Tähän mennessä minulla on ollut tällaisia autoja:
Ensimmäisenä autona Peugeot 307 1.6 vuonna 2004 - olisin tuolloin jo halunnut ostaa S40 2.0 t classic:n käytettynä, mutta olosuhteiden pakosta tuli pösö. Pösö oli ihan ok, Sellainen perusvarma, mutta aina jotain pikkuvikaa. Ajoin sillä neljä vuotta ja 105 tkm.
Toinen auto oli 2008 vuonna ostettu 2005 -mallin S60 2.5 t AWD SUMMUM aut. ajettu 47 tkm. Vaihdoin kolme viikkoa sitten tämän pois, mittarissa oli 115 tkm (lienee nyt myynnissä Tampereen Laakkosella). Auto oli tosi hyvä! Monta "teinibemaria" jäi sillä taakse, ilmoitettu 0-100 km/h oli 7.7s ja se varmaan piti paikkansa. Ainoa vika 3,5 vuoden aikana oli kiertokulma-anturin hajoaminen lähes "uutena" -DSTC ei toiminut, mutta se ei haitannut ja sen vian kanssa se meni vaihdossa. Pieni maavara vähän häiritsi.
Nyt alla on 2007 vuoden S80 3.2 AWD Summum. Mittarissa 68 tkm, joista itse ajettu vasta 1300 km. Olen ollut todella tyytyväinen hankintaan. Ajettavuus ihan eri luokkaa kuin vanhassa, tuntuu isolta autolta. Moottorista en osaa oikein sanoa muuta kuin että hienot äänet siinä on, luonteeltaan ihan erilainen kuin 2.5 t. Neliveto tuntuisi reagoivan paljon nopeammin.
Muita autoja, joilla olen enemmän ajanut -en omistanut: VW Passat 1.9 tdi 66kw vm 98, sillä n. 50 tkm
Audi A6 2.0 tdi vm 2005, silläkin n. 50 tkm
BMW 520d vm 2008, sillä n. 20 tkm
VW Transporter vm 2005 2,5 tdi, sillä n. 100tkm
Miksi sitten Volvo? Mielestäni se on paras auto näihin Suomen olosuhteisiin. Nyt kun kolme viikkoa sitten autoa vaihdoin, oli ainoa muu vaihtoehto BMW 530 xi. Kuitenkin Volvo oli koko ajan lähempänä -mielestäni Volvossa saa enemmän vastinetta rahalle. Ja sitten kun syksyn pimeässä ottaa bi-xenoneista kaiken irti, on Saksalaiset ihmeissään -se kuvastaa mielestäni hyvin Volvoa. Voi olla 530 xi jättää nykyisen Volvoni "viivalta", mutta jos se olisi minulle tärkein asia autossa, olisin hankkinut V8 AWD:n