Itelläni on tossa 2.5T Classicissa Calix:in säteilylämmitin, joka on asennettu öljypohjaa vasten moottorin takapuolelle. Ei siihen oikeen käsiksi tahdo päästä kun on pohjamuovi alla ja ahdin yläpuolella. Mutta jos varmuuden haluat sen toimivuuteen ota auto ylös, pohjamuovi pois ja kokeile lämpeekö se kikkara siellä. Vinkkinä se tulee jo parissa miinutissa niin kuumaksi että käden polttaa.
Sen toimintaperiaate on lämmittää moottoriöljyä, ei jäähdytysnestettä. Lauhdutin autosta kuitenkin löytyy niin siinä se lämmittää sitten käydessä hieman vettäkin jo.
Itsellä pakkasella ollut roikassa pari tuntia ennen aamulla lähtöä. -10 asteen pakkasella huomaa selkeesti alle 500m ajon jälkeen että moottorinlämpö on jo ekassa viivassa.
Ilman roikkaa ottaa ainakin 2-3km ajon ennen kun värähtää.
Toivottavasti jotain hyötyä oli.