Futurez  Kulkukoira

740 b230f vm 91 nykii

  • 7 Vastauksia
  • 2928 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chutul

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
740 b230f vm 91 nykii
« : 25.08.2011, 13:04:07 »
kellaa mitään ideoita ja neuvoja missä vika.

auto nykii ajossa välillä kun koittaa kunnolla kiihdyttää ja välillä pikku kaasu ajossa. ei meinaa lähteä kunnolla käyntii et joutuu hiukan aina kaasupoljinta hipomaan et starttaa.

just vaihoin bensansuodattimen ei auttan. ja virranjakajan kanssi ja pyöriä vaihdettu noin 9kk sitte ja äsken putsattu.

ilmeni vika parinviikon seisomisen ja kone huoneen vedellä huuhtomisen jälkeen.

ihan letkulla laskettu vettä sinne ja huuhdottu roskia yms muuta pois. että ideoita jos sitä vettä ois sitte jossain missä ei tarvis olla ni mistähän sitä rupeis kuivattelee?

vika poksi antaa vikakoodiksi vain 1-1-1 eli kaikki oko.  :'(

kiitoksia vaa :)
740Gl B230F 1991

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 b230f vm 91 nykii
« Vastaus #1 : 25.08.2011, 20:45:52 »
Katsoitko pistokkeen molemmista rei'istä (2 & 6) ne vikakoodit?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chutul

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f vm 91 nykii
« Vastaus #2 : 25.08.2011, 22:21:48 »
pelkästää 2 rööristä, nyt epäilys et ois pumppu menny, kun ei oo kovinkaa kestäviä tossa.
740Gl B230F 1991

Poissa Chutul

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f vm 91 nykii
« Vastaus #3 : 25.08.2011, 22:22:22 »
onks noi vikakoodit samat lh:s ja reginas?
740Gl B230F 1991

Poissa Chutul

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f vm 91 nykii
« Vastaus #4 : 25.08.2011, 22:22:56 »
vai kenties yks ja sama? :D
740Gl B230F 1991

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 740 b230f vm 91 nykii
« Vastaus #5 : 25.08.2011, 22:47:21 »
Eri vikakoodit, en ny suoraan muista mistä löyty reginan vikakoodit täältä netistä.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Chutul

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f vm 91 nykii
« Vastaus #6 : 30.08.2011, 02:31:54 »
jees vika löyty,

bensa pumpun maadotusjohdon liitin hapettunnu -.-

samas selvis että petroolin paluu letkun liitos kohdan ruosteraiskannu, putos kulutus hiukan :D
740Gl B230F 1991

Poissa gubbe89

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230f vm 91 nykii
« Vastaus #7 : 05.10.2011, 04:43:26 »
Terve vaan kaikille!

Kummallista vaivaa itsellänikin vm. 90 740 b230f:n kanssa. Ostaessani auton se poltti vikavaloa, luin koodit ja näytti että lambda ei olisi kytkettynä lainkaan. Tokihan se oli kiinni. Nollasin koodit, eikä lamppu ole sen koommin syttynyt. Sellainen oire tosin tuli vikavalon sammuttua, että kulkupuoli 3500rpm jälkeen on lähes olematonta, tuntuu, kuin ei saisi tarpeeksi soppaa, tai sytkä olis todella paljon myöhäisellä ja veto on epätasaista. Tuo vikavalo päällä isoilta kierroksilta kaasua antaessa pöläytti aika rankasti mustaa, mutta kulki ihan ok, ei silti niinkuin pitäisi.

Valon sammuttua savutus loppui pääosin, mutta voima hävisi. Lambda on vaihdettu, ei vaikutusta. Vikakoodeja ei tule. Sytkän koodit pitää vielä katsoa. Häiritsevää on, että koneen käyntiääni on erittäin nätti ja kone ei tärise käytännössä lainkaan tyhjäkäynnillä, eikä katko, kuten monet. Putki vaikuttaisi täysin tiiviiltä ja hyväkuntoiselta ennen lambdaa, minkäänlaisia vuotoääniä ei kuulu, imuvuodotkin tsekattu, ei ollut.

Bensanpaineensäätimen letkun paikallaololla ei ollut vaikutusta asiaan, eli toiminee. IMM putsattu, muttei mitattu. Kaasuläpän asentotunnistin putsattu myös. IMM:n putsauksella ehkä hieman helpottui. Oli aika paskainen, mutta langat ehjät. Tuossa yöllä kotiinpäin ajellessani ajoin pitempiä pätkiä kolmosella kaasu pohjassa, ja kone tuntui aika paljonkin pirteämmältä tuon jälkeen, edelleen pientä nykimistä täyskaasulla kiihdyttäessä, muttei niin pahasti, voimaakin tuntui tulevan hieman. Mitä veikkaatte, onko katti tukossa? Putken päästä tuleva pakokaasu on mun mielestä poikkeuksellisen kuumaa, yleensähän se ei juuri polta, tuo polttaa. Ajattelin sen kyllä irti käyttää joutessani ja heittää mäelle, jos on yhtään tukkoisen näköinen. Vanhassa lambdassa oli juuressa karstaa aika reilusti kyllä.

Tähän mennessä vaihdettua:

Bensansuodatin
Ilmansuodatin(termostaattihässäkkä poistettu samalla)
Tulpat
Lambda

Korjattua/putsattua/tarkistettua:

Kaasuläpän asentotunnistin
IMM
Sähköliitokset moottorin päässä(poislukien sytkäpääte)
Pakovuodot
Imuvuodot
ECU:n vikakoodit(useampaankin kertaan)

EDIT: Vika löytyi. Takapöntön sisäputki oli ruostunut ihan tyystin paskaksi ja villat levinneet pitkin vaimenninta. Nyt tilalla suora putki ja mukavat pulputukset, ainakin toistaiseksi.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2011, 02:56:16 kirjoittanut gubbe89 »

 

RallyBaron  Samppasport