KL-varaosat  Race.fi

S60 D5 2006 vaihdelaatikko kolauttaa todella rumasti

  • 30 Vastauksia
  • 7892 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: S60 D5 2006 vaihdelaatikko kolauttaa todella rumasti
« Vastaus #15 : 13.06.2017, 23:12:23 »
http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-mountings/engine-mounting/613/ | Linkin takaa näkyy tuet mitä on. Periaatteessa kaikki muut tarkistettu paitsi tuo engine mount right.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa geego

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 2006 vaihdelaatikko kolauttaa todella rumasti
« Vastaus #16 : 16.06.2017, 15:04:47 »
Noniin. Nyt kun olen ajellut ja tunnustellut niin tosiaan tuntuu sille, että vika on noissa tukityynyissä. Värinät tulee kabiinin puolelle tyhjäkäynnillä eli nuo kaksi alipainetyynyäkin menee vaihtoon. Olen kuitenkin lukenut, että niitä on myynnissä liian kovia, jotka siirtävät tärinän kabiiniin.. Mistäs löytäisin varmasti hyvänlaatuiset alipainetyynyt? Onko moottorin yläpuolisella tuella merkitystä minkä merkkisenä hankkii? Mieluiten tekisin samantien priimaa..

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: S60 D5 2006 vaihdelaatikko kolauttaa todella rumasti
« Vastaus #17 : 16.06.2017, 15:44:55 »
Alipainetyynyt taitavat orkkiksena maksaa 120€/kpl, tarve 2 kpl. Muuten kumiosissa taitaa orkkistoimittaja olla Lemförder. Halvimpia ei todellakaan kannata ottaa.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa geego

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 2006 vaihdelaatikko kolauttaa todella rumasti
« Vastaus #18 : 16.06.2017, 23:32:34 »
Vielä kysyn tuosta yläpuolella takana olevasta kumituesta. Kumi tuntuu selkeästi liikkuvan kolossaan, mutta kuuluukos tuossa tuennassa ollakin liukumavara vai pitäiskö olla tiukka kumisovite?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8035
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: S60 D5 2006 vaihdelaatikko kolauttaa todella rumasti
« Vastaus #19 : 17.06.2017, 00:13:40 »
Vielä kysyn tuosta yläpuolella takana olevasta kumituesta. Kumi tuntuu selkeästi liikkuvan kolossaan, mutta kuuluukos tuossa tuennassa ollakin liukumavara vai pitäiskö olla tiukka kumisovite?
Kuuluu liikkua aika väljästikin. Estää vain isommat liikkeet.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa geego

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 2006 vaihdelaatikko kolauttaa todella rumasti
« Vastaus #20 : 22.06.2017, 08:02:11 »
Aloitin vaihtamalla vaihdelaatikon alla olevan tuen, joka kiinnittyy apurunkoon. Ei merkittävää muutosta, vaikka tämä oli täysin rikki. Olen kokeillut kolautella laatikkoa ihan varta vasten, mutta tuntuu, että se on nykyään harvinaisempaa. Alkuun ei ollut puhettakaan kickdownin käyttämisestä. Nyt sekin vaihtaa pääosin hienosti. Jos kickdownin yhteydessä kolahdus ilmenee, tuntuu aivan kuin laatikko sekoilisi ja kolauttelee vaihteita miten sattuu. Saattaa myös rämpätä sitä vaihetta ennen kuin laittaa pykälän silmään. Itse en enää usko syyn olevan tukikumeissa vaan laatikossa itsessään. Mites turbiinin lukitus? Olisko solenoidiremppa seuraava operaatio?

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 2006 vaihdelaatikko kolauttaa todella rumasti
« Vastaus #21 : 22.06.2017, 14:20:34 »
Aloitin vaihtamalla vaihdelaatikon alla olevan tuen, joka kiinnittyy apurunkoon. Ei merkittävää muutosta, vaikka tämä oli täysin rikki. Olen kokeillut kolautella laatikkoa ihan varta vasten, mutta tuntuu, että se on nykyään harvinaisempaa. Alkuun ei ollut puhettakaan kickdownin käyttämisestä. Nyt sekin vaihtaa pääosin hienosti. Jos kickdownin yhteydessä kolahdus ilmenee, tuntuu aivan kuin laatikko sekoilisi ja kolauttelee vaihteita miten sattuu. Saattaa myös rämpätä sitä vaihetta ennen kuin laittaa pykälän silmään. Itse en enää usko syyn olevan tukikumeissa vaan laatikossa itsessään. Mites turbiinin lukitus? Olisko solenoidiremppa seuraava operaatio?
Oletko vaihdattanut öljyjä ja nollauttanut vaihteiston muistin siinä samalla?
Aikaisemmin mainitsit että vaihteiston saa ulkomailta 500,-  eli solenoidi remppaa ei kannata silloin ryhtyä.
Saati solenoidi remppa ei välttämättä korjaa vikaa koska kyseessä saattaa olla vaihteiston sisäiset öljy vuodot...
Vaihteistoa hommatessa kato vaihteisto numero jotta saat saman numeroisen tilalle.
Tai sitten käyt kysymässä Volvolta millä muilla numeroilla vaihteiston voi korvata. Vanhasta vaihteistosta siirrä TCM uuteen.

Poissa geego

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 2006 vaihdelaatikko kolauttaa todella rumasti
« Vastaus #22 : 23.06.2017, 00:33:13 »
En ole sitä vielä tehnyt, koska ajattelin sen tehdä samalla näiden solenoidien remontin yhteydessä. Ajattelin siis tehdä solenoidelle totaalisen puhdistuksen, en siis vaihtaa niitä uusiin. Toki uudetkin solenoidit saisi jenkkilästä kohtuulliseen 130€ hintaan. Miten onnistuu muistin nollaus? Vikakoodinlukija löytyy, mutta vaatiiko jotakin kummallista?

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 2006 vaihdelaatikko kolauttaa todella rumasti
« Vastaus #23 : 23.06.2017, 19:06:46 »
Kokeile ensin öljyn vaihtoa. Tuskin saat mitään hyötyä solenoidien vaihdolla. Solenoidit ohjaa venttiilejä mitkä päästävät öljyn virtaamaan sinne missä sitä tarvitaan.
Tämä venttiilipöydän purkaminen on taas tuhoon tuomittu yritys, koska on todella monimutkainen täynnä pieniä nippeleitä.
Venttiilien päässä on kuusiokoloruuvit joilla vaikutetaan öljyn määrään kuinka paljon sitä pääsee venttiilistä virtaamaan.
Eli nämä kuusiokolo ruuvit pitää olla oikein säädetty.
Jos solenoideissa on vikaa siitä tulee virhe ilmoitus mittariin.
Nollaus esim vidalla (Volvo) ja ilmeisesti autel maxidasilla onnistuu myös.
Öljyä saa edullisesti ebay kautta  Mannol

Poissa geego

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 2006 vaihdelaatikko kolauttaa todella rumasti
« Vastaus #24 : 27.06.2017, 11:13:36 »
Tein taas ajaessani sellaisen huomion, että kun on tiptronic-asennossa esim 5 päällä ja vauhtia 80, niin letka-ajossa kun ensin joutuu hetken liu'uttamaan niin, että nopeus laskee ja sen perään taas laittamaan vedon päälle niin kolautus tapahtuu siinäkin. Ja se on kohtuuttoman kova siihen nähden, että kyse olisi koneen heilahtamisesta. Mites tässä laatikossa tuo vedon kytkeminen tapahtuu? Miten tuo turbiini käytännössä toimii ja voisiko vika olla sen lukittumisessa?

Öljyt on tilattuna ja matkalla kohti suomea. Katotaan siis auttaako öljynvaihto asiaa

Poissa geego

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 2006 vaihdelaatikko kolauttaa todella rumasti
« Vastaus #25 : 03.07.2017, 09:59:56 »
Oon koittanu vielä lueskella kokemuksia vastaavanlaisista ongelmista ja jotain ideoita löysinkin. Samaa rajua kolautusta oli esiintyny S80 volvossa ja siinä viaksi epäiltiin, että koittaa laittaa samaan aikaan kahta vaihdetta päälle. No se laatikko oli mennyt rajun rempan alle ja aukaistaessa oli sevinny, että etummaisen aurinkopyörän puslat oli molemmista päistä väljiä. Samoin poikineita o-renkaita oli löytyny useampi. Osat oli vaihettu ja raju kolautus oli ilmeisesti hävinny, mutta vaihtoviivettä oli kuitenkin vielä jäänyt. Oliskohan seki korjaantunu vielä solenoidirempalla, tiedäppä sitä.. Aika raju remontti olis siis eessä, nyt pitäs vaan arvottaa, että ottaakko vaihtolaatikko saksasta vaiko koittaa korjata vanha.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 2006 vaihdelaatikko kolauttaa todella rumasti
« Vastaus #26 : 03.07.2017, 15:55:57 »
Oon koittanu vielä lueskella kokemuksia vastaavanlaisista ongelmista ja jotain ideoita löysinkin. Samaa rajua kolautusta oli esiintyny S80 volvossa ja siinä viaksi epäiltiin, että koittaa laittaa samaan aikaan kahta vaihdetta päälle. No se laatikko oli mennyt rajun rempan alle ja aukaistaessa oli sevinny, että etummaisen aurinkopyörän puslat oli molemmista päistä väljiä. Samoin poikineita o-renkaita oli löytyny useampi. Osat oli vaihettu ja raju kolautus oli ilmeisesti hävinny, mutta vaihtoviivettä oli kuitenkin vielä jäänyt. Oliskohan seki korjaantunu vielä solenoidirempalla, tiedäppä sitä.. Aika raju remontti olis siis eessä, nyt pitäs vaan arvottaa, että ottaakko vaihtolaatikko saksasta vaiko koittaa korjata vanha.
Vaihtolaatikko.
Varmista että on vähän ajettu ja olisi hyvä jos pystyisi selvittämään että on myös huollettu.
Mistä päin Saksaa olet katsonut?

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 2006 vaihdelaatikko kolauttaa todella rumasti
« Vastaus #27 : 05.07.2017, 16:28:10 »
Nimimerkki  jp_olli meinaa kokeilla shift kitin asennusta venttiilipöytään.
Mielenkiinnolla itse ainakin seuraan jos se korjaakin tietyn tyyppiset ongelmat vaihteistossa.

D5 automaatti ja kierrosten heijaaminen ajossa

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3028
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 2006 vaihdelaatikko kolauttaa todella rumasti
« Vastaus #28 : 07.07.2017, 07:18:10 »
Omasta bensasta juuri nollasin vaihteiston omalla testerillä, vähän samoja oireita, lähinnä heijaamista. Laatikon nollauksen jälkeen oireet hävisi heti ja toimii kuin uudessa autossa. Oppiva laatikkohan tuossa on joten nyt rauhallista ajoa jonkin aikaa.

Poissa geego

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 D5 2006 vaihdelaatikko kolauttaa todella rumasti
« Vastaus #29 : 25.07.2017, 13:40:36 »
Noniin. Vihdoin on taas aikaa olla hetki auton parissa ja aika seuraavalle toimenpiteelle. Oli ajatus teettää huoltoliikkeessä öljynvaihto tnä aamuna, mutta alaproppu ja sen keskellä oleva tasopinnan pultti oli hitsattu keskenänsä yhteen. Uutta proppua ei ollu joten siirtyy ens keskiviikolle, jollonka tehdäön Volvon huollossa huuhtelemalla koko homma ja nollataan laatikon muisti samalla.

Proppua ihmetellessä tuli mieleeni, että kuuluisiko kuvassa näkyvässä raossa olla joku koneen tukikumi? Näyttää kummalliselle... Kuva otettu siis vasemman etuoyörän takaa


 

KL-varaosat  Race.fi