KL-varaosat  Race.fi

740 ohjaustehostaa liikaa

  • 6 Vastauksia
  • 1816 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
740 ohjaustehostaa liikaa
« : 20.06.2017, 19:48:36 »
Haulla näytti kaikilla olevan tehostimessa tehottomuutta eli pumppu tai raidetankovikaa

Mutta mistä kannattais tätä ylitehostamisvikaa alkaa kaivamaan, kun ohjaus on aivan tajuttoman löysä tai missäpäin tehostinta vois tuo vika olla?

Toinen tehostinpaketti löytyy hyllystä, mutta jos selviäisi vain jonkun tietyn osan vaihtamalla niin pääsisi huomattavasti pienemmällä työmäärällä

Edit. Paksusormikompleksin kirjotusvirheitä korjailtu
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 740 ohjaustehostaa liikaa
« Vastaus #1 : 20.06.2017, 19:56:09 »
onko se muuttunut semmoseksi vai ollut kokoajan?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ohjaustehostaa liikaa
« Vastaus #2 : 20.06.2017, 20:56:11 »
Control valve on näissä Saginaw pumpuissa jousikuormitteinen



Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: 740 ohjaustehostaa liikaa
« Vastaus #3 : 21.06.2017, 08:46:05 »
Auto on ollut muutaman päivän omistuksessa ja edellinen omistaja tuumasi vian vaivanneen jo hänen aikana muttei ollut ehtinyt perehtymään asiaan. Hän epäili paineletkun vaihtoa, että uudessa letkussa ei olisi kuristinta, mutta letkut kyllä näyttävät alkuperäisiltä.


Tuossahan voisi olla perää, jos venttiili jumittaa kokeillaan pumpun vaihtoa
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 740 ohjaustehostaa liikaa
« Vastaus #4 : 21.06.2017, 09:35:17 »
Auto on ollut muutaman päivän omistuksessa ja edellinen omistaja tuumasi vian vaivanneen jo hänen aikana muttei ollut ehtinyt perehtymään asiaan. Hän epäili paineletkun vaihtoa, että uudessa letkussa ei olisi kuristinta, mutta letkut kyllä näyttävät alkuperäisiltä.


Tuossahan voisi olla perää, jos venttiili jumittaa kokeillaan pumpun vaihtoa
Sen jousen ja venttiilin saa purettua siitä vanhasta ja rassailtua.

Omaan jääratapirssiin missä oli ongelmaa tehostuksen kanssa niin purkasin tuon jousen ja venytin hieman ja oliko joku tappi mistä pätkän pois, niin tuli kevyt ohjaus  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ohjaustehostaa liikaa
« Vastaus #5 : 21.06.2017, 15:26:09 »
Katselin sinisestä kirjasta, niin ratin kääntövoima pitäisi olla 3,5-4,5Nm testissä, onko se sitten mutterista vääntäen? Paha kai sitä muualta on väännellä :)

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: 740 ohjaustehostaa liikaa
« Vastaus #6 : 27.06.2017, 08:04:45 »
Tähän vaihdettiin toisesta järjestelmästä pumppu ja pumpulta hammastangolle menevä paineletku, ei omasta mielestä vieläkään oikeanlainen (verrokkina tuo allekirj. 940). Velipojan mielestä meni kuitenkin parempaan päin.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo