Proturbo  Autodiagnoosi

v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo

  • 56 Vastauksia
  • 23291 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #30 : 13.03.2017, 21:48:57 »
Kyselin huvikseni muutamasta Volvoon erikoistuneista purkaamoista tota läppäasiaa.
Molemmat sano, että lähes aina toimii käytetty kotelo, kunhan osanumero on sama.
Toinen paikka myy lisäksi kunnostettuja koteloita 2.v takuulla.
Eli eipä toi loppujen lopuksi sitten mikään mullistava vika olekkaan, vaikka joutuisi mokoman laittamaan.
Mikäs paikka se noita kunnostettuja myy Suomessa ? Sercap tietääkseni lopetti sen.
S80 Executive D5 AWD

Poissa v70 mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #31 : 25.07.2017, 12:38:32 »
Pitkälle on tultu ja päästy.
Kevään aikana tuli ihmeteltyä ton viallisrn kotelon kanssa, kunnes lopulta raaskin ajella Siniselle sitä vaihdattamaan.
Toukokuussa alkoi se hupi, 608€ maksoi töineen kaikkineen.
Nyt tänään juuri vaihdettiin jo kolmas kotelo (takuuseen siis mennyt kaksi) ja nykii ja seilaa pahemmin, kun koskaan. Illalla auto menossa jälleen kerran takaisin tutkimuksiin...josko se neljännellä sitten. Ja tänään jo sentään lapsetkin sai eskimo puikot, kun oli mukana odottelemassa...jännä nähdä.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2017, 12:42:11 kirjoittanut v70 mk2 »

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #32 : 25.07.2017, 12:45:19 »
Noh, sitten täytyy ajaa omaan koteloon tieto, että n.650€ tulee ilmeisesti maksamaan, jos meinaa Volvolla pidempään ajella.
Eikös toi aika yleinen vika noissa ole?

Onneksi monessa paikassa voi maksaa Kalarnalla osissa.  :P
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa v70 mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #33 : 25.07.2017, 13:09:04 »
No mut täähän on halpaa, ku saippua loppujen lopuks.
Mähän oon jo nyt saanu sillä 608€ kolme koteloa ja monet vikakoodin luvut...moottorin softaukset ym. :D
Ei vaa, kyl alkaa huumori loppumaan kohta. Tänään aamulla, kun se vaihdettiin odotellessa, kävi sillä asentaja ajamassa kaksi eri lenkkiä. Tiskillä sano, et nyt se pelaa. Ajoin noin. 500m ja alko kauhea rykiminen. Oli pakko saada ajettua mukulat himaan, muuten olisin kääntynyt suoraan ympäri. Jumalauta oli häpeä, kun tulin isolta tieltä valoihin sillä ja vieressä auto, jossa ikkunat auki. Volvon kiertokset meni 500-2000rpm välillä, yritä siinä katella muina miehinä, milloin valot vaihtuu...ja kun ne vaihtu, se lähtö niistä... ;D voit vain kuvitella

Poissa Kenderr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #34 : 12.03.2018, 09:59:45 »
Omassa autossa ongelma ollut pidemmän aikaa jo kaasuläppäkotelossa. Onko kukaan saanut käytettyä läppää toimimaan kunnolla ilman ohjelmointia? Tekisi mieli ostaa käytetty...

Poissa North Bay

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #35 : 12.03.2018, 12:54:22 »
Meillä on menty ETM-päivityksellä kun on kahdessa Volvossa  alkanut kaasuläppä oireileen ets merkkivalo palamaan ja tyhjäkäynti seilaan. Maksanut Jyväskylän Hämeen Autolla n.70euroa ja vika ei ole uusiutunut.

Poissa jose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #36 : 12.03.2018, 18:59:33 »
Ei ollut mitään ongelmaa käytetyn läppäkotelon kanssa! Ostin juuri samanlaisesta volvosta
käytetyn kotelon ja toimi niinkuin pitikin.Ilmeisesti pitäisi numerot olla samat kuin entisessä.

Poissa Kenderr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #37 : 13.03.2018, 10:28:10 »
Ei ollut mitään ongelmaa käytetyn läppäkotelon kanssa! Ostin juuri samanlaisesta volvosta
käytetyn kotelon ja toimi niinkuin pitikin.Ilmeisesti pitäisi numerot olla samat kuin entisessä.
Hyvä kuulla että toimii käytettykin. Ostitko toimivan Magneti Marellin?

Poissa jose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #38 : 13.03.2018, 14:52:49 »
Ostin sen Marellin läppäkotelon.

Poissa Kenderr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #39 : 14.09.2018, 13:20:13 »
Vielä saman ongelman kanssa painin. Kokeiltu samalla numerolla toimivaa läppää ilman ohjelmointia, ei toiminut juuri ollenkaan hyvä että pysyi käynnissä.

Aika ristiriitaista tietoa näistä käytetyistä. Soitin yhteen liikkeeseen ohjelmoinnista käytetyn osalta, sanoi että ei ole ilmeisesti koskaan saanut käytettyä uudelleen ohjelmoitua...

Moni asentaja sanotut että ilman ohjelmointia ei toimi. Eli vaatii aina ohjelmoinnin.

Pitäisiköhän vain kokeilla ostaa käytetty ja yrittää itse ohjelmoida se?

Poissa Badman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #40 : 14.09.2018, 13:44:03 »
Itselleni olen antanut kertoa, että jos läppäkotelo käy irti järjestelmästä, se vaatii uudelleen ohjelmoinnin. Tältä foorumilta löytyy kyllä toisenlaisiakin kokemuksia. Tuo oli uutta, että käytettyä ei saisi uudelleen ohjelmoitua  :o Luulisi ainakin merkkiliikkeen välineillä onnistuvan. Mutta jos käytetyn hinta ohjelmoituna lähestyy uuden hintaa asennettuna, kannattako kuitenkin harkita uuden laittoa. Ainakin jää epävarmuus käytetyn laitteen toimivuudesta pois.
Nykyinen menopeli: Volvo XC70 D4 2013
Volvo S80 2003 2.4T
Volvo V70 2001(B5244S)

Poissa Kenderr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #41 : 14.09.2018, 16:36:15 »
Itselleni olen antanut kertoa, että jos läppäkotelo käy irti järjestelmästä, se vaatii uudelleen ohjelmoinnin. Tältä foorumilta löytyy kyllä toisenlaisiakin kokemuksia. Tuo oli uutta, että käytettyä ei saisi uudelleen ohjelmoitua  :o Luulisi ainakin merkkiliikkeen välineillä onnistuvan. Mutta jos käytetyn hinta ohjelmoituna lähestyy uuden hintaa asennettuna, kannattako kuitenkin harkita uuden laittoa. Ainakin jää epävarmuus käytetyn laitteen toimivuudesta pois.

Ihan merkkiliikkeeltä kysyin, kuuluu fooruminkin yhteistyökumppaneihin. Mistähän uusia kannattaa kysellä?

Poissa Badman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #42 : 14.09.2018, 18:30:30 »
En löytänyt autosi tarkempia tietoja aiemmista viesteistäsi jotta olisi voinut tehdä tarkempaa hakua, mutta merkkiliikkeen lisäksi ainakin Motonetin keskusvaraston saldo näytti plussaa monen eri mallin kohdalla ja myös nettivaraosasivustoilla on kattava valikoima. Hinnat näyttivät vaihtelevan aika rajusti riippuen siitä, mikä moottori autossa on.
Nykyinen menopeli: Volvo XC70 D4 2013
Volvo S80 2003 2.4T
Volvo V70 2001(B5244S)

Poissa kipetys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #43 : 15.09.2018, 23:05:41 »
Tänään vaihoin käytetyn samoilla osanumeroilla olevan Magneti Marellin ja ilman ongelmia lähti toimimaan. Vikakoodit nollasin ennen ensimmäistä käynnistystä. Taisi käydä tuuri kun käytetty toimii paljon paremmin kuin entinen. Kiihtyy Volvo taas eri tavalla, ja ei nyi pienemmillä nopeuksilla  8)

Ja kaasuläppäkotelon olen irrottanut monesti, ja aina on toiminut asennuksen jälkeen  ;)
« Viimeksi muokattu: 15.09.2018, 23:08:08 kirjoittanut kipetys »

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6528
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #44 : 16.09.2018, 08:11:26 »
Joo ei kai se läppäkotelo voi tietää irti käyneensä jos autossa ei ole virtaa. Hyvä että toimii.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Futurez  Kulkukoira