Ei paha rasti, mutta toki oma punnerrus. Johonkin laitoin aikoinaan listaa tarpeista, joilla itse laakeroinut pari perää:
Land Rover pinjonin joustoholkki LR023343(ainakin Wetteriltä löytyi)
Poskilaakerit 2kpl 32008X Timken, Pinjoniakselille1kpl 30206 Timken ja 1kpl HM88649/HM88610 Timken TAI joku muu merkki..
SAH tai Wetteri kaikki stefat 3kpl sekä perä- ja haldexöljyt. Haldexin suodatin..
Jatkossa öljyhuoltoa helpottamaan olen porannut ja kierteyttänyt peräkotelon pohjaan M10 reiän ja siihen proppu tiivisteineen. Ei poraa sitä ison hampin kohdalle.
Sisemmän pinjonilaakerin asennus tarvii työkalun. Haastavaa saada koolia muuten paikoilleen.
Sama perä ainakin XC60 ja 90:ssä vuoteen 12 asti. Siitä eteenpäin en tiedä.
Takapään ripustuksia EI saa löysätä mistään kohti, ellei suosiolla käytä 4-p suuntauksessa. Perä lähtee vetareiden välistä kun sopivasti vääntelee; ensin kun on löysännyt apurungon etupultteja noin 1cm ja takapultit avaamalla laskenut sen perästä päin "auki". Tietysti iskarien alapultit ensin irti..
Noh, tässä pikaisesti jos joku haluaa ryynätä.
Osat maksavat noin 300€ muistaakseni.