Juu, korjausten/osien hintaluokka olikin jo tiedossa. Ajatuksena on kuitenkin laittaa kiesi kuntoon, kun on hädin tuskin kunnolla sisäänajettu.

Viedään sitten aikanaan paalattavaksi kun leviää totaalisesti.
Vikakoodit tuli katsottua, ei löytynyt mitään nelivetoon viittaavaa. Nappasin haldexin sulakkeen irti ja kävin koeajolla. Toimi kuten pitikin ilman kilinöitä/kolinoita/pauketta. Perän pientä öljykuorrutusta lukuunottamatta taka-akseli siis vaikuttaisi olevan kunnossa. Peräöljyt muistaakseni vaihdettiin viime kesänä, joten olisiko tuolta vain mahdolliset ylimääräiset tihkuneet pihalle? Täytyy käydä vielä rasvamontulla katsomassa ettei tosiaan ole perän kotelo halki tms. mutta toistaiseksi vaikuttaisi että paukkeen ja vedon katkeilun aiheuttanut vika on etupäässä.
Luistoneston huoltokehoituksen heitti luonnollisesti näyttöön tuon haldexin sulakkeen takia, mutta yllätyin hieman kun DSTC on näköjään nyt kokonaan pois toiminnasta. Ei ilmoittanut erikseen, että olisi pois ja DSTC-napin valo palaa normaalisti. Napista painamalla ei tapahtunut muuta kuin valon sammuminen/syttyminen, ei mitään viestiä ajotietokonessa. Näinkö sen kuuluu ollakin?
Vai onko kellään tietoa voiko haldexin pumppu tai esim. paineanturi aiheuttaa aloitusviestissä kuvattuja oireita? Epäilisi että tässä tapauksessa antaisi kyllä jotain vikakoodeja? Haldexi on huollettu viime kesänä osaavalla korjaamolla, joten epäilen kyllä ettei vika löydy sieltä.