RallyBaron  Samppasport

Volvo V70 2010 lämppärin kennon vaihto

• 3 Vastauksia
  • 4284 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Stigamies

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Volvo V70 2010 lämppärin kennon vaihto
« : 03.06.2017, 17:36:35 »
Onko kukaan vaihtanut kennoa kolmosen koriseen veeseitekymppiin?
Tuommoinen olisi huomenna ohjelmassa ja jotain vihjeitä ajan säästämiseksi otetaan vastaan!

Poissa Stigamies

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 2010 lämppärin kennon vaihto
« Vastaus #1 : 04.06.2017, 19:07:02 »
Onko kukaan vaihtanut kennoa kolmosen koriseen veeseitekymppiin?
Tuommoinen olisi huomenna ohjelmassa ja jotain vihjeitä ajan säästämiseksi otetaan vastaan!

Vastailempa itse itselleni.
Homma ei kyllä ole mikään häävi.
Purkamaan joutuu ja paljon.
En ottanut kojelautaa irti kokonaan vaan jätin ratin paikalleen, viikset otin irti että sain kojelautaan taaksepäin ja ylöspäin saaden näin tilaa vaihtaa kenno, kakkosnelosen pätkä oli tässä apuna. Hommaan meni kaikkineen 10h rauhassa tehden. Seuraava menis paljon nopeammin kun tietää nyt miten tuo purkautuu ja mitä tarvii purkaa. Kenno oli tukossa (semmosta elastista mössöä)kuin marjapuuroa:-) nyt auton lämmöt pysyy oikeissa lukemissa.

Poissa Haippu

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 04.06.2017, 20:15:03 »
Huh huh. Ihmetyttää vaan mikä sen kennon on saanut tukkoon. Itse en uskalla käyttää muuta kuin Volvon omaa jäähdytysnestettä. Ettei olisi erimerkkiset nesteet koneessa. En keksi muuta syytä. Jos lähdetään siitä, ettei öljyä ole seassa (moottori/automaatti öljyä), eikä ole kannentiivistevikaakaan.

Poissa Jukkola

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 05.06.2017, 12:30:25 »
Itse vaihdoin omaan -12 vm v70 lämppärin kennon tuossa talvella. Oli myös elastista mönjää kenno täynnä ja tukossa. Ilmeisesti edellinen omistaja sekoittanu punaista ja vihreää nestettä sekaisin.
Mulla ei kyllä kestänyt kennon vaihto kuin nelisen tuntia.
Lyhyesti kerrottuna, keskikonsoli irti, jossa arviolta kuusi ruuvia. Lattiakonsoli irti, kuskinpuolella muutama sähköliitin. Puhallusputkia irti nelisen kappaletta lattialta lattiakonsolin alta. Melko tiukasti piti vääntää niitä irti. Kennon päältä jokin metallituki muistaakseni ja muovikotelo auki ja kennosta sokat pois, jonka jälkeen kenno lähti pois. Imin öljynvaihtoimurilla konehuoneen puolelta alipainetta jäähdytysjärjestelmään niin nestettäkään ei tullu kennon vaihdossa jalkatilaan juuri mitään.
Vähän ruuvaamista siinä oli, mutta kyllä siitä selvisi ihan autotallissa vaihtamalla.

Carcom Oy  Elekma