Britti RS:n edustaja Suomessa on Yleiselektroniikka. Mulla on siellä ko. osasta kysely sisällä, katsotaan vastaavatko.
Myöskin Partco myy samoilla arvoilla olevaa komponenttia, mutta sanoivat että on todennäköisesti paljon hitaammin reagoiva.
Ilmoittelehan jos Yleiselektroniikka suostuu/pystyy toimittamaan ko. osaa kohtuullisemmilla kustannuksilla. Toisaalta mikäli vastaavilla arvoilla saa vastuksen ja se ei ole hyvin paljon hitaampi, ei se minua välttämättä haittaa juurikaan. Kunhan nyt vasteaika ei ole kuitenkaan mitään minuuttiluokkaa.
Kuinkahan mahtaisi toimia sellainen NTC-vastus, joka olisi b-arvoltaan erilainen ja resistanssiltaa hieman poikkeava ( @25C), mutta tavoitelämpötilassa resistanssi olisi oikea (22C)?
Paikallisesta elektroniikka kaupasta on aika hyvin löytynyt passiivikomponenttejä, kun aikaisemmin olen siellä asioinut. Voisi melkein käydä kysäisemässä mitä NTC-vastuksia sieltä löytyy.
edit: Lähikaupasta löytyy
tämmöistä hyllystä. b-arvo heittää jonkin verran ja on jonkin verran hitaampi kuin alkuperäinen. Hinta taisi olla +2 e/kpl, veikkaan et ilma alv:tä, joten pyöreesti kolme euroa. Halpaa testausta

Äkkiä laskeskelin, että +-2 astetta 22 asteen ympäristössä vastuksen resistassin arvot vastaavat alkuperäiseen vastukseen nähden n. 0,5...1 C astetta softalle. Eli ei oikeastaan pitäisi haitata lainkaan. Jos kaikki menee kuin elokuvissa, niin yhden pykälän joutuisi eri suuntaan veivaamaan lämpötila-asetusta, jotta tietokone ymmärtää pitää oikeaa lämpötilaa kabiinissa.
Taidan käydä hakemassa vastuksen varmuuden vuoksi mukaan, jos parin viikon päästä pääsen kurkkaamaan miltä paneelin takana näyttää.