Samppasport  Futurez

-99 S80 P-asentolukon solenoidi + kysymys EGRstä

• 1 Vastauksia
  • 984 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mustas80

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Terve,

-99 S80 2.5 tdi automaatilla pyytää huoltamaan vaihteistoa.

Vikakoodiksi antaa 0092 Solenoidi p-asentolukko, liian pieni signaali, jatkuva.

Vaihekeppi kyllä liikkuu aivan normaalisti ees ja taas. Oon koittanu kuunnella sitä solenoidia, kun eikö se pitäis naksua tms ääntä piettää, kun jarrua painaa? Ääni kuuluu ja samaan aikaan tuntuukin että kädessä, että siellä vaihekepissä, tai lähellä sitä, jotakin tapahtuu.

Sen oon huomannu, että jotenkin erityisen raskas on työntää R:ltä P:lle. Ja P:ltä lähtee jotenki nopeasti R:lle.

Mikähän vois mättää?

Edit. Myös EGR antaa vikakoodia, ja pyytää huoltamaan moottorisysteemin seuraavassa huollossa.

Vikakoodi on 0038 Pakokaasun takaisinkierrätyksen ohjain, virheellinen virtaus, jatkuva.

Aloin putsaamaan venttiiliä, niin huomasinkin, että sehän on tukittu. Otin laipan pois välistä, putsasin varmuudeksi venttiilin, ja tarkistin, että ainakin painamalla se liikkuu. En tiedä olisiko toiminnan voinut jollakin tavalla testata?

Kuitenkin vikavaloa sytyttää edelleen. Pitääkö käyttää nollattavana, vai voisiko se alipaineohjain? rikki? Taikka sitten se itse venttiili, vaikka käsin työntämällä se liikkuikin?

« Viimeksi muokattu: 21.01.2017, 20:20:25 kirjoittanut mustas80 »

Poissa janne81

• Turbo
Vs: -99 S80 P-asentolukon solenoidi + kysymys EGRstä
« Vastaus #1 : 21.01.2017, 22:25:11 »
Tosta EGR-vikakoodista on ollut foorumillakin paljon juttua eli hakua kehiin ja iltalukemista:
https://www.google.fi/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=volvo%20koodi%200038

Proturbo  Autodiagnoosi