Melkeen joka kerta kun päivitän tätä niin tulee sama ilmoitus "Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään."

Kaikennäköistä kiirettä on ollut mutta on tuota Volvoakin käyty välillä hieromassa..
Ruisku ja sytkä aiheutti harmaita hiuksia, kun muuten ne tuntui toimivan mutta startatessa ei tullut kipinää eikä toiminut mikään muukaan. Syyllinen oli virtalukon pohja, se toimi muuten normaalisti mutta startatessa virtaa meni vain startille ja kaikki muu meni pimeäksi. 240:n virtalukossahan on oma nasta sekä startille ja että sähkölaitteille joiden pitää toimia starttauksen aikana. Hain uuden virtalukon pohjan Haaparannan autoexperteniltä ja alkoi heti ruisku pelaamaan ja tulpille tulee kipinää!

Mittaristokin vaati huomiota. Polttoainemittari ei pelannut ollenkaan, sen vaihdoin vanhemmasta mittaristosta. Jemmassa sattui vielä olemaan vaijerimittaristo josta adoptoin ehjän mittarin.

R-sport ahtopainemittari ja Autogaugen bensanpainemittari löysi paikkansa kojelaudan päältä lisämittaripaneelista. Nyt siinä on rivissä vanhempi autogauge, volvolainen ja uudempi autogaugen mittari. Sopii huonosti yhteen mutta vaihdetaan joskus myöhemmin kaikki kolme samaa sarjaa, nyt pitää pärjätä kuitenkin näillä.

Bensapumput sijoitin peräkontin oikeaan nurkkaan. Sekasotku menee näin: Facet red top siirtää bensan tankista keruusäiliöön 8mm letkua pitkin. Siellä on kaksi boschin 044 kiinapumppua joiden päissä on takaiskuventtiilit. Niistä lähtee 6mm linjat boschin suodattimille (Volvo 940 yms), molemmille oma. Suodattimien jälkeen lähtee 6mm letkut t-haaraan, jossa linjat yhdistyvät ja siitä lähtee 8mm letku auton pohjassa olevalle bensalinjalle. Bensalinjat on 10mm haponkestävää. Moottoritilasta löytyy alumiininen jakotukki ja 1000cc suuttimet, bensanpaineensäätimenä toimii KKD:sta ostettu Sard.

Bensanpaineensäätimeltä lähtee paluulinja joka menee takaisin keruusäiliöön, näin ohjeistettiin säiliön mukana tulleessa lapussa. Keruusäiliöstä ei mene paluuta ollenkaan bensatankkiin mutta yksi liitin jäi tyhjäksi joten tämä optio on vielä käytettävissä jos tarvii.
Koko systeemi jäi nätisti piiloon peräkontin nurkkaan, mulle ei tullut peräkonttiin racing-lookkia ollenkaan.


Homma jäi kesken kun paineistin uusia linjoja, toiselle suodattimelle menevä liitin vuoti eikä sitä saanut tiivistettyä kunnolla. Liitin oli suora M14x1.5 ja siihen ei saanut kupariprikkaa kun se oli 14mm avaimelle.

Kävin hakemassa paikallisesta hydrauliliikkeestä banjoliittimet suodattimelle ja huomenna jatkuu..