Proturbo  Autodiagnoosi

Lämmöt ja flekti D5 2010

  • 19 Vastauksia
  • 6565 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6660
  • Global alligator
Vs: Lämmöt ja flekti D5 2010
« Vastaus #15 : 12.05.2023, 15:28:07 »
Mikä tuon moottorin normaali toimintalämpötila on? :)
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2901
Vs: Lämmöt ja flekti D5 2010
« Vastaus #16 : 12.05.2023, 17:01:26 »
Mulla tullut vastaan täysin sama ongelma ja pohdinnassa päätynyt samaan vian aiheuttajaan. Perhanan työläs vaan vaihtaa kenno, mutta huuhtelulla ei toennut tämäkään. Toisena vikana flekti pyörii aina kun auto käynnissä, liekkö näissäkin ohjainlaitevikaa kuten vanhemmissa? Siis vaikka on -30 ja starttaa niin jo cain pyörii flektikin heti.
Termari rikki => sen takia vikakoodi, että kone lämpiää liian hitaasti, josta seuraa jatkuva flektin pyörintä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6660
  • Global alligator
Vs: Lämmöt ja flekti D5 2010
« Vastaus #17 : 12.05.2023, 19:28:27 »
Mikä tuon moottorin normaali toimintalämpötila on? :)
Eiks tuo normaalin yläraja ole tuossakin koneessa jossain 105-110 °C? Flekti päälle varmaan jossain 105?
Kierroksilla ajaessa tietysti alempi.
Jos kylmänä flekti huutaa heti niin on jotain outoa tai sitten se on ilmastoinnin kuivaus jonka joskus voi lyödä päälle.

Tuon kennon tukkoisuushan on helppo kokeilla. Lämpöpyynti täysille ja puhallus kovalle. Pysyykö kuumana vai ei?

Vesipumppuhan on kunnossa jos kierrosten nosto jäähdyttää konetta.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2023, 19:30:28 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Valkama13

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämmöt ja flekti D5 2010
« Vastaus #18 : 25.06.2023, 20:47:04 »
Volvon ominaisuus on ,että puhallin/puhaltimet pyörii aina jos AC on päällä. Jos AC pois niin puhallin/ puhaltimet käynnistyy vasta 105 asteessa.

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämmöt ja flekti D5 2010
« Vastaus #19 : 06.08.2023, 00:11:16 »
Termari rikki => sen takia vikakoodi, että kone lämpiää liian hitaasti, josta seuraa jatkuva flektin pyörintä.

Alkaa loppumaan huumori tämän kanssa, saagahan alkoi kun alkuun tuntui ettei oikein tarkene ohjaamossa. Vaihdatin termostaatin koska on tässä kerta vähän tyyppivika ja vanhalla oli ajettu jo yli 200tkm, eli melko sama kuin alkuperäinen kesti. En siis edes lämpöjä mittaillut silloin :nohnoh Noo, muistaakseni vasta uuden termarin jälkeen alkoi satunnaiset ylikuumenemis herjat. Tuli talvella ilmi kun vedin kärryä ja oli mäkiä, keväällä teki samaa ja sitten luin tästä sisäkennosta. No testaukseen onko tukossa ja tukossa oli. Nyt viimein uutta kennoa, vesi virtaa hienosti läpi nyt kun kokeilee, MUTTA edelleen lämpö seilaa 100 asti edelleen ja syyläri on kylmä paitsi kun kierrokset käyttää +4tuhata niin lämpö tippuu 88-92 väliin kuten kuuluu ja syyläri lämpee. Vesipumppu ja jakohihnakin tässä välissä uusittu kilsojen takia, ei vaikutusta asiaan. Onkohan nyt voinut käydä niin että kun alkup ongelma taisi olla tämä nyt viimein vaihtamani kenno, niin uusittu tarvike termostaatti ( professionl parts sweden) voisi olla viallinen tai jotenkin vaatia normaalia enemmän virtausta että aukenee? Kokeilenko vielä vaihtaa uuden termostaatin (jopa vanhan takaisin (volvo)?), tällä kertaa itse koska ei pysty tätä kokeilua kellekään maksamaan kun edellinen jo saattoi olla aivan hukkaan heitetyt sataset.. :-X
« Viimeksi muokattu: 06.08.2023, 17:00:32 kirjoittanut JS88 »
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

 

Elekma  Autoracing