Samppasport  Futurez

v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo

  • 56 Vastauksia
  • 23295 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #15 : 10.03.2017, 10:43:37 »
Eikös nämä peruskorjatut ole korjattu juurikin näillä uusilla osilla, että sen ei pitäisi enää oireilla kuten nämä alkupään mallit.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8152
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #16 : 10.03.2017, 11:26:20 »
Paremmalla prosentilla melkein toiminut käytetyllä kuin ns. tehdaskunnostetulla. Useita kunnostettuja tullut vastaan, joita ei saa edes Volvolla ohjelmoitua. Osa on onnistunut ja osa on sitten toiminut suoraan. Eli parempi olla useampi samalla kertaa jos vaikka kaksi ekaa ei toimi, niin kolmas saattaa :D
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa v70 mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #17 : 10.03.2017, 14:07:17 »
Ok. Broidi testasi josku S80 volvoon  vissiin kahta käytettyä, ei pelannut. Tai lähti käymään ,mutta "huolla moottorisysteemi" tms herjaa pukkas.Putsasi vanhan ja toistaseksi toiminut hyvin noin vuoden.
Kai noi Volvon kautta ostetut on ihka uusia, eikä mitään kunnostettuja tohon hintaan.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2017, 15:30:48 kirjoittanut v70 mk2 »

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #18 : 10.03.2017, 15:31:44 »
Ok. Broidi testasi josku S80 volvoon  vissiin kahta käytettyä, ei pelannut. Tai lähti käymään ,mutta "huolla moottorisysteemi" tms herjaa pukkas.Putsasi vanhan ja toistaseksi toiminut hyvin noin vuoden.
Kai noi Volvon kautta ostetut on ihka uusia, eikä mitään kunnostettuja tohon hintaan.
Kunnostettuja ovat, ei taideta valmistaa uusia enää.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Procar

  • Yhteistyökumppani
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #19 : 10.03.2017, 19:54:32 »
Missäs maissa ne vaihteli takuuseen niitä koteloita aikoinaan?
Toi mun tötterö on alkup. Ilmeisesti Belgiasta lähtöisin ja 2005 tuotu suomeen.
Näkikö sen jostain, et onko prkkis vaiko vaihdettu?
Vaikka mitäs sen väliä, samanlainen Marellihan se silti on.

Kotelossa tarra josta näkee valmistusvuoden ja kuukauden...myös tarran väri muuttui valkoisesta keltaiseksi

Poissa v70 mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #20 : 10.03.2017, 22:18:43 »
Jahas, peilaamaan.
Onkos nää keltatarraiset olevinaan parempia sitten?

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #21 : 11.03.2017, 12:22:07 »
Jahas, peilaamaan.
Onkos nää keltatarraiset olevinaan parempia sitten?

Hei
pari vuotta sitten rupesi meikäläisen volle sammuilemaan tyhjäkäynnillä esim risteyksiin tultaessa kun helläsi kaasun,ym tyhjäkäynti ongelmia,olin varma siitä,että
nyt se kaasuläppäkotelo ( Marelli ) temppuilee,menin sitten merkkiliikkeeseen kyselemään mitä tuolle voi tehdä,ja siellä pikahuollon kaveri löi töpselit kiinni ja totesi että on ikivanha moottorinohjaus softa  (auto on S60 vm 2001 103kw ( 184tkm )
Softa päivitettiin ja samalla kurkkasi kaasuläppäkotelon sisuksiin mutta ei se ollut kovin
törkyinen toki se putsattiin,,,kaikki ongelmat hävisivät sekä jotenkin moottori tuntuu toimivan paljon herkemmin kuin ennen softan päivitystä,,,puhdistin kaasuläppäkotelon
viime kesänä uudelleen oikein pensselin ja puhdistusaineen kanssa ei siellä nytkään paljon törkyä ollut,puhdistaessa kannattaa erityisen tarkasti tutkia läpän akselin kohdat
pienellä pensselillä ja liuottimella tämä onnistuu.

S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa v70 mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #22 : 11.03.2017, 16:55:31 »
Tuo oma tiputteli tyhjäkäyntiä n. 500rpm parin sekunnin ajaksi.
Ilmastointi pois päältä, niin käy täysin tasaseen.
Säästetään siis vielä hammasharja ihan oman kotelon puhdistukseen, eikä läppäkoteloon.


Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #23 : 11.03.2017, 17:37:00 »
Tuo oma tiputteli tyhjäkäyntiä n. 500rpm parin sekunnin ajaksi.
Ilmastointi pois päältä, niin käy täysin tasaseen.
Säästetään siis vielä hammasharja ihan oman kotelon puhdistukseen, eikä läppäkoteloon.

hei taas
ei sen tyhjäkäynnin  pidä pudota noihin lukemiin missään vaiheessa
,,,ehkä kannattaisi päivittää moottorin ohjaus yksikkö,mutta sehän maksaa ja jos ei halua maksaa niin se on sitten toinen juttu!
« Viimeksi muokattu: 11.03.2017, 17:43:08 kirjoittanut harald »
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Jumu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #24 : 11.03.2017, 19:36:54 »
Hei
pari vuotta sitten rupesi meikäläisen volle sammuilemaan tyhjäkäynnillä esim risteyksiin tultaessa kun helläsi kaasun,ym tyhjäkäynti ongelmia,olin varma siitä,että
nyt se kaasuläppäkotelo ( Marelli ) temppuilee,menin sitten merkkiliikkeeseen kyselemään mitä tuolle voi tehdä,ja siellä pikahuollon kaveri löi töpselit kiinni ja totesi että on ikivanha moottorinohjaus softa  (auto on S60 vm 2001 103kw ( 184tkm )
Softa päivitettiin ja samalla kurkkasi kaasuläppäkotelon sisuksiin mutta ei se ollut kovin
törkyinen toki se putsattiin,,,kaikki ongelmat hävisivät sekä jotenkin moottori tuntuu toimivan paljon herkemmin kuin ennen softan päivitystä,,,puhdistin kaasuläppäkotelon
viime kesänä uudelleen oikein pensselin ja puhdistusaineen kanssa ei siellä nytkään paljon törkyä ollut,puhdistaessa kannattaa erityisen tarkasti tutkia läpän akselin kohdat
pienellä pensselillä ja liuottimella tämä onnistuu.

Moro! Ottiko se huollon kaveri koko kaasuläppäkotelon irti niillä neljällä pultilla, vai putsasiko paikoillaan? Ja miten teit itse tuon putsauksen? Aine on jo ostettuna, vaikkei oireita olekkaan.  :) Jos otitte sen kokonaan irti, niin vaihtuiko se tiiviste samalla?
Entinen: XC60 D4 (181hv 5cyl.) AWD aut. vm.2014. 250tkm. 235/60R18.

Nykyinen: V60 D4 AWD Inscripition aut vm -20.

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #25 : 11.03.2017, 20:00:30 »
Kaasuläppä kotelo oli irti kun se putsattiin,tiivistettä ei vaihdettu kun se  tiiviste oli ehjä
,,,mutta,jos tuo tiiviste vuotaa niin sitten ei toimi ,masina oikein

S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa v70 mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #26 : 11.03.2017, 20:13:54 »
No eihän se varmaan kuulu noin alas niitä kiekkoja laskea, mutta jos toi on ainoa "ongelma" niin en viitti turhaan korjaamolle ajella.
Sen huomaa hyvin, kun laittaa ilmastoinnin päälle, niin hetken päästä käväsee jengat alempana (500-600rpm) ja palaa normaaliin.
Ja mitään muuta ongelmaa ei ainakaan toistaseksi ole.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #27 : 12.03.2017, 00:06:11 »
Jahas, peilaamaan.
Onkos nää keltatarraiset olevinaan parempia sitten?
Ei ole. Nekin on tehdaskunnostettuja paskoja.
Sitten on vielä uudempi valkotarranen jossa on myös uusi numero. Se vaikuttaa vähän paremmalta.
Nimimerkillä: neljäs boxi menossa ykköskoppasessa ja ajettu vain 360kkm.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #28 : 12.03.2017, 00:09:18 »
Jostakin lueskellu, että pitää ohjelmoida uudelleen, mutta kokemusta ei ole. Jos joskus teet tuon rempan, niin laita tänne viestiä kuin onnistu!

Itteäkin kiinnostas tuo, samoin, kuin se, että sekoaako se jos putsauksen yhteydessä kääntelee niitä siipiä?
Ei se mihinkään siitä kääntelystä sekoa.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Poissa v70 mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #29 : 13.03.2017, 21:38:31 »
Kyselin huvikseni muutamasta Volvoon erikoistuneista purkaamoista tota läppäasiaa.
Molemmat sano, että lähes aina toimii käytetty kotelo, kunhan osanumero on sama.
Toinen paikka myy lisäksi kunnostettuja koteloita 2.v takuulla.
Eli eipä toi loppujen lopuksi sitten mikään mullistava vika olekkaan, vaikka joutuisi mokoman laittamaan.

 

Futurez  Kulkukoira