2017, 21:13:51 »
En minäkään näe oman ysin piristelemisessä mitää syytä alkaa moottorinohjausta vaihtamaan. Ja miltei 1:1 setuppi Rokulin kanssa. Tosin mulla on vaan 530 kansi T-nokalla...

Sitten TVS:lle OT: Onko toi 532 (oletan että tarkotat kantta) näppivirhe vai oliko tuo joku 16 venasen kannen tyyppi (tyyliin joku pentalaisen merimosan ???)
OT: tuossa 16v kannessa jopa luki jossain kohtaa 532. On kyllä ihan autonmoottorin kansi.

Tuosta moottorinohjaustalkoosta, jos tarkoitus on pysyä 19T tai ei ainakaan älyttömästi isommassa ahtimessa, niin merkittävimmät saavutettavissa olevat edut moottorinohjauksen vaihdolla on paukkusysteemit ja lähtörajoitusasiat, ja matka-ajossa mahdollisuus lambda-targetin ajamiseen ykkösestä sivuun (ja 8v vinokone ei juuri taloudellisemmaks muutu seosta laihentamalla, sytkällä voi jopa vaikuttaa taloudellisuuteen jos jaksaa säätää). Ihan näin kustannustekijänä näkisin sen paremmaksi, ellei itse ole innokas ja hyvä säätämään jotain MS sukuista ratkaisua (kuten atecu). Silloinkin voi käydä niin, kun kaveri kiroili toista vuotta MS sukuisten viritelmien kanssa, pisti tonnin sileeks MaxxECU:un ja sitten oli napista käyntiin ja hyvä. On vaan joskus homma mennyt noinkin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1194
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #95 : 15.07.2017, 10:34:48 »
LH2.4-ruiskuun saa satasella hukkakipinän ja lauchcontrolin.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD2-vikalukijoita.

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #96 : 16.09.2017, 22:33:52 »
Kesä menny muitten harrastusten parissa, mutta nyt pikkuhiljaa taas volvon kimpussa ELK

Tällä hetkellä työn alla 530 vaihto 531+vx3 nokkaan.








Pakosarjaa irrottaessa tipahti turbon  öljynpaluuputki lattialle "stefan" kera. Myyänkös nuita sinisellä vai riittäisköhän joku patentti tuohon? Vituttaa seisottaa hommia tuon takia ku menee kuitenki tilaushommiksi  >:(




Taustalla näkyy tosiaan nuo vannetukun tusina tinatkin jotka tuli kesän aikana laitettua, omaan silmään näyttää hyvältä. Pitää ottaa jonkunäköstä kuvaa tänne jahka auto taas liikkuu  ::)

Kansihommien jälkeen tunkataanki perä ilmaan ja aletaan asentaa torsenin 588  8)





Ps. Semmosta edittiä vielä että laikkasin tosiaan apparin puolen keulilta kaks kiekkaa pois ja kun tipahutin alas tunkilta niin huomasin että molemmin puolin kaarien välissä saman verran tilaa ja auto balanssissa :2funny:
Elikkä kuskinpuolelta löytyki sitte aivan erilaine jousi kuin apparin puolelta, noh alusta on aika vituillaan nyt, mutta hyvä että alotin hommat apparin puolelta... ::) Ja asiahan korjataan jahka rahatilanne antaa myötä, nyt menkööt noin
« Viimeksi muokattu: 16.09.2017, 22:38:56 kirjoittanut Rokuli »

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #97 : 27.10.2017, 21:39:13 »
Terve taas! Kansi tuli vaihdettua onnistuneesti ja tuntu jopa vähän pirteämmältä  8) öljynpaluun laitoin vanhalla stefalla+ mäskillä ja hyvin pitää!

Nyt on jälleen auto tallissa ja perä tunkattuna ilmaan. Vetarit irrotettu sekä murikan molemmat "pannat". Ja ei puhettakaan että lähtis irti... :2funny:  Tarviinko juuri tosissaan jonku levitystyökalun vai enemmän väkivaltaa?







Jos jollain heittää jotain vinkkiä tai muuta nice to know tietoa tuohon 588 vaihtoon yleesäki, niin antaa kuulua. Ensi kertaa oon tämmösellä savotalla jos joku ei vielä ole huomannu  ;D

Ps. Onko nuille laakeripannoille jotain momenttia olemassa? Entä lautaspyörän pulteille?
« Viimeksi muokattu: 27.10.2017, 23:23:48 kirjoittanut Rokuli »

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #98 : 28.10.2017, 04:24:18 »
Perän asennukseen ei oo antaa neuvoja mutta öljynpaluun tiivisteet saa ylä- ja alapäähän autosalvalta, Kotkassa ainakin ihan hyllytavaraa.

Onkos tota 531 kantta laskettu ollenkaan? Jos ei niin puristukset laski johonkin 8,3 tai 8,4 tienoolle.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #99 : 28.10.2017, 10:00:24 »
Tullut kaikista tähän mennessä pienellä vääntämisellä murkula pois, sekä mennyt takaisin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2405
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #100 : 28.10.2017, 10:19:40 »
Kahdella rengasraudalla yms. vääntää murikkaa ulospäin niin luulis lähtevän  ???
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1194
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #101 : 28.10.2017, 10:53:02 »
Aika kivikautisia tuollaiset rauta- ja takomistouhut. Laitat kuormaliinat akselin ympäri/päihin kiinni, jos otat jarrukilven irti niin saat sen koukun hienosti taka-akselin satulan pultin kiinnikeiden väliin kiinni. Toisen pään koukku eteen tunkinkorvakkeeseen tms. kiinni mikä kestää vääntöä. Sitten kiristät molempia päitä sopivasti jolloin murikka tipahtaa nätisti syliin. Eikö tätä keinoa muka ole yleisemmin tiedossa? Ainakin täällä suunnalla on laajasti käytetty keino..

142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD2-vikalukijoita.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #102 : 28.10.2017, 11:01:36 »
Aika kivikautisia tuollaiset rauta- ja takomistouhut. Laitat kuormaliinat akselin ympäri/päihin kiinni, jos otat jarrukilven irti niin saat sen koukun hienosti taka-akselin satulan pultin kiinnikeiden väliin kiinni. Toisen pään koukku eteen tunkinkorvakkeeseen tms. kiinni mikä kestää vääntöä. Sitten kiristät molempia päitä sopivasti jolloin murikka tipahtaa nätisti syliin. Eikö tätä keinoa muka ole yleisemmin tiedossa? Ainakin täällä suunnalla on laajasti käytetty keino..
:2funny: En tiedä kuinka monta kymmentä perämurikkaa on tullut irrotettua, mutta noin hankalasti sitä ei ole ikinä tarvinnut tehdä.
Jos murikka ei tipahda suoraan syliin niin sorkkaraudalla avittaa ihan ilman mitään voimaa sen sieltä pois ja toisella kädellä pitää vastaan.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1194
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #103 : 28.10.2017, 11:15:51 »
Ei ole todellakaan hankalaa ja kun timmit perät on sen verta lujaa kiinni että ei paljoa raudat auta. Tietenkin väljät **skat tippuu suoraan syliin.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD2-vikalukijoita.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2405
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #104 : 28.10.2017, 12:07:50 »
No vaikka ollut uusilla laakereilla timmiksi shimmattuja periäkin niin aina on nätisti lähtenyt  :P
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

RallyBaron  Samppasport