-No niin.
"Vaihtovirtalaturi vaatii virtalukolta "ohjausvirran", kunnes tietyssä vaiheessa tuottaa itse, käynnistymiseen vaadittavan jännitteen. Pistin tuon sulkuihin aikasemmassa lauseessa, koska about tietyn jännitteen ja sen alle laturi on suunniteltu ohjattavaksi, kuitenkin toimiessaan se rupeaa itsenäisesti tuottamaan "virtaa", luoden oman "ohjsusvirtsnsa". Se on generaattori ilman ohjausta, toimiessaan. Onhan siellä toki diodeja, jotka muuttaa vaihtovirran-> tasavirraksi jne jne, mutta

Kirjoitin myös kaiken putkeen, ihan vain osoittaakseni, kuinka kettumaista tuota on lukea."
-Anteeksi nyt kauhiasti kun en kirjoittanut lauseita eri riveille.
-Tästä lähtien toimin ohjeiden mukaisesti.
-Kirjoitanko myös kaiken isoilla kirjaimilla?
-Tämä putkeen kirjoittaminen on jäänyt päälle mm. Facebookista, jossa return/enter-komentopainikkeen painaminen lähettää viestin. Olen niin pahoillani, että ryömin kylpyammeeseen itkemään kunnes voin kylpeä omissa kyyneleissäni.
-Minulla on ollut sellainen käsitys, että yli 15V latausjännite on jo liikaa, ja voi jopa vahingoittaa sähkölaitteita. Tuskinpa näissä vanhoissa autoissa sitä ongelmaa kuitenkaan on.
-Ostin tuon halvan säätimen siitä syystä, että kahdelta täysin eri taholta minulle vakuutettiin sen toimivan aivan yhtä hyvin kuin kalliimmatkin. Tiedän oikein hyvin, että jos yleisesti ottaen haluaa halvan ja hyvän, joutuu ostamaan kaksi eri tuotetta.
-Tuo "pari kertaa prakaaminen" tarkoitti sitä, että ajoneuvosta lopetti toimintansa kesken ajon. Tämä kuitenkin paikallistui sulakerasian kosteuteen/hapettumiin, eikä ole vaivannut putsauksen jälkeen.
-Orlov, en nyt oikein ymmärtänyt, mitä tarkoitat.
"Onhan siellä toki diodeja, jotka muuttaa vaihtovirran-> tasavirraksi jne jne, mutta

"
-Mutta mitä? Jos nyt sitten ollaan tarkkoja, diodisilta muuttaa vaihtojännitteen sykkiväksi tasajännitteeksi. Tätä tasaamaan piirin jälkeen on rinnankytketty kondensaattori. Ja varmasti muutakin, mistä en tiedä.
-En tiedä, miten/missä autosähköissä tämä on toteutettu, enkä oikein voi purkaa laturia, sillä tarvitsen auton ajoon. En myöskään tiedä, miten testata jännitteensäätimen toiminta.