Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 245 GLT -90

  • 274 Vastauksia
  • 101069 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #210 : 02.12.2011, 20:23:52 »
Voi PIIP mikä vika.... Huohotinletkun se pieni sisähalkaisijaltaan 3mm letku oli irti... Niin pienellä asialla oli niin suuri merkitys....

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #211 : 02.12.2011, 21:06:23 »
Ja nuolaisin ennenkuin tipahti. Liikkui hetken oikein iloisesti mutta nyt taas tuntuu raskaalta. Siis toimii ihan täysin mutta välillä auto tuntuu 1000 kiloiselta ja välillä fiilikseen tulee +500kg.
Kun tulin pihaan, tyhjäkäynti oli tasainen 900rpm mutta ääni oli vähän raskas. Sammutin ja käytin akun kengän irti ja sitten uudelleen käyntiin. Tyhjäkäynti oli sama 900 mutta kävi ihan sukkasillaan.

Eli tuo ilmeisesti opettelee väärälle seokselle. Ai että mä tykkään näistä vioista joissa joku anturi näyttää vain joitain prosentteja pieleen... :uglystupid2:

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #212 : 02.12.2011, 21:09:17 »
Ai että se nyt tökkii.  >:(
Tyhmä kysymys, mutta onhan kaikki suodattimet, tulpat jne. perusjutut kunnossa ?

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #213 : 02.12.2011, 21:18:00 »
-Ilmanputsari on siisti.
-Tulpat, virranjakaja ja pyörijä vaihdettu kaikki vuoden sisällä.
-Bensapumpun ääni on tasainen eikä kova tyhjälläkään tankilla eli tankkipumppukin lienee kunnossa.
-Bensansuodatin on ainoa mikä on vaihtamatta joten vaihdetaan se vaikka tiedän että sekin on on tän vuostuhannen puolella vaihdettu.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #214 : 02.12.2011, 21:31:14 »
Mutta kävin sentään pesemässä sen. Ei enää niin nuhjuisen näköinen :)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #215 : 03.12.2011, 15:39:42 »
Vaihdoin toisen lambdan. Paikallaan ollut oli pikimusta ja juuressa oli millin paksuinen nokikerros. Mitä lienee sisältä jossa mittaa... Lambdan vaihdon jälkeen käy nyt ihan hiljaisesti tyhjäkäynnin eikä tuntunu mitään erikoista.
.
Miksikö on lambda musta? Pakoputken etullaipan mutterit oli auenneet, huohottimen pikkuletku oli irronnut ja imm hajosi. Nuo kaikki yhdessä on tainnu noeta lambdan joka ei saanu mitattua happimäärää oikein.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #216 : 04.12.2011, 16:28:05 »
Oli tekemisen puutetta niin syvennyin takaluukun sähköihin kun ei toiminut keskuslukitus eikä takalasin pyyhin. Tottakai oletin ensimmäisenä että ei tule laitteille virtaa mutta sepä oli väärä oletus. Molemmille tulee 12v.
 Keskuslukituksen moottorin avasin. Siellä oli pyöreä metallilätkä moottorin ja johdon välillä joka oli yltäpäältä hapettunut. No tietysti pudotin sen penkin ja keskikonsolin väliin :nuhtelu.
En millään saanut ongittua sitä sieltä joten mietin korvaavaa osaa. Muistin että lompakossa oli ikuisuuden mukana matkustanut 1 sentin kolikko. Prikulleen samankokoinen ja nyt toimii :D

 Mutta takalasin pyyhkijää en saanut pelittämään. Diagnoosi: Hiilet loppu eikä yltä enää kollektoriin ::)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #217 : 04.12.2011, 16:36:40 »
Omassa oli myös takalasin pyyhin pois pelistä ja virtaa kyllä tuli. Se virta ei vaan päässyt enää pyyhkijältä mihinkään koska maadoitus oli entinen, korjaamalla kuntoon. Voi olla tarkistamisen arvoinen juttu ennen kuin rupeat vaihtamaan hiiliä.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #218 : 04.12.2011, 16:41:14 »
Niin minäkin luulin että maadoitus/hapettuminen olisi ongelmana. Kokeilin suoraan akulta virtaa ja kotona 12v muuntajalla ja yleismittarilla tarkistin että sähkö menee perille mutta ei tapahtunu mitään. Joten avasin ja huomasin että on aivan onnettomat nysät enää jäljellä. Kyllä ne on oikeesti loppu :)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #219 : 04.12.2011, 16:48:11 »
Tarkennetaan muuten vielä. Katsoin uudestaan niin toinen hiili on mennyt poikki ja toinen on loppuun kulunut. En ala hiilijumppaan, uutta (käytettyä) moottoria tilalle :)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #220 : 11.12.2011, 05:39:22 »
Tän päivän tuloksia (kyllä aamuyön aikana :D).
Lämppärin hana hajosi. Säädin viileämmälle mutta ei tule enää kuumemmalle. Vipu näyttää irronneen hanasta. Samanlainen hana kuin 740 eli varmaan halvempi kuin se 240:n monimutkainen peltihana ::).

Ja sitten kun ajelin kotiinpäin 50km/h aivan yhtäkkiä tuli lisää vääntöä ja vetoja. Vauhti nousi 70km/h samalla kaasunpainamisella. Sain varmistuksen siinä että ei ole kuvitelmaa tehon puute. Vapaallakin ottaa kierroksia jotenkin pehmeämmin. Ihan kuin joku olisi ottanut perunan pois pakoputkesta (voi ollakkin että joku tukos oli ::)). Jää nähtäväksi onko vielä huomennakin yhtä pirteä kuin nyt. Jos tuntuu taas laiskalta niin sitten on taas näitä "vaihda kaikki lh-jet osat ja toimii taas".

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #221 : 18.12.2011, 21:17:28 »
Dodii. Katalysaattori alkoi viikon alussa kilisemään. Kilinä oli resonanssiperäistä mutta nyt sitten muutaman päivän kuulunut jatkuvasti. Tänään sitten alkoi välillä kuulumaan putkesta erikoisempaa ääntä. Vähän kuin vuotaisi jostain mutta ääni ei ole mitään amispörinää. Jos painan kaasua kevyesti, pääsen ihan normaalisti eteenpäin mutta kun kaasun painaa pohjaan, ääni kovenee ja vauhti alkaa hyytymään. Kakkosella kaasupohjassa huippunopeus 40km/h.

Taisi katalysaattori mennä palasiks sisältä ja nyt tukkii putkistoa. Miten ois rautakankea läpi..? ::)¨

Edit: Muokattu vähän selvemmäks.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2011, 22:34:22 kirjoittanut Huikkoster »

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #222 : 18.12.2011, 22:40:21 »
ei muutakun koko putki alta pois ja vaimentimet myös katin ohella syynättäväksi. siististi avaa katin ja nostaa romut pois ja hitsuuttelee kasaan.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #223 : 18.12.2011, 22:49:59 »
ei muutakun koko putki alta pois ja vaimentimet myös katin ohella syynättäväksi. siististi avaa katin ja nostaa romut pois ja hitsuuttelee kasaan.
pari kattia tyhjentäneenä voin kertoa että riittää kun vähän rautakankea työntää läpi..että ei niitä availla tarvi...

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 GLT -90
« Vastaus #224 : 18.12.2011, 22:53:35 »
Rautakanki on tälläkertaa mun valinta. ::)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy