Elekma  Autoracing

Tehottomuus, v50 D5

  • 35 Vastauksia
  • 8703 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehottomuus, v50 D5
« Vastaus #15 : 16.03.2017, 22:07:28 »
Onko öljy lisääntynyt?
Mulla kohonnut öljynpinta antoi "moottorijärjestelmä huolla heti" ilmoituksen ja rikkinäinen dpf lämpöanturi rajas kierrokset n. 3000rpm

Näistä toki näkyi torguella ihan selvät vikakoodit.
V50 d5 -10

Poissa Voimariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehottomuus, v50 D5
« Vastaus #16 : 16.03.2017, 23:27:10 »
Onko öljy lisääntynyt?
Mulla kohonnut öljynpinta antoi "moottorijärjestelmä huolla heti" ilmoituksen ja rikkinäinen dpf lämpöanturi rajas kierrokset n. 3000rpm

Näistä toki näkyi torguella ihan selvät vikakoodit.

Tänään katsoin ensimmäisen kerran öljynmäärän ja näytti noin puoleen väliin tikkua, eli öljyä ei oo lisääntyny taikka vähentyny.

Pitääpäs melkein vielä kaivaa torgue vikakoodinlukija kaapista ja katsoa antaisiko se jotain muita koodeja vielä. :)

Oliko kulku muuten normaalia, kun rajas kierrokset kolmeen tonniin vai oliko sillonki tehottomuutta?

Onkohan muuten esimerkiksi motonetin korjaamoilla kuinka hyvät lukijat versus sinisellä vai kannattaako suosiolla siniselle viedä luettavaksi, jos tarve tulee?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Tehottomuus, v50 D5
« Vastaus #17 : 16.03.2017, 23:49:07 »
Tänään katsoin ensimmäisen kerran öljynmäärän ja näytti noin puoleen väliin tikkua, eli öljyä ei oo lisääntyny taikka vähentyny.

Pitääpäs melkein vielä kaivaa torgue vikakoodinlukija kaapista ja katsoa antaisiko se jotain muita koodeja vielä. :)

Oliko kulku muuten normaalia, kun rajas kierrokset kolmeen tonniin vai oliko sillonki tehottomuutta?

Onkohan muuten esimerkiksi motonetin korjaamoilla kuinka hyvät lukijat versus sinisellä vai kannattaako suosiolla siniselle viedä luettavaksi, jos tarve tulee?
Menisin ihan Volvolle luetuttamaan ne koodit, siellä osataan aika varmasti niiden perusteella sanoakin jotain.


Onko öljy lisääntynyt?
Mulla kohonnut öljynpinta antoi "moottorijärjestelmä huolla heti" ilmoituksen ja rikkinäinen dpf lämpöanturi rajas kierrokset n. 3000rpm

Näistä toki näkyi torguella ihan selvät vikakoodit.
Nää tuntuu muuten olevan todella tarkkoja oikeasta öljymäärästä, vaihtelin tuossa öljyt ja kaadoin hieman liikaa, pari päivää ja "moottorijärjestelmä huolla heti"
Antaa selkeän vikakoodin kyllä öljyntason anturista.
Noh, imuvaihtajalla pari desiä pois...
Kuulemma ei saa laittaa kun 5,8 litraa, pitänee ens kerralla muistaa.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehottomuus, v50 D5
« Vastaus #18 : 17.03.2017, 07:38:50 »

Oliko kulku muuten normaalia, kun rajas kierrokset kolmeen tonniin vai oliko sillonki tehottomuutta?


Muistelisin että tehottomuus ilmeni vaan reilummassa kiihdytyksessä ja normi ajossa kulki ihan ok.
V50 d5 -10

Poissa Voimariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehottomuus, v50 D5
« Vastaus #19 : 17.03.2017, 09:42:54 »
Taas vähän lisää lueskelin..

2A50 would normally relate to either a problem with the differential pressure sensor or the pipes that connect the sensor to the DPF.

IIRC, the car will not do a regen with this code either.

Sama koodi kun meikällä.. Pitää nyt nuo putket vaikka irrottaa ja tarkistaa uudestaan.. Eikös se oo DPF:n painetunnistin mihin yhdistyy kumiset letkut dpf:ltä ja itte tunnistin sijaitsee koneen takana suunnilleen.?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Tehottomuus, v50 D5
« Vastaus #20 : 17.03.2017, 12:44:42 »
Taas vähän lisää lueskelin..

2A50 would normally relate to either a problem with the differential pressure sensor or the pipes that connect the sensor to the DPF.

IIRC, the car will not do a regen with this code either.

Sama koodi kun meikällä.. Pitää nyt nuo putket vaikka irrottaa ja tarkistaa uudestaan.. Eikös se oo DPF:n painetunnistin mihin yhdistyy kumiset letkut dpf:ltä ja itte tunnistin sijaitsee koneen takana suunnilleen.?
Joo, se on juuri se tunnistin.
Jos ne putket on ehjät, melkein lähtisin kokeilemaan uudella anturilla.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Voimariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehottomuus, v50 D5
« Vastaus #21 : 17.03.2017, 13:26:09 »
Joo, se on juuri se tunnistin.
Jos ne putket on ehjät, melkein lähtisin kokeilemaan uudella anturilla.
Jep, katotaan nyt putket ja anturin liittimet. Näin alustavasti mulle vois tarjoilla sitä anturia niin pääsis kokeilemaan auttaisiko se tai voisin testiinkin ottaa, jos auttaa niin ostasin pois.. Sinisellä varmaan maksaa jonkin verran ja nyt ei pahemmin ylimäärästä oo.. Kouvolassa asustelen niin täältäpäin voisin noutaa. 

Teen luultavimmin kuitenkin erillisen ostoilmoituksen vielä.

Poissa Voimariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehottomuus, v50 D5
« Vastaus #22 : 17.03.2017, 18:15:30 »



Onkohan tämä jokin tarvike dpf painetunnistin? Kuvassa näkyvillä kirjaimilla/ numeroilla ei löytynyt googlella yhtään Volvoon sopivaa osaa.
Oma auto siis 2006 vuoden D5.

Kun taas Volvo dpf pressure sensor haulla löytyi tämä: http://m.ebay.ie/itm/GENUINE-VOLVO-EXHAUST-PARTICULATE-FILTER-DPF-PRESSURE-SENSOR-DIESEL-30757189-/221701689928?nav=SEARCH

Liittimet on samannäköiset kun omassani. Voisi selittää jos on jokin tarvike anturi laitettu..

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Tehottomuus, v50 D5
« Vastaus #23 : 17.03.2017, 21:07:32 »
Aito ja alkuperäinen FoMoCo tuo näyttää olevan, ei siis mikään tarvike.

Nyt puhutaan kuitenkin autosta joka on todella paljon Fordia ;)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Voimariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehottomuus, v50 D5
« Vastaus #24 : 19.03.2017, 09:57:53 »
Aito ja alkuperäinen FoMoCo tuo näyttää olevan, ei siis mikään tarvike.

Nyt puhutaan kuitenkin autosta joka on todella paljon Fordia ;)
No niinpäs onkin. :D Jotenkin kuvittelin että näissä Volvon moottoreissa ei oo Foortin osia vaan pelkästään alustassa yms.

Tarjottiin Dpf:n ohjelmallista poistoa ja lisää tehoa 280€ hintaan. Jake Koski facebookista tuollaista lupaili.. Onko kokemuksia, hirveen vähän ainakin haulla löytyy kyseisestä kaverista..?

Facebookkiin jo tein ostoilmoitusta paine-eroanturista mutta hiljasta pitelee, niin tuo kiinnostas melko paljon.

Mitenkäs toi dpf:n omatoiminen tyhjennys, vaatiiko näissä d5 mosissa dpf:n aukasun, että pääsee tyhjäämään ja hitsillä takas kiinni? Pystyykö autolla ajamaan normaalisti jos dpf:n tyhjää ja ajais sen parisataa kilsaa ohjelmoitavaksi?

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Tehottomuus, v50 D5
« Vastaus #25 : 19.03.2017, 10:47:59 »
No niinpäs onkin. :D Jotenkin kuvittelin että näissä Volvon moottoreissa ei oo Foortin osia vaan pelkästään alustassa yms.

Tarjottiin Dpf:n ohjelmallista poistoa ja lisää tehoa 280€ hintaan. Jake Koski facebookista tuollaista lupaili.. Onko kokemuksia, hirveen vähän ainakin haulla löytyy kyseisestä kaverista..?

Facebookkiin jo tein ostoilmoitusta paine-eroanturista mutta hiljasta pitelee, niin tuo kiinnostas melko paljon.

Mitenkäs toi dpf:n omatoiminen tyhjennys, vaatiiko näissä d5 mosissa dpf:n aukasun, että pääsee tyhjäämään ja hitsillä takas kiinni? Pystyykö autolla ajamaan normaalisti jos dpf:n tyhjää ja ajais sen parisataa kilsaa ohjelmoitavaksi?
Viimeviikolla käytin oman auton Jakella ohjelmoinnissa onnistui hyvin ainut että pitää vielä egr tulpata pois niin sitten on viimeisen päälle hyvä  :)
Volvo S80 TDI

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: Tehottomuus, v50 D5
« Vastaus #26 : 19.03.2017, 11:38:01 »
Viimeviikolla käytin oman auton Jakella ohjelmoinnissa onnistui hyvin ainut että pitää vielä egr tulpata pois niin sitten on viimeisen päälle hyvä  :)

Miksi pitää tulpata?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Tehottomuus, v50 D5
« Vastaus #27 : 19.03.2017, 11:50:33 »
Miksi pitää tulpata?
Egr niin rikki että vuotaa painetta läpi
Volvo S80 TDI

Poissa Voimariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehottomuus, v50 D5
« Vastaus #28 : 19.03.2017, 12:17:38 »
Viimeviikolla käytin oman auton Jakella ohjelmoinnissa onnistui hyvin ainut että pitää vielä egr tulpata pois niin sitten on viimeisen päälle hyvä  :)
Ottiko samalla dpf:n pois? Onko sullakin d5 volle? Mitäs teholukemia noin suunnilleen lupaili? Jos nyt oon oikein käsittäny niin näiden pikkuvolvojen automaattilaatikot ei oikeen hirveitä vääntöjä kestä..

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Tehottomuus, v50 D5
« Vastaus #29 : 19.03.2017, 12:21:59 »
Ottiko samalla dpf:n pois? Onko sullakin d5 volle? Mitäs teholukemia noin suunnilleen lupaili? Jos nyt oon oikein käsittäny niin näiden pikkuvolvojen automaattilaatikot ei oikeen hirveitä vääntöjä kestä..
Dpf pois joo ja on D5 185hp versio lukemat lupaili 220/470 mikäs automaatti sulla siinä on?
Volvo S80 TDI

 

Carcom Oy  Elekma