Race.fi  TamCar

XC60 MY18->

  • 307 Vastauksia
  • 38667 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
XC60 MY18->
« : 18.02.2017, 22:48:49 »
Uusi  XC60 esiteltänee Genevessä.

Täällä on muutaman uusi kuva
http://m.carandbike.com/news/2017-volvo-xc60-interior-leaked-in-new-spy-shots-1660668
Kojelauta näyttäisi olevan hyvin lähellä S/V90 kymppistä, kuten joissain aikaisemmissakin otoksissa on uumoitu

Uutuuden koosta ei kuitenkaan ole näkynyt arvailuja, mutta yksi ylläolevista kuvista on suoraan sivulta.

Minkähän kokoiset pyörät tuossa kuvassa on? Pyörien perusteella voisi laskea muita mittoja

Kuvan perusteella, mikäli tuossa on 19" akseliväli olisi luokkaa 2915mm, tai 18" 2770mm ja pituus vastaavasti 4600/4375

Nykyisen mitat: Pituus: 4628 mm, Akseliväli: 2774 mm
Olisi melkoinen yllätys mikäli mitat pysyisi lähes entisellään, kun S/V90 venähti niin reilusti.

20" pyörillä pituudeksi muodostuisi 4840mm ja akseliväli 3060mm. Mikä taasen on liikaa, koska S/V90 on 4936/2941 mm

Olisiko tulokaan pituus pysynyt samoissa mutta akseliväliä tullut lisää...
Entisenkään tavaratila ei ollut kovin mahtavat, ja akselivälin pidentyminen viittaisi jalkatilojen kasvamiseen, joten kontti olisi jopa pienentymässä isoveljen malliin.

Poissa TOK

  • Hallitus - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5732
  • Kartanoita kartano täynnä
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Talvimiitti Toijala 23.2.

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #2 : 18.02.2017, 23:38:46 »
Toivottavasti oli vitsi  :o
V90 D4 AWD Inscription

Diaz

  • Vieras
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #3 : 19.02.2017, 07:24:08 »
No mitä kiesusta ja vitsiä tuossa on?

"Volvo will plonk is 2.0 litre diesel motor on the new generation XC60 along with the 2.0 litre and a smaller 1.5 litre three-cylinder petrol engines."

Tuostahan Volvon moottorivalikoima käytännössä koostuukin. Voi kiesus, tulee kaikki moottorikoot saataville?  :idiot2:

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1049
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #4 : 19.02.2017, 09:59:42 »
Samankokoinen kolmesylinterinen on tässäkin:





Harmi omasta puolestani, että Volvo on nyt lukkiutunut tuohon isoon näyttöön keskellä, josta ohjataan kaikkea. Ulkokuvista päätellen ilmastointilaite ei toimi, sivuikkunat jäässä sisältä. Toisaalta ratin painikenapit ovat mattapintaiset eivätkä kiiltävät, jee!

Poissa TOK

  • Hallitus - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5732
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #5 : 19.02.2017, 10:00:35 »
No mitä kiesusta ja vitsiä tuossa on?

"Volvo will plonk is 2.0 litre diesel motor on the new generation XC60 along with the 2.0 litre and a smaller 1.5 litre three-cylinder petrol engines."

Tuostahan Volvon moottorivalikoima käytännössä koostuukin. Voi kiesus, tulee kaikki moottorikoot saataville?  :idiot2:

Tuon kokoisessa kopassa kolmepyttynen mopoauton kone. Kas kun ei hevosta eteen.
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Talvimiitti Toijala 23.2.

Poissa Ribbe

  • Pehmeän beige
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9210
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #6 : 19.02.2017, 10:17:29 »
Tuon kokoisessa kopassa kolmepyttynen mopoauton kone. Kas kun ei hevosta eteen.
Jos 2-litraisesta otetaan 300hv niin eiköhän tuosta oteta tarvitaessa reilu 200. Muistelen lukeneeni että pikku-Volvojen alustassa T5 hybridi on 3-sylinterinen ja moottorin sekä laatikon välissä on sähkömoottori. Pukkaavat ulos 250hv.

Diaz

  • Vieras
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #7 : 19.02.2017, 18:01:18 »
Tuon kokoisessa kopassa kolmepyttynen mopoauton kone. Kas kun ei hevosta eteen.

Siksi siihen voi valita sen minkä tahtoo.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1222
  • Käytännöllisyys ennen muotoilua.
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #8 : 20.02.2017, 11:33:37 »
Kyllähän se 1.5 kuulostaa pieneltä Volvoon, kun nykyiseen malliin sai kutoskonetta turbolla ja D5 oli myös D5 (ja onkos Classiciin saatavilla vielä tämä). Aika näyttää kestävyyden, jos tuosta kovin paljon tehoa revitään. Kaveri kritisoi noita ovipahveja kuvan perusteella, näyttävät kuulemma halvoilta. On varmaan vähän pelkistetty.

a car you can believe in

Poissa Petski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #9 : 20.02.2017, 11:38:02 »
..... Aika näyttää kestävyyden, jos tuosta kovin paljon tehoa revitään. Kaveri kritisoi noita ovipahveja kuvan perusteella, näyttävät kuulemma halvoilta. On varmaan vähän pelkistetty.

Tämä. Rupee epäilyttämään kuinka paljon tuollasella yliviritetyllä mopoautolla ajaa. 100tkm ja peli rupee oleen selvä

Paikalla völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4038
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #10 : 20.02.2017, 11:59:13 »
Tämä. Rupee epäilyttämään kuinka paljon tuollasella yliviritetyllä mopoautolla ajaa. 100tkm ja peli rupee oleen selvä
Niinhän väitettiin Ford:n litraisesta EcoBuusteristakin. Hyvin ne on pelannut Focuksen ja jopa Mondeon kokoisissa autoissa.
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa TOK

  • Hallitus - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5732
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #11 : 20.02.2017, 12:53:06 »
Niinhän väitettiin Ford:n litraisesta EcoBuusteristakin. Hyvin ne on pelannut Focuksen ja jopa Mondeon kokoisissa autoissa.

Kuitenkin parikymmentä prosenttia pienempi omamassa Mondeossa, fiikus ~kolmanneksen kevyempi kuin XC60. (Oletan että ulkonäkömuutoksista huolimatta uuden XC60:n kokoluokka on about sama kuin ennenkin.)

Onhan litramääräisesti pieniä moottoreita tehokkaita ja kestäviäkin. Jopa V12 on tehty alle 1,5-litraisena. Sitä vaan että kun rivinelonenkin jo kuulostaa miltä kuulostaa niin kolmipyttysellä mahtaa kehdata ihmisten ilmoilla liikkua yhtä paljon kuin kakstahti-warrella. Nelipyttyisessä nelitahtisessa tulee jo saumakohta kun edellinen työtahti on ihan lopussa kun seuraava alkaa, kolmella mukilla tulee jo kuollutta kohtaa väliin. Toki kakspyöräisissä käytetään vähempääkin mutta siitäpä tuleekin se nimitys mopoauto.
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Talvimiitti Toijala 23.2.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 336
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #12 : 20.02.2017, 20:32:39 »
Kolmepyttyisessä on omanalaisensa pörinä, toivottavasti saavat vaimennettua sen ja tärinät. Moititaanhan tuon nelipyttyisen äänimaailmaakin. Muuten ei luulisi olevan valittamista niin kauan kuin tehot ja vääntökäyrä ovat toimivat? Ja kolmipyttyisen tulosta on olkut puhetta jo useampi vuosi, ei pitäisi tulla yllätyksenä.

Jotenkin pieni vaikutelma tulee tuosta autosta, kun vertaa ajajan kokoa muihin mittasuhteisiin. Johtuneeko  naamioinneista...
« Viimeksi muokattu: 20.02.2017, 20:35:59 kirjoittanut v-femtio »

Poissa JyriLaitinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #13 : 21.02.2017, 01:09:11 »
Kuulemma uudessa XC60sessa on n. 5cm lisää tilaa takapenkillä, mutta jos tavaratila on lyhentynyt, niin aika onneton on, tuonne takapenkille kieltämättä tuo 5 cm olisi hyvä, muttei tavaratilan kustannuksella.

Itsekin katselin noita sisäkuvia ja munkaan silmiin nuo ovien panelointi ei houkuttanut, oli enemmän XC90 kuin S/V90 tyyliset, mikä toisaalta loogista, muttei niin tyylikästä.

T8 tai ainakin Twin engine olisi kuulemma kanssa tulossa heti.

Pitää odottaa ja katsoa mitä sieltä tulee, kai tuon S90 T8 tilauksen saisi vielä silloin vaihdettua  :o

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 308
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #14 : 22.02.2017, 21:49:26 »

Minkähän kokoiset pyörät tuossa kuvassa on? Pyörien perusteella voisi laskea muita mittoja


kuvien perusteella ei kyllä voi mitenkään olla ainakaan 20", joten 19" tai jopa 18" on todennäköisempi.
Tämänhetkiset: Volvo XC90 D5 Executive, Volvo 240 GL ja Volvo S80 V8

 

TamCar  KKD Motorsport