Mitäs kaikkea V90:lle tulikaan tänään tehtyä

Bensansuodattimen vaihdolla tuli lähdettyä liikenteeseen ja siinä olikin jotain muovimaista möyhtää molemmissa päissä. Sisältä ei tullut kuitenkaan tummaa bensaa kuten joissain todella vanhoissa tulee toiseen suuntaan kaataessa. Motonetin listaus ei tunne näihin oikeanlaista suodatinta ollenkaan vaan tarjoaa V70II/S80/60 sutia. Pitäisi tarjota 850/x70. Bensa ei silti riitä kierroksilla joten pumppu menee vaihtoon. Kokeilisi hyllyssä lojunutta Walbro-kopiota.
Nöyhtää, klikkaamalla isommaksi:
Konepellin eristeeseen tein reiän kaasuläppäkotelon kohdalle ja hioin kotelosta paria nurkkaa. Nyt kaikki osapuolet mahtuvat olemaan, eikä kotelon kulmat ota enää peltiin kiinni. Vaihdoin oikeanpuolen käsijarruvaijerin vaikkei ollut vielä vanha, mutta edellisen omistajan väliliitospatentin takia oli hieraantunut rikki ja jumetti. Käynnissä oli vaihtelua satunnaisesti ja tuli esiin kun kakkosen suuttimenliittimen veti aivan lukkoa vasten. Kävin kaikki oikeanpuolen liittimet läpi, taivuttelin pinnejä vähän ja käynti on pysynyt kunnossa.
Kardaanintukilaakerissa tuntui epämääräisyyttä jo kasatessa ja tuumasin vaihtaa sen samalla kun haen tärinöitä pois. Kokeilin ensin nostaa ja laskea vanhaa tukikumia ilman merkittävää muutosta. Vaihdoin valkeassa 745:ssä olleesta kardaanista tuoreen kumin ja laakerin. Siinä ei värissyt yhtään, mutta tässä intoutui aivan älyttömäksi. Ei auttanut vaikka miten muutti korkeutta. Ainoana keinona ennen vanhan kumin uudelleenasennusta vedin puukkosahalla kumin takapuolelta ulkoreunasta vajaa sentin levyisen siivun pois ja nostin ~2mm päähän pohjasta. Tuuri on joskus kohillaan ja värinät lähtivät sahatun kuminriekaleen mukana. Nyt se on sopivan löysä, mutta ei liian. Etupätkän linjaus on jo ehkä jopa ohi tekniikan linjasta, mutta ei tullut kokeiltua onko korkeudella mitään merkitystä.
Tekniikan painonlisäyksen ja vakioiden löysien etujousien myötä ajoasento on kasarimaisen etukeno. Keulan korkeus on nyt hyvä, saatava vaan perä samalle tasolle. Ja T6 etujouset voisi laittaa tähänkin parantamaan kulkua. Ei ole kovin mukavaa kun reilummin kaasua antaessa kallistuu sivulle ja nostaa keulaa

Videota otin, mutta pitää katsoa onko siitä julkaisukelpoiseksi.