Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 -01. T5 mkII ja viidakkoilma helteellä

  • 17 Vastauksia
  • 4075 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 763
  • www.vrcf.fi
V70 -01. T5 mkII ja viidakkoilma helteellä
« : 17.06.2017, 18:23:56 »
Dodii, volle puski n. puolituntia helteellä viidakkoilmaa (lämmintä ja kosteaa) raitisilmasuuttimista. Alkuunsa puhalteli ihan viileääkin hetken, mutta muuttui lämpimäksi ja kosteaksi. Tämän jälkeen alkoi viilentämään normaalisti. Autossa oli sellainen hauska, märän villasukan haisu.

Automaatti-ilmastointi toiminut aina oikein.
Tuulilasi muutaman kuukauden ikäinen. Ei vuoda.
Ilmastointi huollettu pari vuotta sitten..
Aktiivihiilisuodatin just vaihdettu, ei vaikutusta.
Ei jätä minkäänlaista kondensiolammikkoa alleen. Helteillä aikaisemmin lätäkkö.
Kuskin maton alla märkää.

Miten irroitetaan raitisilmasuodattimen kotelon alapohjan letkun klemmari? Pitäisikö putkeeen työntää paineilmaa?

Vinkit tarpeen!

« Viimeksi muokattu: 17.06.2017, 18:26:19 kirjoittanut modsman »
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 763
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -01. T5 mkII ja viidakkoilma helteellä
« Vastaus #1 : 18.06.2017, 15:31:18 »
En ole ajanut autolla tuon jälkeen mut tuli mieleen että kompressori kytkeytyi päälle poikkeuksellisen raskaasti tyhjäkäynnillä. Näkyi ihan kunnolla kiekkamittarissa.
Onko ainut vaihtoehto siniselle ilmastointihuoltoon?
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6454
Vs: V70 -01. T5 mkII ja viidakkoilma helteellä
« Vastaus #2 : 18.06.2017, 18:20:18 »
Oiskohan aineet vähissä, välystä magneettiventtiilissä, tai kompuran laakeri huonona. Ja sisäilman haistelija voi olla pölyinen. Tarkkaile pelti auki täriseekö hihna ja kuuluuko muutakin kuin naks kun kompura kytkeytyy. Ja aineiden täyttö voi auttaa myös kierrosten heilahteluun.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6454
Vs: V70 -01. T5 mkII ja viidakkoilma helteellä
« Vastaus #3 : 18.06.2017, 18:21:50 »
Raitisilmasu8dattimen oon ottanut irti mutta mitä meinaat klemmarilla, Meinaatko enemmän purkaa?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -01. T5 mkII ja viidakkoilma helteellä
« Vastaus #4 : 18.06.2017, 18:40:03 »
Vuotaakohan lämmityslaitteenkenno tai sen liitännät jos kerran matto on märkä.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6454
Vs: V70 -01. T5 mkII ja viidakkoilma helteellä
« Vastaus #5 : 18.06.2017, 18:49:41 »
Kappas, onnistuin jotenkin lukemaan toisinpäin että kuiva :idiot2: Olikohan niin että kondenssin poistoputki tosiaan myös samalla seudulla.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 763
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -01. T5 mkII ja viidakkoilma helteellä
« Vastaus #6 : 18.06.2017, 20:35:47 »
Raitisilmasu8dattimen oon ottanut irti mutta mitä meinaat klemmarilla, Meinaatko enemmän purkaa?

Epäselvästi kerroin asiasta.. Elikkäs siinä suodattimen pohjassa on kansi ruuveilla kiinni. Samasta kannesta lähtee myös kumiputki jossa klemmari.
Noi alakannen ruuvit olivat hankala laittaa paikoilleen kun osa pyöri ympäri. Nyt kun kansi on laitettu hyvin kiinni niin pääsisin helpolla irroittamalla pelkän putken mut klemmari on uppo-outo? Jokin erikoistyökalu oltava?
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 763
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -01. T5 mkII ja viidakkoilma helteellä
« Vastaus #7 : 18.06.2017, 20:37:09 »
Vuotaakohan lämmityslaitteenkenno tai sen liitännät jos kerran matto on märkä.

Ei vuoda. Nestettä ei tarvitse lisätä.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 763
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -01. T5 mkII ja viidakkoilma helteellä
« Vastaus #8 : 18.06.2017, 20:39:09 »
Oiskohan aineet vähissä, välystä magneettiventtiilissä, tai kompuran laakeri huonona. Ja sisäilman haistelija voi olla pölyinen. Tarkkaile pelti auki täriseekö hihna ja kuuluuko muutakin kuin naks kun kompura kytkeytyy. Ja aineiden täyttö voi auttaa myös kierrosten heilahteluun.

Jees, pitää ekaksi puhdistaa sisäilmanhaistelija ja tarkkailla pelti auki hihnan tärinöitä. Auton sisälle kuului viimeksi normaali naks.

Auton mittarissa on jotain 280tkm. Ei ole koskaan ollut ongelmia ilmastoinnissa ennen. Näistä menee kuulemma hyvin harvoin noita kompuroita.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: V70 -01. T5 mkII ja viidakkoilma helteellä
« Vastaus #9 : 19.06.2017, 17:59:05 »
Täältäkin ääni magneettikytkimen välykselle, noilla kilometreillä varmasti pitää jo ottaa yksi prikka pois välistä. Kondenssiveden poistoputkikin varmasti tukossa, tai sitten ei vaan kondensoi kun ei viilennä johtuen tuosta välyksestä.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1379
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V70 -01. T5 mkII ja viidakkoilma helteellä
« Vastaus #10 : 19.06.2017, 18:15:41 »
Emännän S60 oli vain järjestelmä tyhjä, paine- ja vuototestin mukaan ehjä olisi systeemi. 1kg ainetta sisään ja pelaa kompurakin täsmällisesti hyvin. Ei tietoa millo tuota olisi viimeksi huollettu.
Tuo huolto pitäs tehdä kahden vuoden välein, s40 oli kahden vuoden jälkeen puolet jäljellä aineesta ja kiikunkaakun jakso toimia.

PS. Tuon huollon teki kaverini jolla oma korjaamo ja ilmastointipätevyys sekä laitteet, 80€ teki huolto. Katsoi myös lampulla näkyykö värijälkiä ennekuin antoi laskun.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2017, 19:49:52 kirjoittanut kupari s40 »
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 763
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -01. T5 mkII ja viidakkoilma helteellä
« Vastaus #11 : 20.06.2017, 17:17:40 »
Ok, kiitos tiedoista. Vien suosiolla ilmastointihuoltoon. Sinisellä taitaa kustantaa jotain 150€. Toivottavasti selviää mikä mättää kun lätäköitä ei tule.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Procar

  • Yhteistyökumppani
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
Vs: V70 -01. T5 mkII ja viidakkoilma helteellä
« Vastaus #12 : 20.06.2017, 18:30:30 »
Poistoputki tukossa, löytyy kuskin puolelta se.

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 763
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -01. T5 mkII ja viidakkoilma helteellä
« Vastaus #13 : 21.06.2017, 00:19:43 »
Poistoputki tukossa, löytyy kuskin puolelta se.

Miten putki aukaistaan? Onko paljon purkamista?  :)
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 -01. T5 mkII ja viidakkoilma helteellä
« Vastaus #14 : 23.06.2017, 09:35:19 »
Näistä menee kuulemma hyvin harvoin noita kompuroita.

En tiedä onko kompura muuttunut vuosien saatossa tai että onko dieselissä erilainen mutta mulla nimenomaan meni kompura jossain 310tkm paikkeilla. Auto on 2006 V70 2.4D.

Tietotoimistoja on niin monenlaisia. Minulle väitettiin että autossani ei ole DPF:ää ja myöskin sanottiin että näissä nimenomaan menee sylinterikansia ja paffeja. Siis sinisen huollossa väitettiin..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron