Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo V50 1,6D -08 Tärinä kiihdytettäessä 70->90km/h

  • 11 Vastauksia
  • 3827 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jayrailo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Terve!

Volvo V50 1,6D 2008 ajettu noin 170tkm

Volvossa ollut sellaista ominaisuutta, että kun isolla vaihteella (4 tai 5 ) kiihdyttää noin 70->90 km/h autossa tuntuu pystysuunnassa tapahtuvaa tärinää. Noin 1kk sitten auton EGR regeneroitiin ja sen jälkeen tämä ominaisuus katosi, mutta ilmaantui autoon uudelleen viime viikolla. Vetareissa ei kuulemma tunnu olevan välystä, sen enempää niitä ei olla tutkittu. Voiko kaksoimassavauhtipyörän hajoaminen aiheuttaa tällaista tärinää kiihdytettäessä? Kun kytkinpoljinta painaa hennosti kädellä tyhjäkäynnin aikana siinä tuntuu nypytystä. En ole itse ainakaan huomannut autossa mitään ääniä, mikä reagoisi kytkimen painamiseen.

Poissa pepper2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 1,6D -08 Tärinä kiihdytettäessä 70->90km/h
« Vastaus #1 : 23.03.2017, 16:02:59 »
Sisemmän vetonivelen ongelmalta tuo kuulostaa.
Se on käsittääkseni tripod nivel ja se kuppi kuluu kuopille(välystä ei tunne koska sitä ei oikeastaan edes ole) ja mitään ääntä se ei pidä...

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 1,6D -08 Tärinä kiihdytettäessä 70->90km/h
« Vastaus #2 : 23.03.2017, 17:48:23 »
Kyllä ne sisäpäätkin väljiksi saa ajettua. Eilen viimeksi tuli nähtyä V50 jossa molemmat sisäpäät totaalisen pashana. Kytkin, paineasetelma tai vauhtipyöräkin voi ravistaa ja tuntua myös polkimessa. Kytkimen puolella tosin se on enemmänkin sellaista jurinaa kuin ravistusta.

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 1,6D -08 Tärinä kiihdytettäessä 70->90km/h
« Vastaus #3 : 24.03.2017, 16:44:56 »
Ja alatukivarsien puslien löystyminen juuri noilla ajokilometreillä aiheuttaa samankaltaista tärinää. Jostain syystä katsastuksessa tätä ei aina huomata. Eturenkaiden kuluminen tavallista nopeammin on yksi oire.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa Jayrailo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 1,6D -08 Tärinä kiihdytettäessä 70->90km/h
« Vastaus #4 : 12.04.2017, 15:47:23 »
Auto oli tänään sinisellä huollossa ja sieltä soitettiin ja epäiltiin suuttimissa olevan vikaa. Sulkivat pois kaksoismassapyörän, koska ei ylämääräisiä ääniä kuulunut koneesta ja vetarit, kun tärinää on ainoastaan isolla vaihteellä eikä pienemmillä. Nyt sitte odotellaan, miten suuren lohkareen rinta-jouppi on valmis maksamaan tästä remontista.

Poissa Jayrailo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 1,6D -08 Tärinä kiihdytettäessä 70->90km/h
« Vastaus #5 : 26.04.2017, 08:56:07 »
Eilen Volvo hyytyi täyskaasu kiihdytyksessä, yhtäkkiä tehot täysin pois autosta ja nilkutti tien viereen. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen, minkä jälkeen pystyin jatkamaan matkaa. Voiko tämä auton tärinä kiihdytyksessä johtua näistä polttoaineensyötön ongelmista?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8113
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo V50 1,6D -08 Tärinä kiihdytettäessä 70->90km/h
« Vastaus #6 : 26.04.2017, 14:04:24 »
Ilman vikakoodinlukua paha sanoa, mutta onkohan polttoaineensuodatinta vaihdettu tehtaaltalähdön jälkeen?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa LoserSupreme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 1,6D -08 Tärinä kiihdytettäessä 70->90km/h
« Vastaus #7 : 03.05.2017, 15:41:17 »
Omassa - 06 vuoden samanlaisessa pelissä on ihan ominaisuutena löystyvät suuttimet, jolloin moottori alkaa puhaltamaan suuttimen ohi.

Itse kiristelen ja puhdistan nuo joka öljynvaihdon yhteydessä.

Oireita itsellä oli älyttömät päästöt, käynti äänessä huomattavaa nakutusta, pakokaasun haju kabiinissa ja mustaa pikimäistä paskaa suuttimien ympärillä koneen päällä.

Jos sulla on pahasti nuo löystyneet voi olla, että teho katoaa. Täristyksen en usko niistä johtuvan, mutta löystyminen saattaa johtua tärinästä.

Oma biili nääs täristää ihan huolella myös ja sitä oiretta onkin yritetty pidemmän kaavan mukaan setviä ilman varsinaisen syyn löytymistä.

Poissa jterstena

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 1,6D -08 Tärinä kiihdytettäessä 70->90km/h
« Vastaus #8 : 23.05.2017, 13:57:28 »
Täällä myös tärinää 70-90km/h vauhdissa ja tuntuu tärinä tulevan apukuskin puolelta.Nyt vaihdettu vetoakseli,jarrut ja alatukivarren taaempi pusla kun jäi leima siitä kiinni,mutta edelleen täristää.Voisiko pyöränkulmat aiheuttaa tuota?
« Viimeksi muokattu: 23.05.2017, 14:08:59 kirjoittanut jterstena »

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 1,6D -08 Tärinä kiihdytettäessä 70->90km/h
« Vastaus #9 : 23.05.2017, 18:25:50 »
Kyllä voi johtua pyöränkulmistakin. Siinä tapauksessa tärinä ei kovasti muutu kun painaa kytkintä tai nostaa jalan kaasulta, edellyttäen että tukivarsissa ei ole väljää. Pyörän epätasapainokin voi aiheuttaa samanlaista oiretta. Jopa pyöränlaakerin kuluneisuus voi aiheuttaa vipatusta mutta siihen liittyy ylensä erilaisia muita häiritseviä ääniä joiden voimakkuus muuttuu rattia kääntäessä.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa jterstena

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 1,6D -08 Tärinä kiihdytettäessä 70->90km/h
« Vastaus #10 : 23.05.2017, 19:28:54 »
Joo mulla loppuu toi tärinä heti kun laskee kaasun.Talvirenkaillakin teki samaa.muita välyksiä ei ole enään

Poissa Charlotta--

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: Volvo V50 1,6D -08 Tärinä kiihdytettäessä 70->90km/h
« Vastaus #11 : 13.06.2017, 12:54:02 »
Minulla on samantyyppistä ongelmaa samanikäisessä (2008) S40:ssä. Siinä tuntuu paikallaan noin 2200 - 2400 kierroksen paikkeilla moottorin ravistusta, mutta ei niinkään ajettaessa. Jotain pientä tuntuu ehkä kytkinpolkimessakin. Autokorjaamolla tarkistettiin, että moottorin tukikumit oli kunnossa, eikä siellä osattu sanoa kaksoismassasta sen kummempaa eli kytkinpolkimen tärinä voi olla ominaisuuskin ja se selviäisi ajamalla toisella samanlaisella autolla.. Onkohan kenelläkään kokemusta? Kaksoismassaa vastaan puhuisi sekin, että kilometrejä on vasta 82 000.

EDIT: Jaahas. Tähän tulikin Wetteriltä vastaus. Moottorin ravistus moottorityypissä B4204S3 on kuulemma "ominaisuus" ja todettu normaaliksi? Minulla on siis kahden litran bensakone.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2017, 13:48:23 kirjoittanut Charlotta-- »

 

Proturbo  Autodiagnoosi