Tietysti rekkojen kokonaisilmanvastus on paljon isompi kuin henkilöautoilla, mutta suhteessa se ei kasva niin paljoa.
Jos verrataan yhden täysikokoisen kuorkin ilmanvastusta 50 henkilöauton yhteenlaskettuun ilmanvastukseen, niin kummassako on enemmän?
Toisinpäin, vaikka se rekan ilmanvastus olisi 10 kertainen, sen massa on 50 kertainen, suhteellisesti se ilmanvastus on pienempi.
Jos suhteutetaan hyötykuormaan ero on vielä isompi, mutta eihän henkilöautoja siihen ole tehty.. Suhteutettuna matkustajapaukkoihin kääntyy tilanne pahasti rekan tappioksi.

Me on itse huomattu että kokonaiskulutus on 60 nopeudessa hieman isompi kuin 80. Pikkaisen yli 70 olisi kai se kaikkein taloudellisin, mutta samalla kyllä raskas ajaa taloudellisesti, vaatii jatkuvaa vaihtamista.