Pistetään nyt oma 340:nen muitten kauhuksi esille kun ei näitä 300-sarjan "volvoja" ihan liikaa ole.
Auto tuli hommattua marraskuun lopulla 2015 talviautoksi. Joulukuu meni autoa putsaillessa ja katsastuskuntoon laittaessa, kun oli viimeksi ollut ajossa 2001. Volvoa oli pidetty lämpöisessä tallissa, mikä on hyvä asia paitsi että auton päällä oltiin pidetty tavaroita mistä johtuu pienet lommot ympäri autoa.
Nostokannakkeet piti kursia kasaan, mutta muuten pohjaltaan todella hyvässä kunnossa ja samalla ruostesuojasin koko kotteron.

Ostopäivänä näytti tältä.
No kauaan ei mennyt kun autoon tuli asennettua humppavehkeet... no sit tuli tehtyä alusta ja kun heinäkuuhun päästiin oli uusi kone tehtynä ja toosi paljon kaikkea, mitä en jaksa/muista kirjoittaa.

Tälläinen se oli joulukuun aikana ja nyt 360 GLT:n korisarjaa työstetään, mikä tuli ostettua peltoautosta.
Sit pieni lista mitä autossa nykyään on:
Moottorin virkaa toimittaa renault f7p (taitaa ainakin yhdellä foorumilaisella olla myös). Joka tuli remontoitua. Samaan syssyyn tilasin h-profiilit ja "parantelin" moottorin olemusta.
Moottoriohjaimena on edesmenneestä banaani volvostani mega ms2 3.0 extra. Alunperin suuttimet oli läppärungoissa mistä johtui, ettei saatu kunnollista suodatinta mahtuun niin modasin suuttimet imusarjaan.
Pakosarja on joku rosterinen joka tulee kyllä vaihtumaan omatekoiseen kun saan noi muut asiat pois alta. Putkisto on 2.5 tuumainen kolmella vaimentimella.
Polttoaine puoli on kokonaan uusittu, tankkia lukuun ottamatta, mutta on siihenkin tehty isommat meno ja paluu. Kuvaa on tulossa siitä kun löydän tai käyn garagella kuvaamassa.
Vaihdelaatikko on volvo 360:sestä peräisin, jossa on adapteri jolla alkuperäiseen 1.7 koneeseen saa sovitettua volvo koneisen laatikon ja kardaanin. Tämä vain siksi koska ei ollut paljoa luottoa tuohon alkuperäiseen alumiiniseen.
Kevennetty vp, omp:n asetelma ja 4-lapainen sintteri jatkeena.
Perään on nyt vuoden suunnitelun ja mutuilun jälkeen tehty kitkalukkoperä, joka on ollut ajossa noin 2000km ajan ilman ongelmia. Vähän jännitti perän suhteen kun ensimmäinen testi lenkki tuli heitettyä heti seuraavana päivänä gatebil tapahtumaan mantorppiin.
Jarruina edessä 240 volvon satulat ja opelin levyt, takana opelin levyt ja satulat. No ei sekään siihen jäänyt kun oli pakko rakentaa bedal box, jota en kadu ollenkaan, jarru tuntuma on nyt tosi hyvä.
Alustana on edessä bc racing:in osista tehdyt etutolpat ja taakse "lainasin" toisesta projektistani lehtijouset kun olin kerennyt ne kunnostamaan. Peräpään kaikki puslat tuli sorvattua nailonista.
Perä oli ”vetelä”, joten rakentelin panhard linkin taakse jos sais vetelemisen kuriin.
Sisustaa on muokattu, 3-tie erkkasarjalle, joille on oma vahvistin ja dsp soitin ja tietenkin subi omalla vahvistimella

Diskanteille tuli tehtyä paikat peilikolmiohin ja keskiääni mahtui vähän alkuperäisiä koteloita muokkaamalla. Subeille kuidutin paikat jalkatilaan, mitkä ehkä pitää vielä vähäsen hifistellä, kun ei ole vielä täysin omaan mieleen

. Tarkoitus olisi laittaa vielä taakse orkkis paikoille jotkut kaijuttimet, mut aika näyttää. Penkeiksi lainasin taas yhdestä projektista recaron penkit mitkä ovat kylläkin erisävyä, mutta uusia olen etsiskellyt. Mittaristoon on tullut rundimittari, kello ja hetkisitten "taloudellisuusmittari". Joku vanha syvänmallinen ratti ja omaa käsialaa vaihdekeppi, joka on vaihteensiirtäjaa lukuunottamatta kokonaan home made, tästä tulossa kuvaa vielä.
Tämänhetkinen tilanne näyttää tältä:

Paljon jäi varmasti kertomatta, mutta koitan päivittää jatkossa. Enkä tiennyt kuuluuko tämä projekteihin vai tänne, kun on kuitenkin toimiva peli jolla on tullut jo ajettuakin. Jos jotain kiinnostaa vielä tekstin luettua niin lisää kuvia löytyy tuolta -->
http://jomppapappa.kuvat.fi/kuvat/