0
0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.
Jos hyötysuhteella tarkoitetaan autoa eteenpäin vievää energiaa suhteessa kulutettuun energiaan, niin polttomoottorin hyötysuhde on tällä hetkellä n. 10%, parhaiden hybridien n. 20%. Sähköautosta en muista nähneeni testiä, mutta lienee n. 30%. Ei se yksin, että sähkömoottorin hyötysuhde on yli 90%, jos akut lämpenevät tuhottomasti...
No eiköhän öljy-yhtiöt osta tämänkin akkukeksinnön pois.
Ei kai tuo äljyteollisuus ole enää mikään illuminaatti?
80 kWh akku täyteen yhdessä tunnissa vaatii 70A virran 400 V jännitteellä, kolmivaiheisena. Jos sen latausajan haluaa kymmenesosaan eli 6 min, niin sitten tarvitaan 700 A virta. Aika miehekkäitä sähkömääriä, sanoisin.
Jep. Ei revitä mummonmökin seinästä tuollaisia ja latausasemat pääsevät rahastamaan. Tosin ei kai se halpuus olekaan se sähköautojen pihvi vaikka keskustelu usein pyöriikin vain energiakustannusten ympärillä
Järeämpää rautanaulaa vaan tauluun niin pääsee pappa hakemaan sähkö-mobiilillaan piimää kyläkaupasta.
Facebookista poimittua empiiristä dataa kuinka sähköautoa saa jatkuvasti seisottaa latautumassa:"Laskin että ennen sähköautoon vaihtamista meni tankkaamiseen vuodessa viitisen tuntia aikaa. Lokakuun jälkeen julkisilla latausasemilla on mennyt 1,5-2 h, muuten auto latautunut kotipihassa."