TamCar  KKD Motorsport

Henkan 740 deluxe

  • 0 Vastauksia
  • 852 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AhoDeLaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Henkan 740 deluxe
« : 19.03.2017, 20:09:01 »
Tuli vaihdon yhteydessä tommonen -89 vuoden jenkkikeula pihaan. Ajattelin ensin vaan äkkiä hävittää sen mutta antaa kyllä niin hyvät kyydit että mitä enemmän ajan sitä enemmän tekee mieli se pitää. Kone 2.3 tomaatilla ja kulkupuoli sinänsä ihan mukavan letkeä. Pieni piriste ei olisi pahitteeksi ja perän lukottomuus häiritsee enemmän, varsinkin näin talvella.
Sisusta auton ainoa iso miinus. Ovipahvit vaihdettu mustiin vaikka loppu sisusta beige. Mittariston pleksi hävinnyt ja bensamittari seilaa välillä omaa elämäänsä. Kattoluukku vuotaa ja verhoilu roikkuu. Ikkunoissa sekä edessä että takana halkeama. Cruise ei toimi. Tommosia pieniä vikoja oli tarkotus laittaa kuntoon ja katsoo jos ensi talvena vielä löytyy niin silloin olisi hyvä aika paineistaa tuo. :)

Lisävalot jäi edelliselle omistajalle ja mutta muuten tuommoinen tumman vihreä perus vulva. Kauppaa tehty tänään jo uudesta mittarista mutta ymmärsin että viimesissä tämänlaisissa on joku "4-napanen pistoke" mittarin takana ja tässä "3-napanen" vai olenko ymmärtänyt väärin? Olen viime yön lueskellut että mitä alustoja näihin on yleensä laitettu ja mielessä joku pikkasen jäykempi jousi sarja jolla saisi sivistyneen tuuman verran alas tuota. Ei mitään liian matalaa kun käyttö vehje kyseessä. Radio vaihtuu retrompaan ja tutkitaan tänään mikä on kun radioille laitettu vaan jatkuva virta eikä se herää avaimesta kääntämällä. Hieman jopa pelottaa että mitä ammamies liitoksia tuolta takaa löytyy.. Kuva takaa mistä näkyy nuo mörkö tummennukset. Ne oli ensimmäisenä lähdössä pois tosta kunhan saan aikaseks. Beigestä sisustasta tehty vähän kauppaa mutta ei ole löytynyt vielä sopivan edullista.









Oon nyt yrittänyt etsiä halpaa nokkaa tohon mutta en ole päässyt konetta sillain avaamaan että olisin nähnyt mikä keppi siellä kannessa nyt on joten vin koodilla löysin että kone olisi: B230FT/B23FT R4 2.3L mutta eipä tuo turboa ole nähnytkään joten mietin että mitä kummaa. Netti osasi sitten sanoa:
"B230FT - Öljyruiskut vuodesta 1990 eteenpäin, samana vuonna vaihtui myös moottorinohjaus LH 2.2 versiosta LH 2.4 versioon. Ennen vuotta 1990 ollut saatavilla vain Amerikan vientimalliin. -530 kansi ja T-nokka-akseli." Ja koska auton vuosimalli on -89 ja keulassa nuo tuplavalot niin oletan että on tuota Ameriikan mallia. Eli tuolla T-nokalla. V-nokkaa jo hieman tinkailinkin..



Tommonen purkki siellä on mutta mikä purkki on kyseessä? (Toni ehtikin jo vastata että LH 2.4) Bensa lastu mielessä siis. Sähköflekti löyty nurkista mutta sille pitäisi toteuttaa tuo releytys sillain ettei tarvi pitää kapiinissa virtanappia vaan olisi lämpötila ohjattu. Nyt alumiinivanteetkin tulossa ja shiftkit varmaan talviloman alkaessa. Sitten myllytystä ja sisäpesu.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2017, 19:29:05 kirjoittanut AhoDeLaho »

 

Ateho  Elekma