Nyt on potilasta tutkittu, ja pahimmalta eli hajonneilta männiltä vältyttiin...

Jäähdytysnesteen joukossa oli öljyä, siitä oli jo pääteltävissä että kannentiiviste olisi korkannut. Siispä kannen irrotukseen:


Männät on ehjät ja tuskin männänrenkaitakaan on rikki, kun sylintereissä ei ole mitään ylimääräisiä jälkiä. Cometicin terästiivisteessä ei silmämääräisesti ole mitään isompaa vauriota, mutta jotenkin väsyneen näköinen se on. Senhän pitäisi olla uudelleenkäytettävä jopa 10 kertaa ja nyt se oli kolmannen kerran käytössä. Tosin kaksi edellistä kertaa oli edellisessä moottorissa, joten kenties syynä oli se että se oli jo "muotoutunut" edelliseen kanteen sopivaksi?

Joka tapauksessa öljyt ja jäähdytysnesteet on päässeet sekoittumaan. Kova huohotus johtunee siitä että sylinteristä on päässyt painetta kannentiivisteen kautta öljykanavaan.
Tälle vuodelle en enää yritä saada Volvoa liikenteeseen, kohta täällä pohjoisessa tulee talvi.

Talven aikana laitan kannen nippuun uusilla tiivisteillä ja terästiivisteen korvaan jollakin laadukkaalla massatiivisteellä. Tarkoitus olisi myös parantaa huohotusta, orggiksen tilalle tulee jonkinlainen lisäsäiliösysteemi.
LH-jet ei oikein vakuuttanut toimivuudellaan, sen tilalle tulee se mikä olisi pitänyt alunperinkin tulla, eli Megasquirt ja suorasytkä...
