Kulkukoira  Proturbo

Viimasuoja 2.0D

  • 16 Vastauksia
  • 6443 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jones_v70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Viimasuoja 2.0D
« : 29.12.2016, 22:24:39 »
Käyttääkö porukat maskin viimasuojaa pakkaskeleillä V70 -09 2.0D keulalla? vai tuleeko ongelmia?

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Viimasuoja 2.0D
« Vastaus #1 : 30.12.2016, 19:50:26 »
Käyttääkö porukat maskin viimasuojaa pakkaskeleillä V70 -09 2.0D keulalla? vai tuleeko ongelmia?
Meinasin laittaa kun tulee kunnon pakkaset.
Ensin alempaan ja tarvittaessa ylempään.
Ohuesta plexistä meinasin leikata muotoon ja kiinnittää parilla nippusiteellä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12714
Vs: Viimasuoja 2.0D
« Vastaus #2 : 30.12.2016, 21:27:37 »
Itsellä ollut D5:sen keulalla muutaman viikon ilman mitään ongelmaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa spoonkiller

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimasuoja 2.0D
« Vastaus #3 : 30.12.2016, 21:33:52 »
Itsellä on alhaalla "aito" viimasuoja ja ylhäälle itse tein kumimatosta, toista talvea nyt menossa.

Poissa volvoville

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimasuoja 2.0D
« Vastaus #4 : 03.01.2017, 08:15:11 »
Syksyllä kun tuli ensimmäiset pakkaset kaivelin kellarissa ja käteen osui kaksi pätkää 28mm putkelle tarkoitettua solukumieristettä. Olisiko ollut 2m pätkiä. Puuilosta muistaakseni ~ 3€ kipale. Lopputulos http://imgur.com/a/W1ARn. Jos jotain hyvää tuosta on sanottavana niin asennusaika 15min (onnistuu myös pakkasella, testattu   :) ), eikä vaadi saksia kummempia työkaluja. Kestänyt jo kolme-neljä konepesua ja pari tuhatta kilometriä, ainoa näkyvä palkeenkieli tuli asennusvaiheessa. Ei rämise eikä ujella. Kuten näkyy vain alempi ritilä on täysin tukossa, ylempään sitten lisää jos kunnon pakkaset sitä tuntuu vaativan. Ainakin vielä D4 on tuolla konseptilla lämmenny mukavasti.
V70 D4 -14

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 378
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimasuoja 2.0D
« Vastaus #5 : 03.01.2017, 08:53:45 »
Itse olen laittanut V70 2,0D:n ala-aukon umpeen syksyllä kun alkaa lämpötila olla nollan alapuolella suht pysyvästi. Ei ole aiheuttanut minkäänlaisia ongelmia. Ei tuolla vielä lämmöt pyri ainakaan nousemaan, mitä olen obd-palikalla asiaa seuraillut.

Tein suojan mustasta ohuesta muovista. Sen saa kivasti kiinni Motonetin viimasuojakiinnikkeillä ja kun autokin on musta, on lopputulos ihan siedettävä.

Itse maskia en ole joka talvi jaksanut laittaa umpeen, kun täällä etelässä on kovia pakkasia hyvin harvoin. Olen miettinyt, että hifistelyvaihtoehto olisi hankkia driv-e:n maski ja vaihtaa se aina talveksi. Siinähän on n. 2/3 pinta-alasta ummessa.

Poissa V-O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: Viimasuoja 2.0D
« Vastaus #6 : 03.01.2017, 22:16:48 »
Millaisia etuja saavutetaan tuollaisilla maskisuojilla Volvoissa? Tarkoitan nimenomaan diesel-malleja.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1680
Vs: Viimasuoja 2.0D
« Vastaus #7 : 03.01.2017, 23:12:51 »
20-30 asteen pakkasella keula kokonaan ummessa saadaan semmoisia etuja kuin että kytkinpoljin toimii normaalisti, ei tarvitse odottaa polkimen ylösnousua, ohjaus toimii keveästi, imuilman lämpötila pysyy plussan puolella, 80-90 nopeudellakin matka-ajossa moottorin lämpö pysyy yli 80 asteessa ilman webastoa, tässä joitain, huomattu omasta D5-moottorisesta.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimasuoja 2.0D
« Vastaus #8 : 03.01.2017, 23:40:55 »
Syksyllä kun tuli ensimmäiset pakkaset kaivelin kellarissa ja käteen osui kaksi pätkää 28mm putkelle tarkoitettua solukumieristettä. Olisiko ollut 2m pätkiä. Puuilosta muistaakseni ~ 3€ kipale. Lopputulos http://imgur.com/a/W1ARn. Jos jotain hyvää tuosta on sanottavana niin asennusaika 15min (onnistuu myös pakkasella, testattu   :) ), eikä vaadi saksia kummempia työkaluja. Kestänyt jo kolme-neljä konepesua ja pari tuhatta kilometriä, ainoa näkyvä palkeenkieli tuli asennusvaiheessa. Ei rämise eikä ujella. Kuten näkyy vain alempi ritilä on täysin tukossa, ylempään sitten lisää jos kunnon pakkaset sitä tuntuu vaativan. Ainakin vielä D4 on tuolla konseptilla lämmenny mukavasti.

Onko sinulla ollut ongelmaa lämpöjen kanssa? Tarkoitan että eikö Volvosi ole ilman viimasuojaa tarpeeksi lämmin? Onko sinulla Webasto?

Poissa volvoville

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimasuoja 2.0D
« Vastaus #9 : 04.01.2017, 06:42:06 »
Onko sinulla ollut ongelmaa lämpöjen kanssa? Tarkoitan että eikö Volvosi ole ilman viimasuojaa tarpeeksi lämmin? Onko sinulla Webasto?

Ei, ei ole ollut ongelmia Volvon lämpenemisen kanssa. Edellisessä autossa oli pakko tukkia viimeinenkin reikä jos tykkäsi istua jääkaappia lämpösemmässä.

Viimasuoja vain nopeuttaa lämpenemistä huomattavasti. Tekee talviajamisen mukavammaksi ja kait tuo konekin tykkää enempi käyntilämpösenä pyöriä. Ylempi ritilähän ei ole täysin ummessa kun ei ole tarvetta, jäähtyy kone ilman flektin huudatusta. Alaritilän suojan olen huomannut pitävän tuota loskamoskaa loitolla konehuoneesta eikä tuota alempaa tarvita talvikaudella jäähdytykseen. Ainakin näin olen asian itselleni kuutioinut  :)

Ja webasto löytyy kyllä ja sitä käytetään ahkerasti lämmitykseen ennen lähtöä.
V70 D4 -14

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12714
Vs: Viimasuoja 2.0D
« Vastaus #10 : 04.01.2017, 07:34:49 »
Onko sinulla ollut ongelmaa lämpöjen kanssa? Tarkoitan että eikö Volvosi ole ilman viimasuojaa tarpeeksi lämmin? Onko sinulla Webasto?
On. Viime talvena kun kovilla pakkasilla (-30) lähti töistä ilman että etukäteen webastolla lämmitti, suuntasi suoraan motarille niin tuntui ettei auto tahdo lämmitä. Pienemmillä pakkasilla tuosta on se hyöty ettei sen webaston tarvi hönkiä niin paljoa. Alle 2014 malleissa kun ei ole lämpömittaria niin ei tiedä kuinka kylmänä kone käy.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimasuoja 2.0D
« Vastaus #11 : 04.01.2017, 08:27:39 »
...jaa, että ei ole lämpömittaria.Pitääpä hommata. ::)
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimasuoja 2.0D
« Vastaus #12 : 04.01.2017, 17:33:37 »
On. Viime talvena kun kovilla pakkasilla (-30) lähti töistä ilman että etukäteen webastolla lämmitti, suuntasi suoraan motarille niin tuntui ettei auto tahdo lämmitä. Pienemmillä pakkasilla tuosta on se hyöty ettei sen webaston tarvi hönkiä niin paljoa. Alle 2014 malleissa kun ei ole lämpömittaria niin ei tiedä kuinka kylmänä kone käy.

Lienee sanomattakin pitäisi olla ihan selkeää että noin kylmässä ei tietenkään esilämmittämätöntä moottoria pidä käynnistää kun lämmitin autossasi on, vai kuinka on mielestäsi asia? :nohnoh

Poissa spoonkiller

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimasuoja 2.0D
« Vastaus #13 : 04.01.2017, 18:59:37 »
Itsellä lämpesi 20 pakkasilla pelkällä alaviimasuojalla 74c moottori ilman webastoa, pitää katsoa huvikseen miten vaikuttaa kun on ylhäälläkin suoja.

Poissa spoonkiller

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimasuoja 2.0D
« Vastaus #14 : 25.01.2017, 19:49:01 »
Nyt vihdoinkin sain testattua. Molemmat siis 20 pakkasilla ja liikkelle lähtö ~15c lämpimästä hallista: alaviimasuojalla moottorin lämpö pysyi 66c-74c välillä ja kipusi sinne n.15 minuutissa. Ala&yläviimasuojalla lämpö pysyi 78c-80c välillä ja nousi sinne 10 minuutissa. Imulämpöön ei vaikutusta.

 

Elekma  Autoracing