Autodiagnoosi  Carcom Oy

Koko erot m47 vaijeri/sähkö ja m45

  • 9 Vastauksia
  • 3354 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jupe123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Koko erot m47 vaijeri/sähkö ja m45
« : 30.01.2017, 16:46:48 »
Eli vm81 240 ssä kiinni m47 (ilmeisesti 740stä)  jatkeena 700sarjan kardaani, ja tarviis vaihtaa loota vaijerilähdölliseen niin onko vaijerilähdöllinen erikokoinen että joutuuko hommaa uuen kardaanin? Ilmesesti jos m45 vaihtaa joutuu ainakin vaihtamaan pidempään?
« Viimeksi muokattu: 30.01.2017, 18:47:34 kirjoittanut jupe123 »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Koko erot m47 vaijeri/sähkö ja m45
« Vastaus #1 : 30.01.2017, 16:55:52 »
Jos vaihdat m45 niin pidempi etupätkäbon tarpeen. Jos laitat vaijeri m47, voi olla että menee ok, voi olla että joudut joko vaihtamaan etupätkän tai ottamaan siivun takapätkän booreista ettei ne pohjaa
No kun halvalla sai.

Poissa jupe123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Koko erot m47 vaijeri/sähkö ja m45
« Vastaus #2 : 30.01.2017, 17:27:46 »
Jos vaihdat m45 niin pidempi etupätkäbon tarpeen. Jos laitat vaijeri m47, voi olla että menee ok, voi olla että joudut joko vaihtamaan etupätkän tai ottamaan siivun takapätkän booreista ettei ne pohjaa
Joo niin vähä aattelinki täytyy ny kahtoo minkä laatikon saa käsiin vaihto riippuu siitä! :-\

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1612
  • Mafia Connections
Vs: Koko erot m47 vaijeri/sähkö ja m45
« Vastaus #3 : 30.01.2017, 17:30:40 »
Lisäksi laatikoita ja kardaanin etupätkiä on kahdella erikokoisella laipalla.
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa jupe123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Koko erot m47 vaijeri/sähkö ja m45
« Vastaus #4 : 30.01.2017, 18:45:42 »
Lisäksi laatikoita ja kardaanin etupätkiä on kahdella erikokoisella laipalla.

Niijuu seki vielä!
Onko teillö millane näkemys mikä ois viisain vaihtiehto laatikolle ehk helpoin/halvin ratkasu M45? M46? M47? Ei viittis vaihtaa mittarin sisustaa sähköseks ja yks m46 kyl löytyis  ::) ainii se vielä kyseessä b230 r sport turbo,eikä aleta virittämään:)

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1612
  • Mafia Connections
Vs: Koko erot m47 vaijeri/sähkö ja m45
« Vastaus #5 : 31.01.2017, 15:12:41 »
Niijuu seki vielä!
Onko teillö millane näkemys mikä ois viisain vaihtiehto laatikolle ehk helpoin/halvin ratkasu M45? M46? M47? Ei viittis vaihtaa mittarin sisustaa sähköseks ja yks m46 kyl löytyis  ::) ainii se vielä kyseessä b230 r sport turbo,eikä aleta virittämään:)

M45 varmaan löytyy helpoiten ja halvimmalla. Tosin matka-ajomukavuus kärsii kun kierroksia on enemmän. Tosin riippuu perän välityksestä paljon.

M46 kanssa tulee sitten hieman sähkötöitä ylivaihteen kanssa. En osaa sanoa onko johtoja kuinka paljon valmiina. Laatikossa on asentotunnistin nelosvaihteelle ja sitten mittaristossa on valo.

M47 olisi helpoin jos sellaisen löytää vaijerilähdöllä.
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa jupe123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Koko erot m47 vaijeri/sähkö ja m45
« Vastaus #6 : 31.01.2017, 15:37:26 »
M45 varmaan löytyy helpoiten ja halvimmalla. Tosin matka-ajomukavuus kärsii kun kierroksia on enemmän. Tosin riippuu perän välityksestä paljon.

M46 kanssa tulee sitten hieman sähkötöitä ylivaihteen kanssa. En osaa sanoa onko johtoja kuinka paljon valmiina. Laatikossa on asentotunnistin nelosvaihteelle ja sitten mittaristossa on valo.

M47 olisi helpoin jos sellaisen löytää vaijerilähdöllä.
Tarviko m45 muutakun kardaani muutkoksen,b230et  koneesern jossa vakio kytkin?

 Vaihoin uuen mallisen m47 siks ajaks et voi ajella ku löytyy vaijeri lähtöinen laatikko ku sattu nurkissa olemaan noi osat.

Peränä 1031 mitkäs välit siellä ny si oli.  :-\ mutta ei tuu matka ajoon ni 4 vaihdetta kävisi hyvin.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Koko erot m47 vaijeri/sähkö ja m45
« Vastaus #7 : 01.02.2017, 09:16:30 »
Uudemmissa malleissa kardaaneis on ns. Hardykiekko. Mut päasääntösesti ihan pulttaa kii touhua toi on, kardaanin etupätkän kun vaihtaa niin menee mikä tahasnsa manuaaliloota. Paitti M90.

Vastaus siis on et etupätkä vaihtoon vaan jos muut himmelit löytyy.
V70 TDI

Poissa jupe123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Koko erot m47 vaijeri/sähkö ja m45
« Vastaus #8 : 02.02.2017, 10:05:29 »
Uudemmissa malleissa kardaaneis on ns. Hardykiekko. Mut päasääntösesti ihan pulttaa kii touhua toi on, kardaanin etupätkän kun vaihtaa niin menee mikä tahasnsa manuaaliloota. Paitti M90.

Vastaus siis on et etupätkä vaihtoon vaan jos muut himmelit löytyy.

Lueskelin tossa jostain että m45 käy iso laippa esim perästä ku tarkotuksena viedä laatikolta 1031 perään asti paksummalla kardaanilla ilmeiseti d24 paksumpi pötkö kävisi tähän viritelmään suoraan?

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Koko erot m47 vaijeri/sähkö ja m45
« Vastaus #9 : 02.02.2017, 14:02:51 »
Lueskelin tossa jostain että m45 käy iso laippa esim perästä ku tarkotuksena viedä laatikolta 1031 perään asti paksummalla kardaanilla ilmeiseti d24 paksumpi pötkö kävisi tähän viritelmään suoraan?

Paksumpia on kyl ihan 240 volvoiskin. En nyt muista tarkkaa vuosimallia mut ainakin 87 ja uudemmat.
V70 TDI

 

Kulkukoira  Proturbo