Noniin, taas on sunnuntaipäivää piristetty Volvon parissa ja tuloksia:
- Nyki kylmänä ihan hemmetisti, siis oikein todelista käyntihäiriötä ja tyhjäkäynnillä pahimmillaan. Meinasin, että se hyytyy liikennevaloihin, mutta kyllä se sitten kaasuttelemalla jaksoin paikalliseen rautakauppaan semmosen muutaman kilometrin matkan. Rautakaupan pihasta poistuessa nykiminen oli sitten haihtunut johonkin, pari pikku tökkäystä, mutta ei muuta.
- Iltapäivän ohjelma jatkui sitten tuon tyhjäkäyntiventtiilin putsauksessa, ensin lakkabensalla ja sitten sinolilla ja paineilmalla ne lakkabensat ja loput roinat ulos + wd40 sisään. Putsasin samalla liittimiä ja mittasin siinä auton ollessa reilu kädenlämpöinen nuo vastusarvot ja kyllä ne oli ihan siinä mitä 40 asteessa kuuluukin. Eli ainakin siinä kohtia toimii tuo anturi. Ja hiukka myöhemmin ne vaikutti siinä 25 - 30 (kämmenissä on lämmön mittaukseen hiukka toleranssia) muuttuvan ihan noiden ilmoitettujen arvojen mukaan. Eli ainakaan mitään kovin pahasti tuossa ei ole mettässä.
- Mullahan on ollu sitä Valvolinen injection cleaneria tuolla tankissa pullollinen ja nyt alkoi tankki olemaan punasella, joten kostoksi tankkasin 98:a tankin täyteen. Siitä sitten motarille ja rampista kiihdyttäen sinne ylisosiaalisten 7 metrin turvaväliin. Siinä sitten himmasin kaasua ja nykäisi kerran. Sen jälkeen ei enää ajossa nykiny sillä muutamalla kilometrilla motaria, eikä muutenkaan, kunnes pikku röpötystä liikennevaloissa.
- Nyt en oo kattonu vikakoodeja (kun ei niissä aiemminkaan mitään oo ollu
), mutta mites toi lambda oireilee? Se kun alkaa olla niitä mitä ei oo vielä vaihdettu. Ei oo lambavalo palanu kuin virrat päälle laittaessa. Tulppaanipuimurissa se paloi muutenkin ajoittain - yleensä, kun joutu motarilla tiputtamaan nopeutta jonkun tukkiessa tien.
- Ja sitten toinen kyssäri, että saako ja miten, nuo antureille tulevat johdot ja liittimet mitattua, että ne on kunnossa ihan päästä päähän?