Piti jo viime talvena yli 30 asteen pakkasessa kuvata videota miten öljy valuu,mutta senhän unohdin kokonaan.
No nyt kuvasin kun asteita oli -20c,muutenkin tuo -20 on ehkä realistisempi olla pitkään talvella tuon verran kun -30c.
Öljyt ovat olleet yli tunnin pihalla jäätymässä ennen kuvaamista.
Onhan noita videoita muillakin,itse kuvasin niistä öljyistä mitä sattui löytymään ja joita suomesta saa ja tämä video ei ole castrolin sponsoroima vaikka se taisi notkeuden viedäkkin meidän laboratorio olosuhteissa
https://youtu.be/iILESpsSabsIdeana aiheelle lähinnä se että itse laitoin juurikin tästä syystä talveksi 0w30 castrol edgen kun en vielä syksyllä tiennyt saanko täksi talveksi tolppapaikkaa ja webastoon ei ollut rahaa. Muuten olen käyttänyt 5w30 castrol edgeä,ajattelin josko tuo 0w30 olisi parempi talven ajaksi kun tosiaan ei tiennyt kuinka paljon tulee kylmä startteja ja kuinka kylmässä,onneksi kuitenkin sain tolppapaikan.
Voi tuo 10w40 olla aika jäykkää tavaraa jos pakkanen menee yli 30 asteen.
Keskustelua ja videolinkkejä tähän keskusteluun?

Ajattelin josko tekisin saman myös peräöljyistä kun nehän ei pakkasella lämpene keskusta ajossa ollenkaan,vai onko jollain tietoa huomaako niissä edes eroa esim onko 75w vai 90w?
Turhaan viitsisi kuitenkaan tehdä jos eroa ei huomaa.