Miksi nimenomaan auton käyttöä pitäisi verottaa?
Onhan autoilijoilla sama veronmaksukyky kuin ennenkin. Ei se raha mihinkään häviä vaikka bensaa ja kiisseliä lakataan ostamasta. Kokonaisuutena vain kansantalous säästää kun ei tarvitse ostaa öljyä ulkomailta, ei tarvitse jalostaa eikä jaella sitä.
Aika paljon tulossa jo nyt markkinoille edullisemman pään malleja, onhan se Norjankin myydyin jo id.3 eli halpisvolkkari.
Olen samaa mieltä, mutta niinhän se nyt menee että autolija maksaa veroituksellaan vähän kaikkea muutakin. Miksi? En tiedä. Varmaan helpointa?
Jostain tämä raha on otettava, mistä? Mulle käy ihan vallanmainiosti, että nostetaan jostain mikä ei liikuta mua yhtään. Vaikka omakotitaloille lisää veroitusta sillä mitä hävitään eroituksella?
Noh. Ei se id3 kuitenkaan lataudu edelleenkään ilman sähköä ja 40k hinnat alkaen autosta on kyllä aika paljon rahaa. Ja varsinkaan sen laatu ei ihan häikäise kun koeajoautoja viedään hinurilla volkkarille korjaukseen...
Sähkö on hyvä idea, latauskin on vaan hankalaa ja kallista suurelle osalle ihmisistä.
Tosin päästään taas asiaan "miksi auto?", mitäpä ihmisen asua muualla kun missä on joku bussi tai KAIKKIEN on pystyttävä tekemään vain etätöitä (mahdottomuus).
Eli jos et asu isossa kaupungissa pitäisi veroittaa kuoliaaksi, ei sekään ole oikein ratkaisu...