Epäilen kyllä tota pöly teoriaa jos on vähän ajettu ahdin, et oliskohan vaan ihan firman yritys kiertää takuuta... Tiedän pari kokoonpanoo missä on vedelty kymmeniä tuhansia ilman suodatinta ja ei oo tullu normaalia suurempaa kulumaa. Jos siivet on kulunu reilusti jo muutamilla tuhansilla kilsoilla olis sinne saanu pommittaa lapio kaupalla sitä hiekka/pölyä. Se on vaan niin helppo torpata takuu vapaavirtaus suadattimen piikkiin kun on ollut vaan huonolaatuinen laakeri tms. Ittellä on kaikissa turboautoissa ollu vapari, kartioo ja panelia enkä oo saanu vie yhtään turboo tuhottua. Et testaappa eka toisella turbolla ennen kun rupeet suotta mottia availeen.
Joo...
Mut, ei kai noi siivet itsestäänkään kulu?
Ja, jos olis pelkästään imusiivistä nyt kysymys, voisikin alkaa vääntämään asiasta.
Eikä nytkään asia vielä ole hovissa päätetty, meinasinkin kysäistä/näyttää ahdinta toiselle "asiantuntialle".. ellei se mene käsistä tuollaisenaan ennen sitä..

Kun, siellä oli tuo öljy niin paskaista, oliko sitten syypää laakereiden/akselin paskominen, tiedä häntä.
Jokatapauksessa nyt, pistän koko moottorin nippeleiksi tarkastaakseen sen puolen.
Enään en ota sitä riskiä, kokeillakseen toista turboa ja jos koneessa on sitä samaa öljyn paskaa, ja onhan siellä.