Autoracing  KL-varaosat

V70 (2.0D, mk3) - resonointi 1500 RPM kaasua painaessa? Jarrut

  • 3 Vastauksia
  • 1837 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Morjens!

Tämä hämmentää kummasti. Käytännössä resonointia kuuluu vain 1400-1600rpm kierrosalueella ja VAIN silloin kun painan kaasua. Kaasua höllätessä resonointia ei tule lainkaan, vaikka oltaisiin samalla kierrosalueella. mk3 koppa, -08 vuoden 2.0D.

Auton sisälle resonointi kuulostaa siltä, että se tulisi sisätilasta "jostain edestä", mutta kaikkea sisätiloista lähmineenä en kuollaksenikaan enää usko että kyse on jostakin näkyvästä osasta / pinnasta.

Auto on ostettu vasta kuukausi sitten liikkeeltä. Liike höpötteli lämpöpellistä (?) jotain, mutta ei kuitenkaan korjannut ongelmaa muiden huoltojen yhteydessä vaikka olin tästä maininnut.

Toinen autosta löytyvä ongelma on satunnaisesti ilmenevä jarrutehostimen käyttökatkos autoa käynnistäessä. Ongelma tuntuu ilmenevän satunnaisesti, yleensä silloin kun auto on kerinnyt olemaan pidemmän aikaa käyttämättä, mutta ei tässäkään tunnu täyttä logiikkaa olevan. Jarrutehostin ei siis toimi ensimmäisen 30-60 sekunnin aikana ollenkaan. Jarrut kyllä pelaavat, mutta saa polkasta niin perkleesti ennen kuin "tehot palaavat". Mitä kummaa?

Tämän jälkeen jarrut toimivat täysin normaalisti tehostimen kanssa.

Osaako fiksummat veikata mikä vaivaa?

Poissa TJP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Itselläni resonoi,moottorin päällä oleva muovi.Syynä väljiksi kuluneet kiinnityskumit.Kiinnitystappien ympärille teippiä,niin johan hiljeni.

Poissa Fex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Itselläni resonoi,moottorin päällä oleva muovi.Syynä väljiksi kuluneet kiinnityskumit.Kiinnitystappien ympärille teippiä,niin johan hiljeni.

Mahtavaa, kiitos! Pitää kokeilla tätä! :)

Itse kun olen autotekniikan kanssa täysi uuno ...muovilla tarkoitat varmaan tuota suojamuovilevyä, minkä alta itse motti löytyy? :p

Poissa TJP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Juu,moottorin päällä olevaa suojusta tarkoitin.Kestävämpi korjaus,olisi hommata uudet kumikiinnikkeet siihen muoviin.Tuohan on helppo paikallistaa,auton ollessa käynnissä,kädellä painaa suojusta,että loppuuko pärinä.

 

Proturbo  Autodiagnoosi